قال رسول الله صلي الله عليه وسلم : إذا سألت فاسأل الله وإذا استعنت فأستعن بالله - هرگاه خواهش ونیازی داری ، از خدا بخواه وهرگاه یاری وکمک خواستی از خدا یاری بخواه .......... صدیق کسی است که میان پندار و گفتارش تعارض و دوگانگی نباشد.- شیخ عبدالقادر گیلانی .......... وقتي به دنيا مي ‌آييم در گوشمان اذان مي‌ خوانند، وقتي از دنيا مي ‌رويم بر ما نماز مي‌خوانند، زندگي چقدر كوتاه است، فاصله‌ي اذان تا نماز .......... هیچ دو نفری بر معصیت پروردگار جمع نمی‌شوند مگر اینکه با معصیت از هم جدا خواهند شد. — زین العابدین علی بن حسین (رحمه الله) ......
بزرگترین قرآن جهان در کابل       دانلود سرودهای اسلامي (جدید)       اسلام؛ در سال ۲۰۲۰ دین اول کشور انگلیس خواهد شد ...       حکم طریقت در اسلام چیست؟       کودک نابغه مصری؛حفظ قرآن و 11هزار حدیث در 130 روز ...       احادیث قدسی چیست ؟       «لا اله الا الله»: معنی، فضایل و شرایط آن ...       نصایح ارزشمند از پیامبر اسلام       درمان مصیبت با نسخه کتاب و سنت       انتقام الهی از راهبان بودایی در میانمار ...       قرآن نسل جوان فرانسه را متحد کرده است ...       نخستین طنین اذان از مساجد سوئد پخش شد ...       توضیحاتی پیرامون فرقه گمراه بریلویت ...       آیا تماشای مسابقات فوتبال از تلویزیون جایز است؟ ...       چگونه مسلمانی ثابت قدم و با ایمان باشیم ...       مسلمان شدن سازندۀ فیلم موهن به پیامبر اسلام ...       نماز زیرنور خورشیدطرح مسلمانان آمریکابرای بیداری اسلامی ...       آیا خواندن دعای « حزب البحر » مشروع است؟ ...       انگلیس:گرایش ۷۵درصد دانش آموزان یک مدرسه مسیحی به اسلام ...       نقش حیاء در جلوگیری از گناه      
اهل بیت چه کسانی هستند ؟
احمد |موضوع: اهلبيت و اصحاب | بازديدها: 2657 | 21 دی 1390


آیه انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیرا. این قسمت کوچکی از آیه 33 سوره احزاب است. بعضی فقط با استناد به این قسمت کوچک از آیه 33 همسران پیامبر را، از زمره اهل بیت خارج می کنند، در، حالیکه قضیه برعکس آن است.

ابتدای این آیه با این جملات شروع می شود (وقرن فی بیوتکن ولاتبرجن تبرج الجاهلیه الاولی واقمن الصلوة وآتین الزکاة واطعن الله ورسوله. ترجمه و در خانه ‏هاى خود بمانيد، و همچون دوران جاهليت نخستين (در ميان مردم) ظاهرنشويد، و نماز را برپا داريد، و زكات را بپردازيد، وخدا و رسولش را اطاعت كنيد. خداوند فقط مى‏ خواهد پليدى و گناه را ازشما اهل بيت دوركند و كاملا شما را پاك سازد.

کلا صیغه وضمیر جمع مونث بکار برده شده است، قرن، تبرجن، اقمن، آتین، واطعن جمع مونث هستند. همچنین کن. ضمیرجمع مونث است، که خدا مستقیما همسران پیامبر را مورد خطاب قرارمیدهد. ای زنان پیامبر درخانه های تان بمانید، نماز را برپای دارید زکوة را به پردازید وخدا و رسولش را اطاعت کنید. در ادامه می فرماید انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیرا زیرا، همانا خدا میخواهد شما خانواده پیامبر را از پلیدی وگناه دور کند.
وما قبل این آیه مستقیما همسران پیامبر را خطاب قرار میدهد

يَاأَيُّهَاالنَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ إِن كُنتُنَّ تُرِدْنَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَزِينَتَهَا فَتَعَالَيْنَ أُمَتِّعْكُنَّ وَأُسَرِّحْكُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا (28)
اى پيامبر به همسرانت بگو اگر خواهان زندگى دنيا و زينت آنيد بياييد تا مهرتان را بدهم و [خوش و] خرم شما را رها كنم (28)

حال آیه 29 را بنگرید :
وَإِن كُنتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ فَإِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِنَاتِ مِنكُنَّ أَجْرًا عَظِيمًا(29)
اگر خواستار خدا و رسول وى و سراى آخرتيد پس به راستى خدا براى نيكوكاران شما پاداش بزرگى آماده گردانيده است (29)

برای فهم بیشتر از آیه همیشه باید به ماقبل و مابعد نگریسته شود، چنانچه ماقبل این واضح میکند که آیه همسران پیامبر را خطاب قرار میدهد و ربطی به بقیه افراد ندارد، وازمونث بودن کلمات نیز مشخص است. و این آیه با آیات ماقبل مرتبط است وبا توجه به آن باید ترجمه اش کرد، واگر این آیات را به تنهائی و جز جز معنی کنیم معنی کامل آیه بدست نمیاد که هیچ، کار دور از قواعد قرآن انجام داده ایم.

يَا نِسَاء النبِيِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا (30

اى همسران پيامبر هر كس از شما مبادرت به كار زشت آشكارى كند عذابش دو چندان خواهد بود و اين بر خدا همواره آسان است (30)

وَمَن يَقْنُتْ مِنكُنَّ لِلَّهِ وَرَسُولِهِ وَتَعْمَلْ صَالِحًا نُّؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَيْنِ وَأَعْتَدْنَا لَهَا رِزْقًا كَرِيمًا(31)

هر كس از شما خدا و رسولش را فرمان برد و كار شايسته كند پاداشش را دو چندان میدهيم و برايش روزى نيكو فراهم خواهيم ساخت (31)

يَا نِسَاء النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا (32)
اى همسران پيامبر شما مانند هيچ يك از زنان [ديگر] نيستيد اگر سر پروا داريد پس به ناز سخن مگوييد تا آنكه در دلش بيمارى است طمع ورزد و گفتارى شايسته گوييد (32)

وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا ( 33 )

در خانه‏هايتان قرار گيريد و مانند روزگار جاهليت قديم زينتهاى خود را آشكار مكنيد و نماز برپا داريد و زكات بدهيد و خدا و فرستاده‏اش را فرمان بريد خدا فقط مى‏خواهد آلودگى را از شما خاندان [پيامبر] بزدايد و شما را پاك و پاكيزه گرداند (33)

خوب تمام آیات شفاف و روشن همسران پیامبر را خطاب قرار میدهند. حال بیائیم همسران رسولخدا را از اهل بیت جدا کنیم، یا تنها فاطمه زهرا را فقط جزو اهل بیت بشماریم، ظلم بزرگ کردیم. در حالیکه جمع مونث بکار برده شده وشامل تمامی همسران می شود. نکته دوم . معنی اهل البیت در زبان فارسی یعنی اهل خانه وبعبارت واضح تر یعنی خانواده خانواده به مجموع همسران وفرزندان اطلاق می شود. ودر مواردی که مذکرومونث یکجا باشند از ضمیر عام استفاده میشود مثلا همسران با فرزندان باشند از ضمیر عام استفاده می شود چنانچه در انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس ضمیرعام استفاده شده است.

هسران پیامبر همه شان صالح و نیک بودند، وهر کدام از آنها از بالاترین وبهترین ما افضلتر بودند، و همسران رسولخدا مادران مومنین هستند، طبق این دستور خدا وازواجه امهاته، کسانی که ادعای ایمان دارند ، باید به همسران رسولخدا و به کلام خدا احترام قایل باشند .

بد بینی به همسران توهین به رسولخداست

همسران رسولخدا صالح ونیک هستند، واز نشانه صالح بودن آنها انتخاب رسولخدا است، فقط همینقدر کافی است که رسولخدا آنها را برگزیده ومناسب وپاک دانسته است تا انتخاب شان کرده است. هیچ کس حق ندارد رو انتخاب آنحضرت ص ایراد بگیرد بگوید چرا انتخاب کرد یا نباید میکرد، زیرا ارتباط رسولخدا با خداست وهیچ گاه اشتباه درکارش رخ نداده است. وچنانچه این آیه مسئله را روشن میکند. الطیبات للطیبین زنان پاکیزه برای مردان پاکیزه هستند.و. الخبیثات للخبیثین. زنان خبیث برای مردان خبیث هستند. حال بگوئیم بعضی از زنان خدای ناخواسته پاکیزه نبودند پس این مستقیم طبق این آیه توهین به رسولخداست.

واقعا برخی ها با اینگونه عقاید انحرافی مرتکب اشتباه بزرگی شده اند، مسیر اصلی دین را گم کرده اند. درشرایطی که در جامعه اسلامی هرنوع فساد وجود دارد، قتل ، ربا، رشوه،زنا، مشروب،سرقت وجود دارد، در عوض اینکه گندیهای خودمان را اصلاح کنیم، وخودمان را از روسیاهی روز قیامت نجات دهیم، درمورد بهترین انسانهای تاریخ اسلام که دست پروده رسولخدا هستند قضاوت می کنیم، و روی سیاه را سیاه تر می کنیم ، درواقع ظلمی است بر جانهای خودمان. به امید هدایت امت اسلامي


تگها : اهلبیت پیامبر چه کسانی هستند، اهلبیت رسولخدا، همسران پیامبر، اهل البیت

# 1 | نويسنده: mohammad hossein | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 22/10/1390 - 02:24


شما به سایت سه نقطه
در بخش از دیدگاه روایات/حدیث ولایت/ مراجعه کنید تا بسیاری از پاسخ هایتان را مبنی بر اینکه اهل بیت، پنج تن آل عبا: حضرت محمد، علی،فاطمه،حسن و حسین(علیهم السلام) هستند را بیابید. (همه منابع از کتب اهل سنتند.)
در مطالب:
معنای لغوی اهل بیت + معنای اصطلاحی اهل بیت در آیه قربی
تعیین مصادیق اهل بیت توسط رسول خدا(صلی الله علیه و اله) در ذیل آیه تطهیر
تعیین مصادیق اهل بیت توسط همسران رسول خدا(صلی الله علیه و اله) در ذیل آیه تطهیر
تعیین مصادیق اهل بیت توسط خود اهل بیت(علیهم السلام) در ذیل آیه تطهیر
تعیین مصادیق اهل بیت توسط صحابه
تعیین مصادیق اهل بیت توسط علمای اهل سنت

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 2 | نويسنده: hekmat | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 22/10/1390 - 07:11


اسلام علیکم

سایت بسیار عالی و پرمحتوای دارید الله متعال اجر و پاداش عظیم نصیب تا گردد

اگر خواهان تبادل لینک هستید لطف نموده وبلاگ بنده را به نام افغان آنلاین اسلامی لینک نموده و بگوید که شما را به کدام نام لینک نمای
حکمت

www.afghanonline.blogfa.com

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 3 | نويسنده: احمد | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 22/10/1390 - 09:02


علیکم السلام
ممنون خداوند شما را نیز حفظ بفرماید با کمال میل شما لینک شدید

نعداد مطالب: 692 | تعداد نظرات: 454

# 4 | نويسنده: بروجردی | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 23/10/1390 - 21:48


تعیین مصادیق اهل بیت توسط رسول خدا(صلی الله علیه و اله) در ذیل آیه تطهیر:

انّما یُریدُ الله لِیُذهِبَ عَنکمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیت وَ یُطَهّرَکم تطهیرا: خداوند می خواهد پلیدی را از شما اهل بیت دور کند و چنان که باید و شاید شما را پاک سازد.

