پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه

 

دعای حضرت رسول در غدیر

اللّٰهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ

خدایا! دوست داشته باش هر که را که او را دوست دارد

و دشمن بدار کسی را که با او دشمنی می‌کند

آمار کلی سایت
  • کل مطالب 2307
  • کل نظرات 9529
  • کل اعضا 1666
  • جدیدترین عضو abuwbaker
خبرنامه
اسلام
| بازدیدها: 40878

در پی انتشار مطلبی با عنوان «حمایت مولوی عبدالحمید از اقدامات داعش» در برخی رسانه‌های جریان افراطی اصول‌گرا، دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان با انتشار بیانیه‌ای، ادعاهای مطرح شده در این مطلب را تکذیب کرد.

متن تکذیبیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«یاأیها الذین آمنوا إن جاءکم فاسق بنبأ فتبینوا أن تصیبوا قوما بجهاله فتصبحوا علی ما فعلتم نادمین». 
در هفته گذشته مطلب کذبی با این محتوا که مولانا عبدالحمید گفته‌اند «اقدامات داعش حرکت مردمی است»، از سوی برخی سایت‌ها و روزنامه‌های جریان افراطی، منتشر شد که در آن ادعا شده بود «امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در جمع علما و اساتید مسجد مکی، نه تنها از محکوم کردن جنایت داعش در عراق اجتناب کرده، بلکه آن را حرکتی مردمی خوانده است.»
این مطلب سراسر کذب در حالی منتشر می‌شود که دیدگاه‌ها و مواضع امام جمعه اهل‌سنت زاهدان همیشه شفاف بوده و ایشان همواره در خطبه‌های نماز جمعه و مصاحبه‌های خود بر محکومیت هرگونه ترور و خشونت از سوی هر گروه و جریانی تاکید کرده و مواضع ایشان در این رابطه کاملا روشن است. ایشان در مسیر اعتدال حرکت می‌کنند و با هر نوع خشونت، تفرقه، تنگ‌نظری و جریان تکفیر به شدت مخالف هستند.
لازم به ذکر است سایت‌ها و روزنامه‌های زنجیره ای وابسته به جریانات تندرو، به افترا، تهمت و توهین در جهت تخریب شخصیت مولانا عبدالحمید متوسل می‌شوند که اخیرا این روند تشدید شده است. لذا این مطلب نیز مانند سایر ادعاهای دروغ این رسانه‌ها جهت تشویش اذهان عمومی و تخریب جایگاه امام جمعه اهل‌سنت زاهدان و با اهداف خاص سیاسی منتشر شده است.

دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

| ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
۱۶ پاسخ به “تکذیب حمایت مولانا عبدالحمید از اقدامات «داعش»”
  1. وضعیت کاربر : مهمان
    پاسخ کریم شهیاد says:

    خواب هر مومنی در صورتی که مطابق شرایطی که در شریعت آمده است باشد برای خودش حجت است نه برای دیگران . خواب پیامبر و خوابی که صحابه دیده و آنحضرت آن را تایید کردند برای همه حجت است. خوابهای نیک و بشارت دهنده در اصطلاح به آنها (مبشرات) و (رویای صالحه و صادقه) می گویند . پیامبر خدا قبل از اینکه به پیامبری مبعوث شوند به مدت شش ماه (رویای صادقه) می دیدند و هر چه در خواب می دیدند همان اتفاق می افتاد.

    همچنین اگر یاد تان باشد قربانی حضرت اسماعیل ع توسط پدر مهربانش حضرت ابراهیم ع که داستانش در قرآن آمده است خوابی بود که حضرت ابراهیم ع دیده بود اگر خواب حجت نبود نباید آنحضرت اقدام به ذبح و قتل فرزند می کرد.

    بنده یک نصیحتی شمارا می کنم و آن اینکه آداب گفتگو را یاد بگیرید از یک شاخه به شاخه دیگر نپرید درد دل های خود را برای روزهای بعدی بزارید حالا در متن شما می بینم که یک موضوع تمام نشده و حنابعالی رفتید سر شورای شش نفره وووو… ….. نهایتش اینه که شما مسلمان واقعی هستید و ما مسلمان نما هستیم خب کینه چرا ؟! اشاره هم کردید که شما اهل سنت واقعی هستید معنیش فرمایش شما اینه که ما اهل بدعت هستیم ، با این برخورد نا شایست شما بنده ناراحت نشدم .
    همچنین ادب را نسبت به بزرگان رعایت کنید کلمات نا مناسب بکار نبرید
    مسلمان واقعی که کینه توز نیست کینه اعمال صالحه را می سوزاند .

