امکانات کاربری
پیام مدیر

اگر مردم، منکر را ببینند و آن را تغییر ندهند، به زودی خداوند آنها را دچار عذابی فراگیر و همگانی خواهد کرد. نبی معظم اسلام . ص

خبرنامه
خواهرمسلمان
| بازدیدها: 1913

دین اسلام چنین است :

وااسلاماه.دختر محجبه (1)اسلام دین عدل و رحمت است و به برابری مطلق مرد و زن اشاره دارد[۱]. پس در مهربانی و محبت نسبت به فرزندان نباید تفاوتی وجود داشته باشد، چه دختر و چه پسر، باید به یک اندازه مورد توجه و مهر پدر و مادر قرار گیرند تا امر خداوند متعال را به جای آورده باشیم که می‌فرماید:

﴿ٱعۡدِلُواْ هُوَ أَقۡرَبُ لِلتَّقۡوَىٰ﴾ [المائده: ۸].

«عادلانه رفتار کنید که به پرهیزکاری نزدیک‌تر است».

و همچنین مجری امر پیامبر خدا باشیم که در حدیثی که «اصحاب سنن» و «امام احمد» و «ابن حبّان» از نعمان بن بشیر- خدا از آنان راضی باد- روایت می‌کنند، می‌فرماید:

«اعْدِلُوا بَیْنَ أَبْنَائِکُمْ، اعْدِلُوا بَیْنَ أَبْنَائِکُمْ، اعْدِلُوا بَیْنَ أَبْنَائِکُمْ».

«با فرزندانتان به عدالت رفتار کنید. با فرزندانتان به عدالت رفتار کنید. با فرزندانتان به عدالت رفتار کنید».

«انس» روایت می‌کند که مردی در خدمت رسول خدا ج بود، پسرش آمد، او را بوسید و بر زانویش نهاد و دخترش آمد، او را در مقابل خود نشاند. پیامبر ج فرمود: «چرا در بین این دو مساوات را رعایت نمی‌کنی»؟

براساس این امر قرآنی و رهنمود نبوی بعد از ظهور اسلام و تغییر جاهلیت منفور، بعد از آن پدران و مادران به بچه‌هایشان به یک دید نگاه می‌کردند و مساوات و عدالت را در تقسیم محبت و مهربانی و عطوفت بین آنان رعایت می‌کردند، بدون آنکه تفاوتی بین دختر و پسر قائل بشوند و اگر حالا بعد از زوال جاهلیت هنوز هم در جوامع اسلامی این خصایل نامتناسب به چشم می‌خورد، رسوبات همان محیط منحرف است که قبل از ظهور اسلام وجود داشته است، باقیماندۀ رسومی است که بر هیچ مبنا و قاعدۀ درستی استوار نیست و تقلید اجتماعی منفوری است که به زمان جهل و تاریکی قبل از طلوع نور اسلام باز می‌گردد. قرآن در این باره می‌فرماید:

﴿وَإِذَا بُشِّرَ أَحَدُهُم بِٱلۡأُنثَىٰ ظَلَّ وَجۡهُهُۥ مُسۡوَدّٗا وَهُوَ کَظِیمٞ ۵٨ یَتَوَٰرَىٰ مِنَ ٱلۡقَوۡمِ مِن سُوٓءِ مَا بُشِّرَ بِهِۦٓۚ أَیُمۡسِکُهُۥ عَلَىٰ هُونٍ أَمۡ یَدُسُّهُۥ فِی ٱلتُّرَابِۗ أَلَا سَآءَ مَا یَحۡکُمُونَ ۵٩﴾ [النحل: ۵۹].

«و هرگاه به یکی از آنان مژدۀ تولد دختری بدهی چهره‌اش سیاه می‌شود، در حالیکه خشمگین است به دلیل خبر ناخوشایندی که به او داده‌اند، خود را از دید قوم پنهان می‌کند و در این اندیشه است که آیا او را با خفت و خواری نگه دارد یا زنده بگور کند، به راستی که بد حکم می‌کنند».

رسول الله (صلی الله علیه وسلم)می فرماید:من از خداوند طلب فرزند کردم وخداوند به من یک فرزند دختر هدیه داد.