سوره احزاب آیه 33

ابوسعید می گوید: رسول خدا(صلی الله علیه و اله) فرمودند: این آیه(تطهیر) که می گوید خداوند می خواهد پلیدی را از شما اهل بیت دور کند و چنان که باید و شاید شما را پاک سازد، درباره پنج نفر نازل شده است: من و علی و فاطمه و حسن و حسین(علیهم السلام)

(الدر المنثور ج5 ص198 و المعجم الکبیر طبرانی ج3 ص 56)

ام سلمه گوید: رسول خدا(صلی الله علیه و اله) در خانه من بود. خادم آمد و عرض کرد: علی و فاطمه(علیهما السلام) جلوی در هستند. رسول خدا(صلی الله علیه و اله) به من فرمود: از اهل بیتم دور شو. من به گوشه خانه رفتم. علی و فاطمه و حسن و حسین(علیهم السلام) وارد شدند. حسن و حسین(علیهما السلام) را در دامنش نهاد و با دستی علی(علیه السلام) را به خود چسباند و با دست دیگر فاطمه(سلام الله علیها) را به خود چسباند و بوسید و گلیمی سیاه را بر آنان پوشاند، سپس فرمود: خدایا! به سوی تو نه به سوی آتش، من و اهل بیتم. (کنز العمّال ج13 ص644 و الاصابة فی تمییز الصّحابة ج2 ص 12)

چنانچه ملاحظه کردید، در این روایت رسول خدا(صلی الله علیه واله) دو بار کلمه اهل البیت را بر اینان تطبیق کرده است.

تعیین مصادیق اهل بیت توسط همسران رسول خدا(صلی الله علیه و اله) در ذیل آیه تطهیر :

از بین همسران رسول خدا(صلی الله علیه و اله) آنها که در این مسأله(آیه تطهیر) مورد توجه می باشند ام سلمه و عایشه هستند و از این جهت ما از هر یک از ایشان یک روایت نقل می کنیم، هر چند اکثر روایات نزول آیه را در خانه ام سلمه(رضی الله عنها) بیان می کند:

الف: ام سلمه می گوید: آیه تطهیر در خانه من نازل شد و در خانه هفت نفر بودند: جبرئیل و میکائیل و رسول خدا و علیّ و حسن و حسین و فاطمه(علیهم السلام) و من کنار درب خانه نشسته بودم. به رسول خدا(صلی الله علیه و اله) عرض کردم: آیا من از اهل بیت نیستم؟ رسول خدا(صلی الله علیه و اله) فرمودند: تو عاقبت به خیر و از همسران رسول خدا هستی. (النور المشتعل ص 176)

ب: عایشه نیز این روایت را بر آنان تطبیق کرده است. عایشه می گوید: رسول خدا(صلی الله علیه و اله) از خانه خارج شد در حالی که لباسی راه راه از پشم سیاه بر تن داشت. حسن(علیه السلام) آمد او را به خانه آورد و سپس حسین(علیه السلام) آمد، و سپس فاطمه و علی(علیهما السلام) آمدند. سپس رسول خدا(صلی الله علیه و اله) این آیه را خواند: خداوند می خواهد رجس و پلیدی را از شما اهل بیت دور کند و آن طور که باید و شاید شما را پاک گرداند. (جامع النقول فی اسباب النزول ص 342 و شواهد التنزیل لقواعد التفضیل ج2 ص18 به بعد که از ده طریق این روایت را نقل می کند.)من همه منابع را از کتب اهل سنت می آورم.

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 5 | نويسنده: Hekmat | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 24/10/1390 - 04:53


با عرض سلام

برادر محترم من چندی قبل لوگو سایت شما را درج نمودم اما نمی دانم که چرا عکس لوگوی شما را نشان نمی دهد
اگر ممکن باشد کد لوگوی تان را برایم بفرستید تا دوباره سعی نمایم و جا کزین کد قبلی نمایم

به امید موفقیت هرچه بیشتر تان

حکمت
www.afghanonline.blogfa.com

با عرض سلام و احترام

سلسله احادیث جناب نبی کریم صلی الله علیه وسلم

موضوع : حدیث هفته
موضوع حدیث: دعا در حالت سجده

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 6 | نويسنده: یک محقق | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 25/10/1390 - 18:26


سلام
چند سوال : اگر آیت تطهیر شان نزولش همسران نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و خداوند با سلسه دستوراتی ایشان را از رجس و پلیدی پاک کرده پس چه دلیل دارد که دروباره دستورات خداوند به ایشان ادامه یابد :
وَاذْكُرْنَ مَا يتْلَى فِي بُيوتِكُنَّ مِنْ آياتِ اللَّهِ وَالْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ لَطِيفًا خَبِيرًا(الأحزاب/34)
آنچه را در خانه‌هاي شما از آيات خداوند و حکمت و دانش خوانده مي‌شود ياد کنيد؛ خداوند لطيف و خبير است!
مگر خداوند ایشان را از هرگونه رجس تطهیر ننمود دیگر این دستور چه معنی مییدهد ؟
ثانیاً در این آیات هر کجا خطاب به نساءالنبی است لفظ بیوت به کار رفته است : وقرن فی بیوتکن _ وذکرن ما یتلی فی بیوتکن. .. پس باید در آینجا هم گفته می شد انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیوت و...
و ثالثاً در مورد پسر حضرت نوح علیه السلام با وجود اینکه از اعضای خانواده ایشان است می گوید :
قَالَ يا نُوحُ إِنَّهُ لَيسَ مِنْ أَهْلِكَ ...(هود/46) پس از کجا معلوم که نساءالنبی در آیه مذکور از اهل البیت خارج باشند.
ورابعاً تنها و تنها یک حدیث از یکی از همسران پیامبر(_ص) بیاورید که ایشان به این آیه احتجاج نموده و خود را شان نزول این ایه دانسته باشند . بالاخره تطهیر از هر گونه پلیدی افتخار و فضیلیتی کمی نیست که کسی مثل ام المومنین عایشه که فحش دادن را از فضایل خود می دانسته از آن بگذرد.
منتظر پاسخ شما هستم.

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 7 | نويسنده: مقداد | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 28/10/1390 - 22:39


اگر زنان مخاطب آیه اند، پس و قرن فی بیوتکن و لا تبرجن تبرج الجاهلیة چه معنا می دهد، اگر از هر گونه رجس مطهرند، نباید خدا چنین دستوری می داد، زیرا چنین دستوری شانیت گناه در زنان پیامبر را می رساند در حالی که اگر مطهر باشند شانیت گناه ندارند.