    پس مثل یک آدم با شخصیت صبور باشید تا یک موضوع تمام که شد بریم سر موضوع بعدی .

    مشروعیت اذان :

    در اسلام مرکز و محور اصلی تمام عبادات، وحدت قلبی و اجتماع مسلمانان است، تا آن هنگام به دلیل نبودن نشانی خاصی برای تعیین وقت و زمان معین (مانند ساعت)، نماز با جماعت از نظر اوقات نماز و برنامه‌ریزی، نظم و تربیت خاصی نداشت. مردم با تخمین وقت، برای ادای نماز به مسجد می‌آمدند. این بی‌برنامگی مورد پسند آن حضرت صلی الله علیه و سلم نبود، لذا قصد فرمودند تا افرادی تعیین شوند که مردم را در وقت مقرر برای برگزاری نماز از خانه‌هایشان فرا خوانند، اما انجام این امر نیز باعث زحمت و مشکل بود، پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم صحابه را برای مشورت در این باره فرا خواندند. نظریات مختلفی مطرح شد، یکی گفت: هنگام نماز، پرچمی روی مسجد برافراشته شود تا مردم با مشاهدۀ آن به سوی آن حضرت این پیشنهادات را نپسندیدند. حضرت عمر فاروق رضی الله عنه پیشنهاد «اذان» را داد، آن حضرت این پیشنهاد را مورد قبول قرار دادند و به حضرت بلال دستور دادند تا اذان گوید([۱]).

    اذان از یک سو اعلام مناسبی برای ادای نماز و از سویی دیگر، پنج بار دعوت علتی در شبانه روز، به دین اسلام بود.

    در بعضی از کتب صحاح سته مذکور است که پیشنهاد اذان را عبدالله بن زید داده که چگونگی آن را در خواب دیده بود. در روایتی دیگر مذکور است که برای حضرت عمر نیز اذان در خواب تلقین شده بود، اما در مقابل روایت صحیح بخاری، روایتی دیگر قابل ترجیح نیست([۲]). در صحیح بخاری فقط آمده است که پیشنهاد استفاده از صدای بوق و صدای زنگ ناقوس به محضر آن حضرت عرضه شد، ولی حضرت عمر اذان را پیشنهاد داد و آن حضرت بنابر مشورت او به بلال دستور دادند تا اذان گوید، و از موضوع دیدن خواب ذکری به میان نیامده است.
    [۱]– ابوداود باب بدء الأذان و بخاری، باب الأذان. در بخاری واقعه عبدالله ابن زید مذکور نیست.
    [۲]– این روایت علاوه بر صحیح بخاری، در صحیح مسلم، ترمذی و نسایی نیز موجود است، لیکن با توجه به تمام روایات و با توجه به تحقیقات علماء در این باره و صورت صحیح مسئله، چنین به نظر می‌رسد که حضرت عمر در مقابل نظر دیگران نظر خود را چنین بیان کرد که برای برگزاری نماز، اذان اعلام شود. چنانکه در بخاری این الفاظ مذکور‌اند: «أو لا تبعثون رجلاً ینادی بالصلوه» یک نفر را بفرستید تا برای نماز اعلام کند. رسول اکرم صلی الله علیه و سلم نظر او را پسندیده و فرمودند با جملۀ «الصلوه جامعه» اعلام گردد. پس از آن رسول اکرم صلی الله علیه و سلم و بعضی دیگر از صحابه اذان را در خواب دیدند و آن حضرت آن را از جانب الله تلقی کرده پذیرفتند و طبق آن به اذان رایج و معمول دستور دادند. در فتح الباری، نووی، زرقانی و روض الانف، باب بدء الأذان، این مطالب به طور مفصل با مأخذ و سند مذکورند. (سلیمان ندوی)
    منبع مشروعیت اذان وبسایت اختصاصی اهل سنت والجماعت ایران است

    • وضعیت کاربر : مهمان
      کریم شهیاد says:

      باسلام به برادرخوبم اقای ۱۵خرداد ببخشید چون نام مبارکتانرا مرقوم نفرموده اید به تاریخ جوابتان نامیدم .بنده درجواب حوابیه ۱۱خزداد متن مورخه ۱۲خردادرانوشتم که الحمدلله شماراهنمائی فرمودید بنده باز تذکرمیدهم حضرت محمدصل الله علیه وال وسلم درابلاغ دین وشرعیت وتبیین انهاوکلا سنت طبق ایه وحی یوحامتصل به وحی هستندومحتاج به راهنمائی دیگران نیستند چرا چون دیگران ازچندوچون دین اسلام خبرنداشتندوچون معصوم نبودندامکان خطا رفتن داشتندهمانطوریکه یک قول ثابت ندارید چگونه قراراذان گذاشته شدوباچه جملاتی .صحابه گرامی ویاران واطرافیان حضرتش فقط دریافت کننده وایمان اورنده به دین اسلام هستندوسپس کمک درپیشرفت دین کرده اند نه یاددادن جزئیات دین به پیامبر(ص) لذامنطقی نیست که بگوئیم صحابه پیشنهادوخواب دیدندوگفتندوپیامبر(ص)نیزقبول کردند.واما رویا حضرت ابراهیم(ع)فقط برای خودشان حجت بود نه برای دیگران که انرا اجراکنندوهمچنین رویاهای رسول اکرم(ص).پیامبر(ص)کی فرمودنددرخواب دیدم مثلا نمازصبح دورکعت است؟؟؟پس دعوت مسلمانان به نماز وسایرامورات دینی بوسیله اذان ومتن اذان (که یک نوع عبادت است)وحی است ازجانب الله جل جلاله.نه خواب است ونه پیشنهاد دیگران!!وامانصیحت شما درشاخه به شاخه نپریدن عزیزم ۱۱خرداد فرموده اند{مااهل سنت درپیروی سنت پیامبر(ص)حرف اول رامیزنیم }بقول شما پس ما اهل بدعت هستیم حرف دوم رامیزنیم ؟فقط پیروی کردن به سنت پیامبررا درقضیه شورای شش نفره را نقل کردم کینه نیست واقعیت است ایا عبدالرحمان بن عوف تکلیف نکردندبه سنت شیخین؟؟؟ایا سنت شیخین همردیف سنت پیامبر(ص) است؟ یابقول شما بدعت است؟ایااین پرسش کینه میشود؟ من خاک پای تمام بزرگان راستین دین اسلام هستم مامعتقد به تولی وتبری هستیم نه کینه جو مایک اسلام داریم ویک فرقه ناجیه پس باید فرقه ناجیه رابشناسیم وازان پیروی کنیم تا اهل جنت شویم.پیامبرفقطوفقط یک نوع دین وشرعیت وفقه یادداده وعمل کرده انراکه پیامبریادداده وعمل کرده را به امت اسلام علما نشان دهندوازتفرقه بین برادران مسلمان جلوگیری کنند این درخواست مامسلمانان ازعلمای فرق اسلامی درفردای قیامت است وبخاطر این تقصیروقصورجوابگوی خداورسولش (ص) خواهیدبود نگوئیدهرکس مسئول کارهای خود است وکسی رادرقبر دیگری نمی گذارنداین درافرادچشم وگوش بسته صدق میکند نه درعصر اینترنت ورسانه های امروزی که همه میدانند یک خدا یک پیامبر(ص) یک کتاب یک قبله یک دین داریم پس این همه اختلاف از کجاست؟ چراامت واحده ۷۳ فرقه شده اند وفرقه ناجیه به فرموده رسول الله(ص)کدام است؟؟؟؟ وپیروان ۷۲ فرقه به کدامین گناه باید درنارباشند؟خدایاکمکمان کن تا فرقه ناجیه راپیدا وازان پیروی کنیم امین

    • وضعیت کاربر : مهمان
      پاسخ کریم شهیاد says:

      بسیار خوب ممنونم از شما :
      به دین اشاره کردید، کاش دین را تعریف هم می کردید . دین به مجموعه از فرامین الله جلاله و رسول ص اطلاق می شود که شامل امر و نهی آنهاست باز در فرامین الله بعضی به واجبات دینی تبدیل میشوند و بعضی دیگر به محرمات. بحث ما روی فرامین است یعنی فرامین الله جلاله و رسولش علیه السلام . این به دو بخش تقسیم می شود ۱_ واجبات ۲_ سنتها .
      واجبات به آن عباداتی گفته می شود که انجام دادن شان واجب است و اگر مسلمانی انجام ندهد در قیامت عذاب داده می شود مانند روزه رمضان.
      سنتها و مستحب، آنهایی که شارع از مکلفین می خواهد آنرا انجام دهند چنانکه با انجام آن امر سنت خود را مشمول پاداش نموده ولی با ترک آن عذاب داده نمی شوند.
      باز در سنت موکده و غیر موکده داریم .
      پس دقت کردید سنت و مستحب آنهایی هستند با انجامش مسلمان ثواب دریافت می کند و با ترکش عذاب داده نمی شود بر خلاف واجبات .
      اموری دینی که شما از آن نام بردید باید بدانید واجب است و یا سنت وجبات و سنتها دو امر متفاوت هستند.
      و اما سنت چیست :
      باید سنت را تعریف کنم تا برای شما واضح شود.
      سنت به افعال اقوال وتقریرات (تاییدات) پیامبر علیه السلام گفته می شود یعنی هرجا که امر کرده مانند دستور به مسواک زدن از سنت های قولی گفته می شود . وهرجا عمل خاصی انجام داده مانند نحوه عذا خوردن به آن سنت فعلی و عملی گفته می شود و هرجای امر پسندیده را مشاهده فرموده و او را تایید کردند به آن نیز سنت تقریری می گویند مثلا همین تایید کردن اذان.
      وقتی نامی از دین می برید د تعریف درستی از دین بدانید و تفاوت فرض واجب سنت مندوب را هم بدانید.
      و نماز صبحی که نوشتید در خواب دیدند طبق این تعریف باید برای شما مشخص شود که واجبات دینی را در خواب نمی بینند واجبات دینی با دستورات صریح اثبات می شوند.
      و البته نماز صبح درخواب.این جمله شما تمسخرآمیز است که در شان یک مسلمان و جزو آداب گفتگو نیست.
      هرآنچه که با کلام وحی ثابت و امر شده از واجبات دینی محسوب می شوند و هر آن افعال اقوال و تقریرات آنحضرت باشد سنت حساب می شوند (که البته درجه بندی هم دارد)
      اذان ازاجبات نیست ، اگر کسی اذان ندهد و نماز بخواند نماز او صحیح میگردد و اگر از واجبات بود اون وقت نماز او بدون اذان صحیح نمی شد.
      و اگر آنگونه شما فکر می کنید تمام امور و افعال دینی و شرعی با وحی و قرآن ثابت شوند دیگر هیچ سنت و حتی مندوبی باقی نمی ماند و همه می شوند واجبات دینی مانند روزه گرفتن و زکات دادن و نماز خواندن در آن صورت دین اسلام می شود خیلی سخت و عذاب
      مثلا شستن دست قبل از غذا سنت است من می بینم که اکثرا نمی شویند اگر این هم مانند نماز بود فکرش را بکنید مردم به کجا می رسیند.

      دقت کنید بنده جواب را در خصوص تعریف دین دادم که یک مورد است و آن یک مقاله شد اگر جواب تمام شاخه پری های شمارا بدهم فکر کنید چند مقاله می شود که در قسمت دیدگاه سایتها جای نمیگیرند به این خاطرست که می گویم با رعایت ادب،حفظ شخصیت خودتان و اختیار نمودن صبر کم بنویسید تا قدم به قدم پیش برویم تا منی که از خدا و رسول نمیدانم از شما یاد بگیرم و مثل جنابعالی فردی با شخصیت و مودبی باشم.