حال اگر کسی باز هم خبر تولد دختر را ناخوش بدارد به علت ضعف ایمان و عقیدۀ متزلزل اوست چراکه به تقدیر الهی راضی نیست، اگر درست بیاندیشد، در می‌یابد که والدین طفل و تمامی اهل زمین اگر دست به دست هم بدهند قادر به تغییر قانون الهی نیستند.

دوست نداشتن دختران، اندیشۀ غیراسلامی است

آیا این چنین افرادی هیچ در کلام مبارک خالق متعال اندیشیده‌اند که می‌فرماید تدبیر و امر من قطعی و برگشت‌ناپذیر است. ارادۀ من نافذ و خواست من مطلق است. تولد فرزند دختر یا پسر از این قانون لایزال مستثنی نیست.

﴿لِّلَّهِ مُلۡکُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلۡأَرۡضِۚ یَخۡلُقُ مَا یَشَآءُۚ یَهَبُ لِمَن یَشَآءُ إِنَٰثٗا وَیَهَبُ لِمَن یَشَآءُ ٱلذُّکُورَ ۴٩ أَوۡ یُزَوِّجُهُمۡ ذُکۡرَانٗا وَإِنَٰثٗاۖ وَیَجۡعَلُ مَن یَشَآءُ عَقِیمًاۚ إِنَّهُۥ عَلِیمٞ قَدِیرٞ ۵٠﴾ [الشوری: ۵۰].

«ملک آسمان‌ها و زمین متعلق به خدا است و هر آنچه اراده کند می‌آفریند به کسی که بخواهد دختر می‌دهد و به کسی که بخواهد پسر می‌بخشد و به بعضی پسر و دختر را با هم می‌دهد و هر کس را که بخواهد عقیم می‌کند، به تحقیق او دانا و تواناست».

از جمله اتفاقات جالب در این باب داستان یکی از امرای عرب به نام «ابوحمزه» است که بازنی ازدواج کرد به امید آنکه برایش پسری بیاورد، امّا زن دختر زائید، «ابوحمزه» منزلش را ترک کرد و زن و دختر را تنها گذاشت، بعد از یکسال روزی از کنار خیمۀ آنان گذر می‌کرد که صدای زن را شنید که با دخترک بازی می‌کرد و برایش شعری می‌خواند که در آن می‌گفت:

«ابوحمزه را چه شده است که دیگر به نزد ما نمی‌آید و در منزل همسایه خانه کرده است، او خشمگین است که من پسر برایش نیاوردم، به خدا سوگند که این بدست من نیست، ما هر آنچه را که خدا می‌دهد دریافت می‌کنیم».

ابوحمزه با شنیدن این عبارات شیرین و مملو از اعتقاد منقلب گردید، او در واقع از همسرش درس ایمان و ثبات عقیده گرفت و از او آموخت که به آنچه خدا داده است راضی باشد. بی‌درنگ وارد منزل شد، بر سرزن و دخترش بوسه زد و تقدیر خالق خویش را گردن نهاد.

به همین منظور رسول خداص مخصوصاً درباره دختران بیشتر تذکر می‌دادند و توجه خاصی به آنان می‌نمودند تا بدین ترتیب باقی ماندۀ ریشه‌های جاهلی را که در بعضی از انسان‌های ضعیف النفس به جای مانده بود از بیخ و بن برکنند.

والدین و مربیان را به رفتار نیکو و توجه به آنان و تلاش در اداء حق آنان و به جای آوردن وظایف در مقابل ایشان امر می‌کردند، تا تربیت دختران برمبنای اسلام بوده و به صورتی باشد که خداوند به آن راضی است و اسلام به آن امر می‌کند که به این صورت شایستگی جلب رضایت الهی و ورود به بهشت را خواهند داشت.

جایگاه دختران در کلام رسول الله (ص)

در صحیح مسلم از «انس بن مالک» روایت شده است که رسول خدا فرمود:

«مَنْ عَالَ جَارِیَتَیْن حَتَّى تَبْلُغَا جَاءَ یَوْمَ القِیَامَهِ أنَا وَهُوَ کَهَاتَیْنِ وضَمَّ أصَابِعَهُ».