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 8 | نويسنده: مهدی | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 29/10/1390 - 19:48


جناب مقداد اگر اینطور فکر می کنید پس بفرمائید که خداوند در آیه .. لیغفر لک الله ما تقدم من ذنبک و ماتاخر . . خداوند به پیامبرش می فرماید خدا گناهان ماقبل و ما بعد ترا می بخشد ... پس از نظر شما پیامبر علیه السلام معصوم نیستند ؟
لطفا فکر کنید بعد حرف بزنید

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 9 | نويسنده: مقداد | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 6/11/1390 - 10:49


امکان ندارد اهل بیت شامل همسران بشود. زیرا ما دلیل داریم که برخی از همسران، حکم خداوند را زیر پا گذاشته اند. خداوند در قرآن (آیه 33 احزاب) خطاب به همسران پیامبر(صلی الله علیه و اله) می فرماید: و قرن فی بیوتکن و لا تبرجن تبرج الجاهلیه: در خانه هایتان بنشینید و آرام گیرید و مانند دوره جاهلیت پیشین آرایش و خودآرایی نکنید.
حال از شما می پرسم:
عایشه، در زمان خلافت امیرالمؤمنین(علیه السلام) نه تنها از خانه خارج شد، بلکه بر علیه خلیفه وقت خویش خروج و قیام کرد. آیا چنین اقدامی خلاف حکم صریح خدا هست یا نیست؟
و آیا با وجود چنین کاری که از عایشه سر زده می توان همسران رسول خدا(صلی الله علیه و اله) را مطهر از هر گونه پلیدی دانست؟
جالب تر آنکه چند آیه بعد در آیه 36 خداوند می فرماید:
و ما کان لمؤمن و لا مؤمنة اذا قضی الله و رسوله امرا ان یکون لهم الخیرة من امرهم و من یعص الله و رسوله فقد ضلّ ضلالا مبینا: هیچ مرد و زن مؤمن را در کاری که خدا و رسولش حکم کنند اراده و اختیاری نیست (که رای خلافی اظهار نمایند) و هر کس نافرمانی خدا و رسول کند دانسته به گمراهی سخت و آشکاری افتاده است.
یا در آیه دیگر قرآن است: من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الکافرون : کسانی که به آنچه خداوند فرو فرستاده ایمان نیاورند، پس آنها کافرانند.
منتظر جواب مستدل شما هستم؟

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 10 | نويسنده: احمد | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 6/11/1390 - 20:23


مقداد,
جناب مقداد
آیات قرآن کریم فقط برای مردم زمان پیامبر علیه السلام نیست درسته ؟
هر آیه از قرآن برای ما هم دستور و یا نهی هستند
خداوند به زنان دستور خانه نشینی داده است و قرن فی بیوتکن
حالا سوالم از شما اینست که خداوند زنان مسلمان را دستور خانه نشینی داده ، چرا خواهرت ، همسرت یا زنان دیگر در فامیل شما به دانشگاه میروند ؟
2_ برای کار در بیرون خانه میروند در حالیکه مرد نا محرم آنجا حضور داره و ارباب رجوع مرد مرتب رفت وآمد دارند ؟
3_ به جاهای تفریحی مثل پارکها سینماها کنسرتها می روند حتی در کنار مردان هم قرار میگیرند ؟
وبد تر از اینها اینست که آرایش هم می کنند ، لباس تنگ می پوشند . اما لباس زنان پیامبر شلوار لی نبود ومانتو کوتاه نبود
شما برای کدام یک از این اعمال منکر توجیهی از قرآن دارید ؟
بفرمائید تا منم جواب بدهم
فکر کنم پیامبر ص هم فرموده هر مرد نسبت به خانواده خودش مسئول است نه خانواده افرادی که قرنها از آن گذشته است
در روایت از پیامبر علیه السلام داریم که روز قیامت یک زن می تواند 4 مرد از خانواده خودش را با خود به جهنم ببرد

نعداد مطالب: 692 | تعداد نظرات: 454

# 11 | نويسنده: مقداد | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 7/11/1390 - 10:41


جناب مدیر!
اولا این چه طرز صحبت کردن است؟ شکر خدا فامیل من همه افراد مذهبی هستند.
دوما چرا بحث را عوض می کنی؟ اصلا فرض می کنیم زنان زمانه ما کلا منحرفند، من دارم زیر پا گذشتن حکم خدا و گناه کردن توسط عایشه را بیان می کنم. که نتیجه اش عدم طهارت او و زنان پیغمبر(صلی الله علیه و اله) است. این چه دخلی به زنان گناهکار زمان ما دارد؟
حقیقت این است که این سوال پاسخی ندارد. یقینا عایشه حکم خدا را در این آیه زیر پا گذاشته. یعنی شما واقعا نمی خواهید این را قبول کنید؟
خواهشمند است فکر کنید.

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 12 | نويسنده: حامد | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 7/11/1390 - 15:48


آقای مقداد
سخن احمد درست است ، شما میخواهید بگید حضرت عایشه آیه قرآن رو نقض کرده و شمارو نگران کرده این مسئله درسته ، یعنی شما خروج حضرت عایشه صدیقه طیبه طاهره رو نقض دستور خدا میدونید
خوب شبهات زیر از سوال شما بوجود میایند که آیا خروج زن از منزل آیا نقض دستور خدا هست یا نه ؟
اگه هست چرا زنان شما این کارو میکنن و دستور خدارو نقض میکنن و شما نگران زنان خودتون نیستید؟
آیا زنان شما با این خروج هنوزم طهارت شون سر جاشون هست یا نه ؟ وآیا این خروج زنان شما با وضع بدحجابی ولباس تنگ آنهارو گنهگارمیکنه یا نه ؟
وآیا زنان شما حکم خدا رو زیر میگزارند یا نه ؟
ویا اصلا زنان شما به قول شما چون مذهبی هستن اصلا دیگه از خونه بیرون نمیرن و طبق دستور خدا در خونه می مونن ؟
این عوض کردن موضوع نیست این برای اینست که تو بفهمی چه داری میگی
بعد جوابت از جواب دادن خودت شروع میشه

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 13 | نويسنده: aimi1991 | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 8/02/1391 - 04:57


پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم تند خو و خشن نبودند، و دیگران را مورد اهانت قرار نمی دادند، ایشان دارای شخصیتی باوقار و باعزت بودند، نعمت را هر چند که ناچیز بود بزرگ می پنداشتند و نعمت خدا را بد نمی گفتند، ...اخلاق نیک و نرم خویی رسول خدا صلی الله علیه وسلم تمام مردم را در برگرفته بود، ایشان مانند پدر برای آنها شده بود و همه نزد ایشان برابر بودند. مجلس ایشان، مجلس علم و حیا و صبر و امانت داری بود.

