امکانات کاربری
پیام مدیر

اگر مردم، منکر را ببینند و آن را تغییر ندهند، به زودی خداوند آنها را دچار عذابی فراگیر و همگانی خواهد کرد. نبی معظم اسلام . ص

خبرنامه
وااسلاماه
| بازدیدها: 38949

کرامات عبارتست از کارهای خارق العاده که از اولیاء الله به اذن خداوند سر می زند.

اما هرکسی جزو اولیاء الله محسوب نمی شود، بسیاری از افراد مبتدع ومنحرفی هستند که ادعای اولیاءالله را دارند در حالیکه اولیاءالله نیستند و چه بسا که اولیاء شیطان هستند پس هر مدعی و هرکس نمی تواند ولی خدا باشد .

اولیای خدا چه کسانی هستند ؟

الله تعالی اولیای خود را چنین معرفی می فرماید: أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ* الَّذِینَ آمَنُواْ وَکَانُواْ یَتَّقُونَ یونس ۶۲-۶۳

آگاه باشید اولیای خدا، نه ترسی دارند و نه غمگین می‏شوند، “ویژگی شان” الَّذِینَ آمَنُواْ کسانی که به خدا و فرشتگان و کتابها و پیامبرانش، و به روز قیامت و تقدیر خیر و شر او ایمان آورده، و با پرهیزگاری و به جای آوردن دستورات و پرهیز از منهیات، راستی ایمانشان را نشان داده اند. خلاصه دوستان خدا از مخالفت فرمان خدا پرهیز می‏کردند .

تقوا چیست ؟

تقوا یعنی پایبند بودن به احکام الهی و دور شدن از محرمات شرعی از جمله بدعت و خرافات

بر طبق این آیه ی مبارکه اولیاءالله تفاوتی با مردم عادی ندارند و خود را از دیگران مجزا و جدا نمی دانند و ادعای کرامت و تقوا نمی کنند، زیرا انسان با تقوا اهل ریا نیست تا خود را به دیگران بشناساند! و یا اولیاء الله بدعت و سحر و ارتباط با اجنه را انجام نمی دهند زیرا همه ی این اعمال منافی با تقوایی است که خداوند متعال از هر انسان مسلمانی می خواهد .

بلکه باید دانست که هر کس که مومنی پرهیزگار باشد، او اولیاء الله و دوست خداوند است شما هم می توانید ولی خدا باشید چرا که خداوند در دوستی را بر روی هیچ کسی نبسته است .

بنابراین باید آگاه بود که هرکسی که مرتکب شرک و بدعت و فسق و فجور شود، او ولی خدا نیست، هر چند که افرادی وی را جزو اولیاء الله بدانند، و اعمالی که این افراد انجام می دهند جزو کرامت تلقی نمی شود و بلکه نوعی از سحر و جادو و یا کهانت و غیره است که به کمک شیاطین و اجنه انجام می دهند ولی مردم ساده لوح آن اعمال شیطانی را کرامات می دانند .

کسی که ادعای پیشگویی یا غیب دارد بدون شک منحرف و دروغگو است، در حالیکه اولیاء الله که گاها بر آنها الهام می شود هرگز نه ادعای الهام کرده اند و نه غیب و پیشگویی. فقط الله تعالی از آینده می داند و اگر بخواهد پیامبرانش را نیز از طریق جبرئیل علیه السلام آگاه می سازد نه اولیاء الله یا هر بنده ی صالح دیگری را. الهام و کرامات مشمول اولیاء الله می شود ولی با غیبگویی و پیشگویی متفاوت است.

الهام حالتی درونی است که فرد بدون آگاهی و ادعا در مورد چیزی سخن می گوید و اگر از او سوال شود علتش را نمی داند!

دوما : کرامات اولیاء الله در دنیا حق است ولی بعد از مرگ دیگر چیزی با عنوان کرامات از آنها روی نمی دهد همچنانکه که انبیای الهی هم بعد از مرگشان معجزه و کرامتی نداشتند .