«کسی که دو دختر بچه را سرپرستی نموده و بزرگ کند تا به بلوغ برسند- سپس به دو انگشت خود اشاره کرده می‌گوید- در روز قیامت با من مانند این دو انگشت خواهد بود».

اما احمد در مسندش از «عقبه‌بن عامرجهنی» روایت می‌کند که گفت: از رسول خداص شنیدم که می‌گفت: «مَنْ کَانَ لَهُ ثَلاَثُ بَنَاتٍ فَصَبَرَ عَلَیْهِنَّ وَأَطْعَمَهُنَّ وَسَقَاهُنَّ وَکَسَاهُنَّ مِنْ جِدَتِهِ (أی ماله) کُنَّ لَهُ حِجَاباً مِنَ النَّارِ».

«کسی که سه دختر داشت و غذا و زندگی آنان را تامین کرد و بر آنان از مال خود لباس پوشاند و برتکفل آنان صبر کرد، در روز قیامت این عملش مانعی در مقابل آتش خواهد بود».

«حمیدی» از «ابوسعید» روایت می‌کند که نبی‌اکرم ص فرمود:

«من کان له ثلاث بنات أو ثلاث أخوات، أو بنتان أو أختان، فأحسن صحبتهن، و صبر علیهن، واتقی الله فیهن دخل الجنه».

«کسی که سه دختر یا سه خواهر و یا دو دختر یا دو خواهر دارد و با آنان به نیکوئی رفتار می‌کند و بر امور آنان صبر می‌کند و تقوی الهی را دربارۀ آنان رعایت می‌‌آید (منظور اینکه به آنان ظلم نمی‌کند) وارد بهشت می‌شود».


ارزش
فرزند دختر بیشتر است از پسر است

خلقت خدا عاری از حکمت نیست و داشتن فرزند دختر و پسر دارای حکمتها است پس انسان عاقل از داده های خداوند راضی می شود.اسلام به فرزند دختر ارزش زیادی قائل شده است در حدیث شریف آمده است: «مِن بَرَکهِ المَراهِ تَبکیرُها بالبَناتِ» از برکت خاتون است که اولین فرزند را دختر بدنیا آورد. پس اگر اولین فرزند دختر باشد در آن خانه برکت زیاد می شود و آن زن یک زن پربرکتی است. محمد رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید:کسی که چیز با ارزشی از بازار خرید و به فرزندان خود داد به او ثواب صدقه می رسد.هم چنین فرموده است ، در ابتدا به دختران داده شود.خداوند نیز با دختران نرمی می کند، نمونه این زنی است که از ترس خداوند گریه می کند که خداوند آن را می بخشد.هرکسی دختران را خوشحال کند در وقت غم او را شاد می گرداند(یعنی روز قیامت). مفهومش این نیست که پسران را نکوهش کند،بلکه محبت خاصی که با دختران داشته باشد.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم) می فرماید:دختر یاور خانوده است. اگر پسر با پدر و مادرش قهر کرد دیده می شود تا ۱۵ سال هم با پدر و مادرش صحبت نمی کند.اما دختر نمی تواند و زود آشتی می کند به خاطر احساس لطیفی که خداوند به دخترداده است.

رسول الله بازهم در مورد فرزند دختر می فرماید: اگر دختر، خوب تربیت داده شود و تمام دستورات الهی اجرا شود در قیامت جلوی درب جهنم خواهد ایستاد و (با خواهش ازخداوند) مانع از رفتن پدر به جهنم خواهد شد. در زمان مالک بن انس (رحمه الله علیه)مردی دارای ۱۳ دختر بود و هر بار که دخترش متولد می شد وبرای اذان گفتن به گوش فرزندش نزد مالک می آورد مالک بن انس به او تبریک می گفت وسپس می فرمود: از این که دارای صاحب دختر شدی خوشحال باش که بیشتر پیامبران دارای فرزند دختر بودند. محمد رسول الله (صلی الله علیه وسلم) دارای ۳ فرزندپسر و ۴ دختر بودند که فرزندان پسر او در نوزادی وفات یافتند پس می توان گفت که پیامبر با ۴ دخترش در خانه زندگی می کردند.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم) می فرماید:خداوند دختر را برای آزمایش پدر و مادر عطا می کند.