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 14 | نويسنده: dearalison | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 20/02/1391 - 02:06


پیغمبر صلى الله عليه وسلم از دید طینت و سرشت کودکان را زیر نظر قرار می‌دهد، و به مسلمانان نیز یاد می‌دهد که نسبت به کودکان دیدی وسیع داشته باشند و کوچکترین اذیتی را برای آنها به وجود نیاوند و نسبت به آنها هیچ گونه کینه‌ای به دل نگیرند

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 15 | نويسنده: لطفا بخوانید | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 21/02/1391 - 03:15


جناب لطفا بخوانید
من به شما توصیه می کنم اولین کاری که شما باید بکنید این است که ایمان به خدا و قرآن را یاد بگیرید .
این سخنان غیر مفید و بچگانه به درد خودتان میخورد این سایت اسباب بازی کودکان نیست .
مدیریت

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 16 | نويسنده: لطفا بخوانید | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 23/02/1391 - 00:18


جناب مدیر سایت....از شما انتظار نداشتم که نظر من را کنید....نظری که کلی وقت صرف کردم تا آماده بشه و کسانی فقط آن را ببینند و با بعضی از واقعیت ها رو به رو شوند(فبشر عباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه)....سخنانی که شما به غیر مفید و بچگانه بودن متهم کردید چیزی نبود جز آیه ای از قرآن و چند حدیث از کتاب های اهل سنت و صحیحین که اعتقادات اصیل اهل سنت عزیز در آنان است....((((این سخنان غیر مفید و بچگانه به درد خودتان میخورد این سایت اسباب بازی کودکان نیست .)))) شما که به خدا ایمان دارید دیگه چرا؟

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 17 | نويسنده: جواب لطفا بخوانید | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 23/02/1391 - 00:51


لطفا بخوانید,
خیلی زحمت کشیدید نه ؟ ولی ما راضی به زحمت شما نبودیم ! اهلسنت خودشان می فهمند که در کتابهای شان چی نوشته واگر نیازی داشته باشند از بزرگان خودشان می پرسند ولازم نیست شما مبلغ اعتقادات اصیل اهلسنت باشید . اگر خیلی دل شما برای اهلسنت می سوزد در سایتهای خودتان کمتر فحاشی نسبت به اهلسنت کنید ، شما فقط فحاشی و دروغ پردازی کمتر کنید ما ممنون شما میشیم .

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 18 | نويسنده: لطفا بخوانید | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 23/02/1391 - 01:07


اگر شما می دانید که در کتاب های شما چه نوشته شده پس باید دیدن مطالب آن کتاب ها برای شما عادی باشد پس برای چه شما این مطالب را کردید؟ حدیث زید بن ارقم صحابه ی رسول خدا را که در صحیح مسلم گفته است که زنان پیغمبر از اهل بیت نیستند برای چی کردید(آیا از این که یک جوان این حدیث را بخواند نگرانید؟).....در مورد فحاشی باید بگم که هر شیعه ای که به اهل سنت فحاشی کرده باشد گناه مرتکب شده....اما در مورد دروغ پردازی آیا می توانید چند مورد از دروغ پردازی در سایت های معتبر شیعه مثال بزنید ما هم بدانیم؟

ببخشد بعضی از کلمات انتقال داده نمی شوند :تصحیح( پس برای چه شما این مطالب را پاک کردید؟) تصحیح:(آیا از این که یک جوان از اهل سنت این حدیث را بخواند نگرانید؟)

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 19 | نويسنده: جواب لطفا بخوانید | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 23/02/1391 - 12:21


لطفا بخوانید,
دوست عزیز امیدوارم خداوند به بینائی دل تان کمک کند
دیدن مطالب کتابهای ما برای ما عادی است خودتان را نگران نکنید
این را هم می دانید که قرآن منبع اصلی شریعت اسلام است ؟ قبول دارید که قرآن حرف اول را می زند ؟ آیا قبول دارید که هر سخنی در رد قرآن باشد نمی توانیم بپزیریمش ؟
قرآن همسران پیامبر را از اهلبیت قرار داده است ؟
اهلبیت یعنی خانواده شخص
سوالم از شما اینه آیا همسر و فرزندان شما اهلبیت شما هستند یا نه ؟
ولی ظاهرا نظر شما اینه که همسر شما از خانواده شما نیستند و این با هیچ عقلی و منطقی سازگار نیست ، همه دنیا شرق تا غرب زنان خودرا خانواده خود می دانند .
و شما می خواهید بر خلاف قرآن وبر خلاف عقل و منطق زن را از خانواده جدا کنید !!!

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 20 | نويسنده: سید احمد | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 24/02/1391 - 14:50


سلام دوست گرامی من مطلب شما را خواندم و به این نتیجه رسیدم که حق با شماست خطاب آیه برمیگردد به خانواده که شامل همسر و فرزندان میشود
من تا الان فکر میکردم مراد از آیه رسول خدا فاطمه علی و حسن وحسین علیهم السلام هستند وچون نزدیکترین کانون خانواده ی رسول خدا و همسر مرحومش خدیجه ی کبری را این افراد میدانستم چرا که رسول خدا فاطمه را ام ابیها صدا میزد و علی را برادر خطاب میکرد و حسن و حسین را پسرانش میخواند . ممنون از راهنماییتان .

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 21 | نويسنده: buy car dvd player | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 12/04/1391 - 02:05


المسلم من سلم المسلمون من لسانه ویده . مسلمان کسی است که مسلمانان دیگر از دست و زبانش در امان باشند .

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 22 | نويسنده: مسلم | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 5/05/1391 - 06:49


چرا روایاتیکه در صحیح مسلم و بخاری است را در تفسیر اهل بیت مخفی میکنیدکه همانامصداق کسانی هستید که حق راکتمان میکنندامروزه دیگر این طرفند ها ره بجائی نمیبرد!