    • وضعیت کاربر : مهمان
      کریم شهیاد says:

      سلام متشکرم که نوشته های بنده رامیخوائید وجواب میدهید بازمتشکرم ببینید با صحبت کردن خیلی لز ابهامات وباورها روشن میشود وانوقت میشود چاره کارراکردوانشاالله فرقه ناجیه پیدامیشودو انوقت شما وبنده دست دردست همدیگربرادرانه درراه پیشرفت ان سع وکوشش خواهیم کرد انشاالله ..شمابرادرخوبم دین وسنت راازدیدگاه خودتان توضیح دادید اجازه بدهید بنده نیز دیدگاهم رابگویم به نظر بنده تمام احکام دین درقران مجید بطور کلی امده که شامل واجبات ومستحبات ومکروهات ومحرمات ولی تبیین انها بعهده رسول الله(ص)محول گشته به دستور قران وما این تبیین را سنت رسول الله(ص)میدانیم بنده که عرض کردم نماز صبح دو ومغرب سه وبقیه چهاررکعت درقران نیامده ودرروزه مدت وکیفیتش وسایرامورنیزدرقران نیامده بلکه این وظیفه بعهده پیامبراست که تبیین کندهرامریکه رسول الله (ص)داده ا ند که ما وشما سنت مینامیم قران فرموده وحی یوحاحتی مسواک زدن وحتی اداب تخلیه و…بخاطر این است که رسول الله(ص)رامامعصوم کامل میدانیم که اگر بقول شما فقط درابلاغ ایات قران معصوم بودندولاغیر نعوذ بالله درتبیین اغراض شخصی را مداخله میدادند انوقت حتی درتعین رکعات نماز هم مشگل داشتیم پس حدود راالله جل جلاله تعین فرموده نه رسول الله(ص)اگرشما عقیده داشته باشید سنت بدون اذن الله مستحبات و.. مشخص کرده انوقت درتوحید مشگل خواهیم داشت چرا پیامبر دردین خدا نعوذ بالله دخالت کرده ببخشیدمیگویندحرف جرف رامی اورد طولانی شد منتظر فرمایشاتتان هستم


  2. ناشناس says:

    مرگ بر داعش
    مرگ بر عقیده های افراطی در شیعه و سنی


  3. فردین says:

    افرادی که همچین اخبار کذبی رو درست میکنن شاید فکر کنن به سنی یا شیعه ضربه میزنن اما در واقع به امت اسلام ضرر می رسونن


  4. سید محمد رضا عباس پور says:

    سلام .لطف کنید اگر امکان دارد آدرس کلیپ یا متن سخنان جناب مولانا عبدالحمید را بر ضد اعمال وحشیانه داعش به ایمیل بنده ارسال کنید .با تشکر


  5. رامین says:

    متآسفانه همیشه از این تهمتها گفته میشه و جوری بیان میشه که انگار واقعیته ؟ !


  6. اشکنان says:

    سلام
    یه سوال داشتم
    چرا ما در اذان حی علی خیر العمل را نمی گوییم
    آن زمان که حضرت عمر این جمله را از اذان منع کردند فرمودند اگر بگوییم بهترین عمل نماز است دیگر کسی به جنگ نمی رود ولی حالا و در این زمان آیا بهترین عمل نماز نیست؟

    پاسخ :
    اولا ؛ نیازی به شعار نیست عمل اهل سنت در نماز خواندن خود بیانگر این است که نماز بهترین عمل نزد آنهااست، فقط کافی است شما به مساجد آنها سر بزنید .
    ثانیا ؛ اگر خداوند روز قیامت ازت در مورد این دروغ و تهمت بپرسد چه جواب خواهید داد ؟!
    ثالثا ، سند کلمات اذان و روش آن که در زمان رسول الله صلی الله علیه وسلم ایجاد گردیده است به شرح زیر می باشد :
    عبدالله بن زید بن عبد ربه گوید: پیامبر صلی الله علیه وسلم خواست که (هنگام نماز) ناقوس زده شود اما به خاطر مشابهت با نصاری این کار را ناپسند می‌دانست، شبی در خواب دیدم که مردی به دورم می‌گشت، دو لباس سبز بر تن و ناقوسی در دست داشت به او گفتم ای بنده خدا آیا این ناقوس را می‌فروشی؟ گفت با آن چه کار داری؟ گفتم با آن مردم را به نماز فرا می‌خوانیم. گفت : آیا تو را به چیزی بهتر از آن راهنمایی نکنم؟ گفتم بله. گفت : بگو : الله أکبر الله أکبر، الله أکبر الله أکبر، أشهد أن لا إله إلا الله، أشهد أن لا إله إلا الله، أشهد أن محمدا رسول الله، أشهد أن محمدا رسول الله، حی علی الصلاه، حی علی الصلاه، حی علی الفلاح، حی علی الفلاح، الله اکبر، الله اکبر، لا إله إلا الله».