حدیثی زیبا تقدیم به خواهران مسلمانم

هم چنین پیامبر اکرم(صلی الله علیه وسلم) می فرماید : از وجود دختران ناراضی نباشید زیرا من پدر دختران هستم.

پس از این حدیث مشخص است که دختران از فرزندان و اولادهای محمد رسول الله (صلی الله علیه وسلم) هستند، اهمیت به دختران از پسران بالاتر است. از به دنیا آمدن دختر خوشحال شویم و با اجرای دستورات پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم) از دختران خود خوب مراقبت کنیم و برکتی از جانب خداوندمهربان بدانیم

پس بر مربیان و والدین مسلمان واجب است که به این رهنمودهای رسول بزرگوار خداص توجه کنند و بنابر تعالیم اسلامی به دختران توجه بیشتری مبذول دارند، بین فرزندان دختر و پسر عدالت را رعایت کنند تا به بهره‌ای عظیم دست یابند و آن بهره، رضایت الهی است که از هر چیز بالاتر است و به بهشتی وارد شوند که عرض آن به اندازۀ تمامی آسمان‌ها و رمین است و در آنجا در کنار آن پادشاه مقتدر به سعادت ابدی نائل آیند.

———-

[۱]- نکته‌ای که در اینجا شایان ذکر است آن است که منظور مولف محترم برابری مطلق در حقوق است نه وظایف. مفهومی که بسیاری از مخالفان دین قادر به درک آن نبوده‌اند، اگر در عقیده اسلامی اهم وظایف زن محدود به منزل می‌شود و در اموری مانند قضاء و جنگ دخالت نمی‌کند، دلیل برکم ارزش بودن او نسبت به مردان نیست، بلکه خلقت و طبیعت زن اقتضاء نمی‌کند که در چنین اموری وارد شود و بالعکس مردان هم بعضی از وظایف زنان را نمی‌توانند انجام دهند. برابری مرد با زن آن ‌نیست که زنان هم در جنگ شرکت کنند و یا امور بسیار طاقت‌فرسا و مشکل را انجام‌دهنده ‌آن است که در قبال وظیفه‌ای که انجام می‌دهند در نزد جامعه و خدای خویش از حقوق خود بر خوردار باشند. (مترجم)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از کتاب های :تفسیر عابدی و چگونه فرزند خود را تربیت کنیم؟ جلد۱ (با اندکی ویرایش)

منبع:پایگاه وااسلاماه

| ۹ شهریور ۱۳۹۵
۴ پاسخ به “جایگاه فرزند دختر از دیدگاه اسلام”
  1. وضعیت کاربر : مهمان
    خراسانی says:

    سلام خواهر مسلمان
    بسیار از بابت پاسخگویی شما سپاسگزارم.
    آهان آفرین پس خود شما از روایات شیعه نتیجه گرفتید که عبارات توهین آمیز هست و درخواست کردید که من پاسخی ندم
    پس طبق نتیجه شما :عبارت صحیح مسلم و گفته حضرت عمر هم صد در صد توهین به زنان هست و نیازی هم به اونهمه توجیه نبود.
    خوب بود شما به جای اینهمه توجیهات همون اول میفرمودید بله روایات تماماً توهین به زنان هست.
    و در پایان آیه ای از قرآن تقدیم به شما:
    ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ کَفَرُوا امْرَأَهَ نُوحٍ وَامْرَأَهَ لُوطٍ کانَتا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبادِنا صالِحَیْنِ فَخانَتاهُما فَلَمْ یُغْنِیا عَنْهُما مِنَ اللَّهِ شَیْئاً وَقیلَ ادْخُلاَ النَّارَ مَعَ الدَّاخِلینَ.