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 23 | نويسنده: سروش | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 5/05/1391 - 08:11


سلام برمسلم
فرمودید«چرا روایاتیکه در صحیح مسلم و بخاری است را در تفسیر اهل بیت مخفی میکنید »
1ـ قرارنیست که ما تمام متن بخاری ومسلم را درسایت به نمایش بگذاریم ، بلکه چیزی که مربوط به موضوع بحث باشد آن را می گذاریم
2ـ بخاری ومسلم همه جا دردست رس همگان است ونرم افزارهایشان هم فک وفراوان است ونیازی به مخفی کردنشان نیست
3ـ اگرماآن هارا مخفی کردیم ، شما چگونه وازکجا آن هارا کشف کردید؟!؟!
4ـ چه نیازی است که ما آن هارا مخفی کنیم ؟؟؟
5ـ (هرچند که مامکلف نیستیم به این که هرکس هرچیزی بگوید وازماچیزی بخواهد وما وقت خودرا صرف آن کنیم وبرای آن کتا بها را زیر ورو کنیم ) شما لطف بفرمایید ، چند مورد ازمواردی که شما ازما خواسته اید وما روایات آن را برای شما نیاورده ایم ومخفی کاری کرده ایم ، ذکر بفرمایید !؟!؟!
درآخر سوالی مثل سوال شما مطرح می کنم ! !!!!!
چرا آیاتی که درمدح صحابه است وروایاتی که درنهج البلاغه درمورد صحابه است را مخفی می کنید که همانا مصداق کسانی هستید که حق را کتمان می کنند امروزه دیگر این ترفندها ره به جایی نمی برد! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نعداد مطالب: 28 | تعداد نظرات: 93

# 24 | نويسنده: ارمان | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 25/05/1391 - 12:54


برادرا مشکل ما مسلمونا در ای نیست که اهل بیت کیانند بلکه مشکل ما هشدار ها هستند که حتی ما اهل تسنن رو هم قبول ندارند بهتر به اشکال ها اونا در باره اسلام و فتوی های عجیب و غریب مثل حرمت خیار و موز برای زنها بپردازیم از شما ممنون که به درد واقعی رسید گی میکنید

ببخشید اشکال تایپی پیش اومد منظورم هشدارها هستند که بجاش نوشته شده هشدارها

vahabi منظورم بود که هرچی مینویسم کلمه دیگه جاش می اد

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 25 | نويسنده: مهدی | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 26/05/1391 - 09:30


ارمان,
ولی در واقع مشکل ما کسانی هستند که عیوب خودرا نمی ببینند و چسپیدن به عیب دیگران و به خودشان اجازه اهانت وبی ادبی می دهند و دروغ را که گناه کبیره است گناه نمی دانند. خداوند هدایت شان کند

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 26 | نويسنده: toloue | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 5/06/1391 - 12:23


خيلي جالبه كه تو همين قراني كه سر اياتش اينقد بحث ميشه دو بار كفته شده تلك امة قد خلت لها ما كسبت و لكم ما كسبتم و لا تسئلون عما كانوا يعملون اقايون شيعه جرا اينقد تلاش ميكنيد همسران و صحابه بيامبر (ًص)رو كناه كار جلوه بديد؟
خداوند ما رو براي عيب كيري ديكران و تفتيش مسائلى اينجنين بيفايده خلق نكرده،به جاي اينكه به اين مسائل ببردازيد به عبادت و ياد خدا ببردازيد كه هدف خلقت ماست و ما خلقت الجنَ و الانس الَا ليعبدون
ربَنا اغفر لنا و لأخواننا الَذين سبقونا بالأيمان ولا تجعل في قلوبنا غلَا للذين ءامنوا ربَنا انَك رؤوف رحيم امين

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 11

# 27 | نويسنده: حال کن | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 14/08/1391 - 15:27


.... حذف شد
آقايي كه اين بي ادبي هارا نوشتيد شما بيمار هستيد لطفا به پزشك مراجعه كنيد .
براي هدايتت دعا مي كنم اگر هدايت براي شما مقدور است خداوند هدايت تان كند اگر مقدور نيست جواب اين فحاشي هارا به شما بدهد . آمين
مديريت سايت

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 28 | نويسنده: علی امیدوار | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 24/09/1391 - 17:33


انا لله و انا الیه راجعون
در آیه مبارکه دقت کنید . ابتدا زنان شریف رسول الله را از برخی کارها نهی کرده و از جمع مونث استفاده کرده و سپس برای تطهیر از جمعی که هم برای زنان و هم برای مردان است یعنی کم به کار برده است . من به عنوان یک اتسان نه سنی و نه شیعه با سواد دوم راهنایی از شما می پرسم . در اینجا چرا خداوند ابتدا زنان را با مورد خطاب قرار داده و سپس جمعی را که مسلما در آن مرد هم وجود دارد را به عنوان معصوم خطاب قرار داده .
عقل عقل عقل بعد بحث بحث بحث

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 29 | نويسنده: سروش | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 25/09/1391 - 14:34


جناب علي اميد وار سلام
درست فرمودید باید درآیات دقت شود وبه قول شما عقل عقل عقل بعد بحث بحث بحث
واماجواب سوال شما:
ازآیات قبل وبعد آیه تطهیر معلوم می شود که خداوند زنان پیامبر ص را مورد خطاب قرار می دهد. مثال آیه قبل :یانساء النبی .... ـ آیه بعد: واذکرن مایتلی .... ـ سوال شمااین است که چرا درلابلای خطاب این بانوان صیغه مذکر آورد؟ جواب این است که این کلمه کم برای تغلیب است وزنان ومردان اهلبیت را شامل می شود یعنی خداوند شما زنان ومردان اهلبیت را ازبدی ها دور می کند. بهترین دلیل این مدعا خود قرآن است که اتفاقا درآیه بعد همین آیه ذکر شده ان المسلمین والمسلمات والمومنین والمومنات والقانتین والقانتات والصادقین والصادقات .........والذاکرین الله والذاکرات اعدالله لهم ... اینجابرای همه زنان ومردان لهم بکار رفت وهمه را باصیغه مذکر خطاب قرارداد. یا درآیه ی دیگر به طور واضح آمده : آنجاکه خطاب به همسر ابراهیم ع است وایشان را به عنوان اهل بیت ذکر کرده وباخطاب کُم که برای مذکر است آن زن را باشوهرش خطاب قرار داده قالو اتعجبین من امرالله رحمة الله وبرکاته علیکم اهل البیت(هود 73). قطعا شما هرگز نمی توانید بگویید که دراینجا همسر ابراهیم داخل آیه ومورد خطاب آیه نیست! این نمونه ها درقرآن زیاد است مثلا درسوره وسف آمده ورفع ابویه علی العرش . اینجا پدر ومادر هردو باصیغه اب که مذکر است ذکر شده اند. اگر امهات المومنین درذیل آیه تطهیر قرارنمی گیرند ، لطف کنید آیه 73 سوره هودرا توضیح دهید!بدرود