    (عبدالله) گفت : سپس آن شخص اندکی درنگ کرد و گفت : اگر برای نماز اقامه کردی بگو : الله أکبر الله أکبر، أشهد أن لا إله إلا الله، أشهد أن محمد رسول الله، حی علی الصلاه، حی علی الفلاح، قد قامت الصلاه، قد قامت الصلاه، الله أکبر، الله أکبر، لا إله إلا الله.

    گوید : صبح وقتی بیدار شدم نزد رسول اللهr رفتم و آنچه را در خواب دیده بودم برایش بازگو کردم. پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود : (إن هذه الرویا حق إن شاء الله) «إن شاء الله این رؤیا (خواب) حق است». سپس دستور داد که اذان گفته شود، و از آن پس بلال مولای ابوبکر به همین صورت اذان می‌گفت.نسایی

    از ابومحذوره روایت است که پیامبر صلی الله علیه وسلم أذان رابه او آموزش داد و در آن آمده :

    حی علی الفلاح، حی علی الفلاح، الصلاه خیر من النوم،الصلاه خیر من النوم، (این جمله) در اذان اول صبح (گفته شود)، الله أکبر، الله أکبر، لا إله إلا الله).نسایی

    امیر صنعانی در «سبل السلام» (۱۲۰/۱) از ابن رسلان نقل کرده است :

    مشروعیت تثویب فقط در اذان اول صبح است چون برای بیدار کردن کسانی است که خوابیده‌اند اما اذان برای اعلام دخول وقت و فراخواندن مردم به نماز است. – أه‍.

    • وضعیت کاربر : مهمان
      کریم شهیاد says:

      اعوذبالله من الشیطان الرجیم عزیزانم دراین متن دوروایت از دوصحابه به نظرشما نقل شده اگرخوب توجه کنیدیکی نعوذ بالله دردرماندگی رسول الله(ص)دریک مسئله کوچک اعلان وقت نمازاست که باخواب دیدن یک صحابه به قول شما پیامبر(ص)راراهنمائی کرده !!!عقل کل جهان را!!! باخواب راهنمائی میکنند!!ایا این توهین نیست؟چرابااین روایت های ساختگی مقام ومنزلت رسول خدا(ص)راپائین می اوردید؟ایشان مربوط به وحی الهی هستندچیزی ازخود نمی گویند انجام تمی دهند مگر به اذن الله جل جلاله انوقت محتاج خواب دیدن یک فردمیشود؟روایت دوم درمورد جملات اذان باز این خواب است توسط یک فرد بقول شما صحابه!!!پس این بقول شما صحابه ها هستند که پیامبرعظیم الشان (ص)راراهنمائی میکنند نه رسول الله(ص)مردم را یک خورده فکرکردن خوب است.خداوند جل جلاله درقران بارها مارابه فکرکردن تشویق فرموده وانرابالاترین اعمال دانسته چرا ما فکر نمیکنیم ؟واین روایات ساختکی توسط دروغگویان وتهمت زندگان به خداورسولش راباورداریم؟وانرا دراینترنت پخش میکنیم تا دشمنان اسلام فیلم هائی ازاین روایات برای زبانم لال لگدکوب کردن پیامبروالامقام واسلام نجات دهنده بسازند وانوقت ما برعلیه انها تظاهرات راه به اندازیم ومحکومشان کنیم؟ تفکر تفکر تفکر ای برادران مسلمان تفکر

    • وضعیت کاربر : مهمان
      پاسخ says:

      خواب بزرگان یکی از الهامات الهی است الهامات الهی مقام رو بالا می بره نه که پائین بیاره .
      ما اهل سنت که در پیروی از سنت پیامبر حرف اول رو می زنیم مقام پیامبر رو پائین میاریم پس کی مقامش رو بالا می بره ؟!
      ثانیا جایگاهی که خدا به کسی بده هیچ کس نمیتونه پائینش بیاره . عزتی که خدا بده هرگز ذلت نخواهد دید .
      پندارنادرست شما مبنی بر جعلی بودن روایات ما بی ادبی شما رو می رسونه حالا یکی بیادو بگه روایات شمام جعلی هستن مناسبه !
      همینطور ما دروغگو نداریم چون دروغ نزد ما از گناهان کبیره است این هم بی ادبی شما نسبت به سران اسلام است !