    پیروز و پاینده باشید


    • خواهرمسلمان says:

      خیر خدمتتان عرض کردیم این نتیجه گیری توسط بزرگان اهل تشیع بود نه ما و برای صحت کلاممان می توانید این روایات را در سایت های تحقیقی علمی اهل تشیع بیابید.
      نتیجه ی دو روایت از دیدگاه اهل تشیع :
      حکمت۲۳۸ :در کامنت قبل گفتیم که منظور صراحتا المومنین عایشه رضی الله عنها است.
      درمورد خطبه۸۰:
      در پاسخ گفته شده است که اهانت به بانوان مسلمان نبوده بلکه این سخن حضرت علی رضی الله عنه بعد جنگ جمل قرائت کردند که صراحتا منظورشان ام المومنین عایشه بوده و به دو صحابی جلیل القدرطلحه وزبیر نیز اهانت می کنند وبرای اینکه بصورت کنایه بگویید از لفظ زنان مسلمان استفاده کردند که برای همیشه در تاریخ هم مفهوم خود را به ام المومنین عایشه رضی الله عنها برساند وهم تفاوت های بسیار اساسی بین زنان ومردان را بیان کند (نهج البلاغه ج ۱، ص ۱۲۹)
      – آیا اهانت صراحت به عقاید دیگران کاری پسندیده است؟!
      – اگر پیامبر صلی الله علیه وسلم امروز در میان ما بود در برابر اهانت ها که به همسرش که از جانب خداوند مبراء شده اند چه می کردند؟!
      -براستی اگراین ها اهانت نیست پس نامش چه خواهد بود؟!
      وعلت درخواست عدم پاسخگویی به امثال این روایات این است که سوال در سوال خواهد شد که هنوز پاسخ کامل داده نشده که سوالی دیگر از دوطرف مطرح می شود و تمام پاسخ ها ناقص می شود
      بهترین روش این است که اگر سوالی خصوصا شبهه ای بحث برانگیز در ذهنمان خطور می کند حتما از هردو دیدگاه مطالعه شود که اگر اینطور نباشد بدون تردید یک جانبه نقد وبررسی ها به تعبیری قضاوت کردن ها راهی را به جایی نخواهد برد.
      همین مشکلی که حال پیش آمد که فرمودید روایات مسلم وبخاری کاملا اهانت به زن است و بدون توجیح.
      در مورد آیه شریفه نیز سوالی بحث برانگیز است که ملزم مطاله از جنبه ی دیگر که پاسخ بصورت کامل برای جویندگان از دیدگاه اهل سنت در سایت ودیگر سایت ها ی اهل سنت مشهوداست.
      بسیار سپاگزار شمانیز پیروز وپاینده باشید.

  2. وضعیت کاربر : مهمان
    خراسانی says:

    سلام خواهر مسلمان
    بانوی گرامی ممکنه این حدیث رو برایم توضیح دهید:
    قال رسول الله صلى الله علیه وسلم إذا قام أحدکم یصلی فإنه یستره إذا کان بین یدیه مثل آخره الرحل فإذا لم یکن بین یدیه مثل آخره الرحل فإنه یقطع صلاته الحمار والمرأه والکلب الأسود

    در ادامه روایت هم آمده که کلب اسود شیطان هست.
    سألت رسول الله صلى الله علیه وسلم کما سألتنی فقال الکلب الأسود شیطان

    و در روایت دیگری هم آقای عمر فرمودند:
    قَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ : إنَّ النِّسَاءَ شَیَاطِینُ خُلِقْنَ لَنَا نَعُوذُ بِاَللَّهِ مِنْ شَرِّ الشَّیَاطِینِ

    سپاس از شما


    • خواهرمسلمان says:

