پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه

 

باید یقین کامل داشته باشی که با قرآن زنده ای و بدون قرآن مرده

با قرآن بینایی و بدون قرآن نابینا

با قرآن هدایت یافته ای و بدون قرآن گمراه

با قرآن دانشمندی و بدون قرآن نادان

اول الله، آخر الله ، ظاهر الله، باطن الله، فقط الله

بهترین یاد خدا ورد (لااله الا الله) است

سامانه پرسش و پاسخ شرعی
تعداد سوالات: 1745
بازدیدها: 1503050
الهه
| بازدیدها: 429

با سلام من چند روز قبل از ماه رمضان شروع به قرص ال دی کردم اما از روز سوم ماه رمضان دچار لکه بینی شدم بخاطر دیر مصرف کردن قرص ال دی البته نزدیک زمان پریودمم. هست و اگر قرص مصرف نمیکردم در همین چند روز پریود میشدم حالا حکم نماز خواندن و روزه من چیست؟ لطفا جواب بدید ممنون

پاسخ :

بانوانی که بمنظور جلوگیری از عادت ماهیانه قرص مصرف می کنند تا در ماه مبارک رمضان از روزه گرفتن ممنوع نشوند و قضای روزه در گردن خود داشته نباشند روزه ی آنها و همچنین نماز شان صحیح می باشد اما از آنجایی که این عمل ممکن است سلامت شان را به خطر بیندازد بهتر است این کار را نکنند.

و اما خانمی که از قرص استفاده کرده و قاعدگی او مختل شده است و در نتیجه پس از چند روز پاکی لکه بینی داشته است علما می گویند اگر لکه بینی مداوم نیست و فقط یکی دو بار اتفاق افتاده جزو حیض حساب نمی شود ، مانع روزه و نماز نیست و اگر لکه بینی مداوم هست و یا یک روز در میان اتفاق می افتد در این حالت حیض شمرده شده و نماز و روزه ترک خواهند شد .

| ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
برچسب ها :

یک دیدگاه بگذارید

آخرین مطالب
پرسشهای شما

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای وااسلاماه با ذکر منبع و آدرس سایت بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com