    • وضعیت کاربر : مهمان
      کریم شهیاد says:

      سلام دوست عزیزم مومن اینه مومن است که عیبش راعریان نمایش میدهد افرین برشما که میخواهید عیب بنده رانمایش دهیدوراهنمائی فرمائید ازشما متشکرم .لطفا دلیلتان رادرباره الهام بودن خواب بزرگان را بفرمائید خواب چه کسی برای مومنین حجت است؟ومسلمانان بایدازان خواب پیروی نمایند ایاخواب تمام مسلمانان درباره موضوعات دینی قابل قبول است؟یاخواب افرادخاصی موردقبول است واین افرادخاص راچگونه میشناسیم؟اینکه فرمودیدالهامات مقام رابالامیبرد دراین متن ایارسول الله(ص)درحل یک مسئله کوچک وامانده بالابردن مقام علمی ایشان است؟یاندانستن جملات اذان بالارفتن جایگاه خدادادی ایشان است؟قران میفرمایند تمام کلمات پیامبر وحی است انوقت به نظرشما رسول الله (ص)وحی راازخواب یک فرددریافت میکند؟پس حضرت جبرئیل اینجاچه کاره هستند؟ شمافرمودید اهل سنت واقعی پیامبرهستید خداوکیلی این حرف شما صحیح است؟پس درخواست عبدالرحمن عوف درشورای شش نفره تعین شده توسط خلیفه دوم برای تعین خلیفه که به حضرت علی (ع)تکلیف کردباتوبیعت میکنم به شرط کتاب الله وسنت رسول الله(ص)وسنت شیخین وعلی (ع)شرط سنت شیخین راقبول نکردولی عثمان قبول کردوخلیفه شد.ایا تعین شورای شش نفره برای تعین خلیفه سنت رسول الله(ص)بود؟یاسنت خلیفه دوم؟ دراین جوابیه شما فرمودید الهامات بزرگان برای شما حجت است !ایااین الهامات سنت رسول الله ا ست؟جسارت نمیکنم دروغگو کیست؟اهل سنت واقعی ما شیعیان اثنی عشری هستیم که به حدیث ثقلین رسول الله(ص)عمل میکنیم ازکتاب خدا وعترت واهل البیت پیامبر اطاعت میکنیم وبه انها چنگ زده ایم نه ازخواب خوابنمایان بعنوان سنت رسول الله(ص).دوست عزیزم چندجا تند رفتم معذرت میخواهم ولی لازم بود جواب بنده بنحو احسن بدهیدتااستفاده کنم محتاج دعای شما درماه مبارک رمضان هستم بازمتشکرم که بمن جواب دادید خداحافظ شما برادران دینی ام باشد منتظرشما هستم


  7. Banoo says:

    مولانا عبدالحمید بزرگمرد اسلام و عامل اتحاد و صلح،گنجینه ی اهل سنت نه فقط در ایران بلکه در جهان اسلام است.هیچگاه این گونه تهمتها را نمیتوان به ایشان نسبت داد.
    خداوند مکر و حیله ی دشمنان را به خودشان بازگرداند.
    خداوند مولانا عبدالحمید را حفظ فرماید.
    خداوند امثال ایشان را زیاد کند و فزونی دهد.


  8. ماریا says:

    ایا شما درمسجد مکی استاد هستید؟؟؟

    پاسخ :
    خیر


  9. reza says:

    کسانی که در پی دروغ و تهمت زن هستن اولیای شیطان اند


  10. Aveen says:

    اسال الله یا شیخ ان یجمعنا الله بک فی الدنیا قبل الاخره…نحن نحبک فی الله وزادک الله من محبه عباده

یک دیدگاه بگذارید

جستجو
آخرین مطالب
پیوندهای محبوب
آمار سایت
  • کاربران آنلاین 8نفر
  • بازدید امروز 17943
  • بازدید دیروز 46120
  • بازید کل 97581010

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای وااسلاماه با ذکر منبع و آدرس سایت بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com