نعداد مطالب: 28 | تعداد نظرات: 93

# 30 | نويسنده: سعید | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 30/09/1391 - 23:09


سلام
سوالی داشتم و آن اینکه ایا از این ایه میتوان فهمید حضرت علی علیه السلام و حسنین علیها السلام جزو اهل بیت هستند!؟

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 31 | نويسنده: رضا-دوست | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 1/10/1391 - 15:14


سلام به همگی
بنده یه پیشنهادی دارم
اگه ممکنه با اجازه خود اعضا و مهمان آدرس ایمیلشون را نمایش دهید تا اگه کسی خواست به شخص خاصی پیام ارسال کنه براش ممکن باشه
ان الله جمیل و یحب الجمال پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، پیامبر اکرم فرمودند:خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد
بیایید به راحتی هر چی خدای زیبا فرموده قبول کنیم که این، همه زیبایی هست
با تشکر از شما

سلام دوستان خوبم
بیایید قدر این امکانات را که خدا ایجاد کرده بدونیم همین امکان تبادل افکار و روشن شدن ، همین سایتها، همین دلهای پاک
خدا در سوره اسراء می فرماید «این قرآن برای مومنین شفا و برای ظالمان خسارت و زیان هست» چون اگه قرآن نبود ظالم می گفت اگر کتابی برای هدایت بود ظلم نمی کردم اما خدا کتاب را برای هدایت فرستاد
به این فکر کنید که چرا خدا نفرموده کافر، فرموده ظالم در حالیکه ما عموما معتقدیم کافران ایمان نمی آورند یعنی نقطه مقابل مومن کافر هست اما در این آیه خدا ظالم را مقابل مومن قرار داده یکی از مصادیق ظلم کتمان حقیقتی هست که خدا به اون شهادت داده طبق آیه 159 بقره یعنی اگه کسی حقیقتی را کتمان کنه ظالم هست و بجز خسارت چیزی برای آخرت نمیبرد
پس دوستان هر جا کسی از این کتاب عظیم مطلبی آورد در صحت آن بیندیشید و از صمیم دل قبول کنید

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 32 | نويسنده: احمد | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 1/10/1391 - 15:44


سعید,
دوست عزيز بدون آيه مي توان فهميد كه حسن و حسين از اهل بيت پيامبر هستند

نعداد مطالب: 692 | تعداد نظرات: 454

# 33 | نويسنده: حسین | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 4/10/1391 - 10:01


من به عنوان یک شیعه ابتدا دست تمامی برادران وخواهران مسلمان ازاهل سنت به خصوص هموطنان عزیزم را به گرمی فشرده وبرای آنان آرزوی توفیق وسلامتی از درگاه ایزد منان مینمایم ودرادامه از دوستان شیعه خود تمنا میکنم که قبل از انجام هر عملی راه وروش امیرمومنان راالگو و اسوه خویش نمایند .آیا تا به حال جایی شنیده شده که ایشان به عایشه همسر پیامبر توهینی کرده باشند ..یا حتی به صحابه پیامبر عظیم الشان ؟؟؟؟؟؟؟واقعا اگرایشان الگوی ما هستند ماباید به ایشان اقتدا کرده فریب اختلاف افکنان در دین را نخوریم..بدون توهین و فحاشی یه یکدیگر با هم گفتگو کنیم ..آیا شما نمیدانید که مولا علی (ع) نه تنها پس ازجنگ جمل به عایشه توهین نکرد بلکه با احترام تمام ایشان را به همراه برادرش محمد ابن ابی بکر به مدینه بازگرداندندو حتی یک نامحرم را برایشان مسلط نکردند ؟امید است که با اقتدا به راه ومنش مولا ازایجاد اختلاف در دین ومیهنمان وبا دیگربرادران وخواهران مسلمانمان پرهیر نمائیم ..به امید سربلندی اسلام وایران..
با عرض سلام واحترام دوباره خدمت خواهران وبرادران اهل سنت خصوصا هموطنان عزیز ایرانیم..دوستدارتان حسین...

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 34 | نويسنده: نمازی | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 16/10/1391 - 08:21


احسنت حسن
منهم موافقم از این امکانات باید برای ابراز عقیده بدون توهین به فرقه ای خاص استفاده کرد. ولی شایان ذکر است من هم به عنوان شیعه توهین به هیچکدام از عقاید سنی ها را جایز نمی دانم . چه اشکالی دارد که با الفاظ درست بحث شود و هر کس نظر خود را بدون توهین درج نماید و نتیجه گیری را به خود خواننده واگذتر نماید.
اما پیشنهاد من به برادران اهل سنت : بالاخره بین خضرت علی و همسر پیامبر عایشه و صحابه پیامبر طلحه و زیر جنگی واقع شده ، نمی شود گفت ما به آن کاری نداریم و مربوط به خودشان است چون طبق نظرات هر دو فرقه از قرآن و سنت استفاده می شود و سنت هم از طریق این افراد به ما رسیده یا باید سنت همسر پیامبر را قبول کنیم و قول و فعل ( توجه شود این فعل سنت را می سازد به عبارت دیگر قول و فعل باید یکی باشد و همخوانی داشته باشد) و یا قول و فعل علی را قبول کنیم . حالت سومی را متصور نیستم مثل اینکه بگوییم هر دو بر حق اند یا هر دو اجتهاد کرده اند یکی به باطل و یکی صحیح . یا نه در آخر بگوییم به ماچه ارتباطی دارد هر کس مسول اعمال خود است
؟؟؟؟

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0

# 35 | نويسنده: سروش | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 16/10/1391 - 15:16


خدمت برادرحسین وبرادرنمازی سلام عرض می کنم وازنقطه نظراتشان تشکرمی کنم
درمورد مطالب برادرنمازی ، نظری دارم .
فرمودید «: بالاخره بین خضرت علی و همسر پیامبر عایشه و صحابه پیامبر طلحه و زبیر جنگی واقع شده ، نمی شود گفت ما به آن کاری نداریم و مربوط به خودشان است چون طبق نظرات هر دو فرقه از قرآن و سنت استفاده می شود و سنت هم از طریق این افراد به ما رسیده یا باید سنت همسر پیامبر را قبول کنیم و قول و فعل ( توجه شود این فعل سنت را می سازد به عبارت دیگر قول و فعل باید یکی باشد و همخوانی داشته باشد) و یا قول و فعل علی را قبول کنیم . حالت سومی را متصور نیستم مثل اینکه بگوییم هر دو بر حق اند یا هر دو اجتهاد کرده اند یکی به باطل و یکی صحیح . یا نه در آخر بگوییم به ماچه ارتباطی دارد هر کس مسول اعمال خود است »