هر انسانی بعد از آنکه قبض روح شد، وارد دنیای دیگری بنام برزخ خواهد شد و ارتباط او با این دنیا قطع خواهد شد و او در دنیای مردگان است، و اگر مومن و موحد و صالح باشد در اینصورت عالم برزخ برای وی باغچه ای از باغهای بهشت خواهد بود ( ولی نعمتهای بهشت را تماما ندارد) و بلعکس اگر مشرک یا کافر باشد، قبر و عالم برزخ گودالی از گودالهای آتش خواهد شد. پس قبر یا باغی از باغهای بهشت است و یا گودالی از گودالهای دوزخ، چنانکه در حدیث همینطور آمده است.

| ۲۲ دی ۱۳۹۳
۴ پاسخ به “آیا کرامات اولیاء خدا بعد از مرگ شان حق است؟”
  1. وضعیت کاربر : مهمان
    علی می‌گه:

    سلام.در آیه ی ” و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون” اگر بگوییم این احیاء بودن در نزد پرورگارشان باشد که همه ی بندگان(خوب و بد) در نزد خدا این گونه هستند پس این تاکید بر زنده بودن یعنی چه؟! واضح است که این احیاء بودن در جواب پندار ما که فکر میکنیم آنها مرده اند آمده است؛ یعنی آنها باید از دید ما زنده باشند وگرنه مسلم است که همه (خوب یا بد) در نزد پروردگار زنده هستند. این زنده بودن شهیدان و اولیاء خدا وجه خاصی دارد وگرنه چرا مثلا در آیات دیگر نفرمود که فکر نکنید فرعونیان مرده اند بلکه هر بامداد و شامگاه بر آنها آتش عرضه میشود.خوب واضح است که نزد پروردگارشان زنده هستند و عذاب روزی آنها شده است. بنابراین اگر این آیات را در کنار همدیگر قرار دهیم این احیاء بودن شهداء وجه خاصی دارد؛ بنابراین نمیشود کاملا رد کرد که آنها از حال ما بیخبرند زیرا که خبردار بودن از ویژگیهای یک وجود زنده است.

  2. وضعیت کاربر : مهمان
    امیرعلی می‌گه:

    سلام
    فرض استنباط و آیه مورد اشاره درست است ولی نمی دانم چرا حکم و نتیجه ای که گرفته اید چیز دیگری است!
    این نص قران کریم است که کسانی که در راه خدا کشته می شوند زنده اند.
    یعنی این ویژگی خاص آنها است. اگر خاص آنها نبود که نسبت دادن آن برای این گروه لغو محسوب می شد و در الله این صفت راه ندارد
    بنابراین اگر اولیا الله ای وجود داشته باشد که در راه خدا کشته شده باشد براساس ایه پیش گفته زنده است. یعنی به دنیای مردگان تعلق ندارد!
    و این اولیا الله که زنده است سوال این است که آیا اختیاری دارد و قدرت عملی از او سر می زند یا خیر؟
    دست کم می توانیم بگوییم که اگر اختیاری نداشته باشد زنده بودن چه معنایی دارد؟ و فرق آن با مردگان چیست؟
    جدای از بحث فوق مورد دیگری که همواره بر همه ما ۰من و شما) ممکن است رخ دهد. خواب دیدن بستگان و پدر و مادر است. که گاهی خبرهایی هم به ما می دهند (خودتان هم در استخاره اشاره کردید) و این مطلب با استدلال بالای شما اصلا سازگار نیست
    یعنی دو استدلال استخاره و کرامات اولیا الله که کردید دست کم هم با هم زاویه دارند!
    از یک ساید اعتقادی انتظار بیشتر از این است

    • وضعیت کاربر : مهمان
      پاسخ امیرعلی می‌گه:

      کسانی که در راه خدا کشته می شود زنده اند باید معنی این سخن را از خود قرآن فهمید، شما یک تکه از آیه را می خوانید و دنباله آیه را قیچی می کنید بعد می فرمایید لغو می شود! لغو قیچی کردن ماست نه فرمان خداوند ، آیه این را فرموده است بل احیاء عندربهم یرزقون … کشته شدگان در راه خدا زنده اند و نزد پروردگارشان رزق داده می شوند ، و منظور از رزق نعمت های اخروی هستند که خدا نصیب آنها می گرداند . حال این آیه چه ربطی به توسل وکمک گرفتن از آنها دارد؟! کجای این آیه خدا فرموده که آنها زنده هستند و از آنها کمک بگیرید ؟! معلومه خدا این را نفرموده و سخن ماست که به آن اضافه می کنیم و این کار ما لغو و خلاف قرآنی است .
      حال یک سوال دیگر پیش میاد و آن اینه که آیا کشته شدگان در راه خدا که شما آنهارا کارساز خود میدانید ، آیا آن دسته ی که نماز نخواندند روزه نگرفتن و حقوق الناس بر ذمه آنها بوده و کشته شدند آیا اینها را نیز مانند سایر شهدا کارساز میدانید ؟ آیا فکر نمی کنید با شهادت حقوق مردم و نمازها از ذمه کسی ساقط نمی گردد.
      اینکه بخواهید این دسته از شهدا را از سایر شهدا جدا کنید باز امریست غیر قرآن چون در آیه اسثتنا در بین کشته شده گان در راه خدا قایل نشده و اگر ما این استثنارا اضافه کنیم می شود امر غیر قرآنی و حرام است.
      اگر اعتقاد این باشد که مردگان در قبر علم، قدرت و اختیارتصرف دارند این میشه تعدد خدایان نعوذبالله و مگر خدا عاجز شده هزاران خدای دیگر مثل خودش بیافریند که مانند او علم از دنیا و قدرت تصرف در امور عالم داشته باشند! و اگر چنانچه اعتقاد ما به خدا کامل باشه یعنی قدرت تصرف و علم خدایی رو به اموات قبرستان ندهیم پس خدا کافی است همچنانکه خدا برای مسیحیان کافی است در حالیکه مسیحیان اعتقادی به شهدا و اولیایی که ما داریم ندارند و خدا خود مشکلات آنهارا بدون اولیا و شهدا رسیده کرده و می کند.
      اینکه می گوئید در خواب پدر و مادر را می بینیم که توصیه می کنند، خب ما در شریعت اسلام قانون و دستوری مبنی بر شرعی دانستن خواب پئدرومادر نداریم هیچ جا شرع اسلام توصیه نکرده اگر کسی را در خواب دیدید و توصیه ی کرد حرف او معتبر و شرعی ست . چه بسا شیطان به شکل دوستان در خواب میاد وبا هدف گمراه کردن مسلمان اورا می فریباند. و چنین استدلال هایی نشانه ضعف در عقاید است باید اسلام را در قرآن و سنت پیامبر فهمید نه در خواب خیال.

  3. وضعیت کاربر : مهمان
    morteza می‌گه:

    سلام خسته نباشید آیا به نظر شما اهل بیت پیامبر(ص) جزء اولیاءاللـــه هستند یا نـــه؟آیا امیـــر المـــؤمنیـــن(علیه السلام) و فرزندان پاکشان جزء اولیــاءاللـــه هستنـــد؟

یک دیدگاه بگذارید

پاسخ کد امنیتی را در فیلد خالی تایپ کنید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

جستجو

آخرین مطالب

آمار سایت

  • کاربران آنلاین 27نفر
  • بازدید امروز 128401
  • بازدید دیروز 182425
  • بازید کل 55754016

آمار کلی سایت

  • کل مطالب 2204
  • کل نظرات 8722
  • کل اعضا 1574
  • جدیدترین عضو Sara

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه با ذکر منبع بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com