اهلسنت معتقد به این است که رفتاروکردارشخصی آن ها مربوط به خودشان است وخودشان باید به خداجواب بدهند نه به ما ! به تعبیرقرآن «تلک امة قد خلت لها ماکسبت ولکم ماکسبتم ولاتسئلون عماکانوایعملون» مافقط دراموری که آخرت مارا بسازد اعم ازعبادات ، تقوا ، دیانت و.... ازآن بزرگواران پیروی می کنیم . ما ازحمزه هم پیروی می کنیم وهم ازقاتل ایشان وحشی! برای مامعیار رفتارهاوکردارهای پسندیده ای که ازآن ها نقل شده است وبس وچیزهایی که درکتب تاریخ به عنوان معایب درموردشان ذکر شده ازآن تبعیت نمی کنیم ودرمورد آن سکوت می کنیم وحساب آن را به خدا وامی گذاریم.

نعداد مطالب: 28 | تعداد نظرات: 93

# 36 | نويسنده: jaber226 | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 29/10/1391 - 22:28


با سلام و دورود الله بر شما حسین جان برادر عزیزم واقعا نام حسین برازنده شماست خداوند شمارا با اصحاب و اهل بینت رسول الله (ص) محشور بفرمایید آمین یا رب العالیمن شما را به خواند سوره احزاب آیه ششم توصیه می کنم امیدوارم که مثل مولایم عثمان (رض ) در آخرین لحظه هم قرآن بدست باشی الله به شما عمر با برکت عنایت فرماید برادر بزرگوار

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 3

# 37 | نويسنده: bustane | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 7/01/1392 - 03:50


سلام به شما دوستان چون دوستان دیگه نظرات رودادن من فقط چند نکته رو دوستانه و بدون تعصب عرض کنم .
* اینکه مطالب علمی رو با دقت فراوان و بدون تعصب بنویسیم باور کنید هیچ مریضی دارو رو دوست نداره و تلخ هم هست اما برای درمان و سلامتی سختی رو تحمل کرده و استفاده میکنه میدونم بیان و قبولی حقایق بدون تعصب سخته اما آزمایش الهی هست .
* مطالب زیاد هست فقط همین اندازه بیان کنم که ای کاش نویسنده مطلب قرآن رو خوب بررسی میکرد .
آیا زن فرعون شایسته او بود ؟ آیا زن حضرت نوح و لوط شایسته آن حضرات بودند ؟ آیا اینکه کسی فامیل پیامبر بود دلیل بر تایید آن شخص میشود ؟

نکته آخر : بیان مطالب علمی بین اهل علم به وحدت آسیبی نمیزند ولی این طور مطالب را در بین عامه مردم که اهل علم نیستند مشکلی رو حل نمیکنه با تشکر

نعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 5

# 38 | نويسنده: احمد | [ايميل] :: تاريخ ارسال: 7/01/1392 - 21:36


bustane,
امیدوارم شما هم داروی تلخ را برای درمان تحمل کنید وبدون تعصب چشم خودرا به روی حقایق باز کنید .
خیر زن فرعون شایسته فرعون نبود ، همچنین زن حضرت نوح و زن و حضرت لوط شایسته آن حضرت نبودند، در این که شکی وجود ندارد . اصلا کی گفته اینها شایسته آن حضرت بودند ؟
اگر شایسته بودند قرآن کریم آنهارا خائن خطاب نمیکرد
اگر شایسته بودند آنها را با عذاب الهی هلاک نمی گردانید .
همینطور فرعون اگر فرد شایسته ای بود غرق دریا به دستور خداوند نمی شد .
اما امهات المومنین را خداوند فضیلت و مرتبه بلندی داده که آنها را مادران تمام مومنان قرار داده است و چندین آیه در فضیلت حضرت عایشه در سوره نور ذکر کرده است .

نعداد مطالب: 692 | تعداد نظرات: 454


اطلاعات

برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

بخش امکانات کاربران

بخش سوالات شرعی

بخش مشاوره

لوگوی سایت


پربازدید ترین مطالب

پيام مدير

عزیزانم این دنیا سرای موقت، سرای سراسر فریب، سرای امتحانات و این دنیا گذرگاه زندگی جاویدان آخرت است . به درستی که راست ترین سخن مرگ است، این راست ترین سخن را هرگز از یاد نبرید، انسانها در این سرای موقت به دو دسته تقسیم می شوند 1_دسته نجات یافتگان 2_ دسته زیان کاران . چه زیبا می فرماید یگانه پادشاه زمین و آسمان ( سوگند به عصر ( 1) . كه انسانها همه در خسران و زيانند ( 2) . مگر افرادی كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده‏ اند و يكديگر را به حق سفارش كرده و به صبر توصيه نموده‏اند ( 3) . ) پس بیائیم فرصت را غنیمت شمرده در دوستی مان با خدا صادق باشیم وبنده خالص او باشیم ، دست از تمامی گناهان بکشیم تا خوشبخت این دنیا و آن دنیا شویم

آمـار بـازدیـد

آخرین مطالب

احادیث قدسی چیست ؟
--------------------------
صبر بر بلا و مصیبت
--------------------------
راه علاج چشم زدن
--------------------------

لینکهای محبوب سايت

اوقات نماز به افق تهران

نظرسنجی سایت


روزه ماه مبارک رمضان یکی از پنج ارکان اسلام می باشد، پایبندی شما به این رکن مهم اسلام درچه حدی است ؟

هرسال مرتب گرفتم وامسال میگیرم
در حد توان بعضی روزهارا میگیرم
فقط امسال می خواهم کامل بگیرم
اعتقادی ندارم



كل مطالب : 892
کل نظرات : 3619
اعضاء سايت : 730
جدیدترین عضو: m1987_66

آرشیو مطالب

<    «  خرداد 1392  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

اشتراک

twitter
facebook