      وعلیکم السلام، براستی که زیبا نیست تمام جنبه های پسندیدی توجه ی اسلام به تعبیری راویان مورد تایید اهل سنت به جایگاه بانوان آمده چشم پوشی کرد و اینگونه به نقد وبررسی های یک جانبه و قضاوت کردن ها بسنده کرد.
      وحال پاسخ سوالتان:
      از اینکه سگ والاغ جلوی نمازگزاری عبور کنند باعث ابطال نماز می شود بحثی نیست تیترواراشاره کنیم پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرمایند: هرگاه صدای الاغ(خر) یا سگ شنیدید درشب به خداوند پناه ببرید زیرا آنها چیزهای می بینند که شما نمی بینید ومراد “شیطان” است (بخاری ومسلم)
      وحال سوال اینجاست چرا زن با عبورش در جلوی نماز گزار( نامحرم) باعث ابطال نماز می شود آیا براستی زن شیطان است؟ آیا زن نیز شیطان می بیند؟ آیا این است برابری زن ومرد در اسلام؟
      در پاسخ به این سوالات به شیوه های علمی ودینی پاسخ می دهیم:
      به یقین زن نه شیطان است نه شیطان می بیند و نه در اسلام به او ظلم شده است
      نگاهی علمی:
      با توجه به مجزا بودن آناتومی بدن مردان با زنان شیوه های فعالیت بدنشان نیز کماکان متفاوت، لغزش دل مردان وزنان بسوی گناه و.. در اولین لحظات نیزاز این امر مستثناء نیست
      درمردان “با نگاه کردن” اولین لغزش به وجود می آید این در حالیست که این حالت برای زنان در کمترین درصد ممکن است
      توجه: به خاطر است که در روایت عبور زنان جلوی نمازگزار مردان را ابطال کننده نماز می می داند چون احتمال لغزش بالاترین حالت است و اگر مردی جلوی نماز زن نامحرم قرار عبور کند باعث ابطال نماز نمی شود چون در زنان کمترین حالت است (اگر لغزشی در دل زن نیز ایجاد شود نماز او نیز باطل است)
      به این دلیل است که الله متعال در آیه ۳۰سوره نوربجای اینکه از لفظ المومنین والمومنات استفاده کند فقط به لفظ المومنین مردان مومن بسنده کرده وتاکید وارمی فرماید:«به مردان مؤمن بگو که چشم‌های خود را فرو گیرند»
      به بقین این هم یکی از معجزات قرآن کلام الله برای اهل تعقل است.
      نگاهی دینی:
      این حکم مشمول فرموده پیامبردرباره نگاهی که بی‌اختیار بر زن نامحرم می‌افتد پرسیدند فرمود:روی برگردان (مسلم وترمذی)
      چون نگاه به نامحرم بسیار سمی و زهراگین است حفظ نگاه سلامتی روح و روان وجسمی را به همراه دارد
      توجهاتی که پیامبر اکرم به حفظ نگاه مردان داشتند در زنان نداشتند ودلیل اینکار نیز بعد هزاروچندی سال از لحاظ علم پزشکی وروانشناسی ثابت شده است. (خوف فتنه لغزش دل مردان در زنان بیشترین حالت است)
      روایت است که : پیامبر در حالی نماز میخوانند که جلوی سجده شان پاهای دراز کشیده ی حضرت عایشه بود (بخاطر کوچک بودن منزل المهات المومنین عایشه صدیقه) پیامبر به این کار ایراد نمی گرفتند و نمی فرمودند: ای عایشه رضی الله عنها پایت را کنار بگذار ویا از جلوی نمازم کنار برو تا من نمازم را به اتمام برسانم چون نعوذ بالله شیطان هستی وباعث ابطال نمازم میشوی درعوض این کار را بدون مشکل دانستند و تذکری در این رابطه ندادند(چون پیامبر لغزش در حین نماز پیدا نمی کردند و ایشان را ابطال کننده ندانستند)
      تذکر:تاکید می کنیم زن جلوی مرد ی عبور کند و یا جلوی نمازش قرار گیرد که دچار لغزش در دل شود باعث ابطال نمازش می شود درغیر اینصورت ابطالی در کار نیست.
      و در مورد حدیث حضرت عمر رضی الله عنه:
      این حدیث امام ابن الجوزی در کتاب نوادر الاذکیاء آورده اند: این سخنان را شاعری گفتند که در کنار چند زن زیبا رو عبور میکردند که با دیدنشان شیفتیشان شد و اینگونه گفت:
      ان النساء شیاطین خلقن لنا/ نعوذ بالله من شر الشیاطین
      زن‌ها شیطان هستند که خداوند آن‌ها را برای ما خلق کرده است پنا بر خدا از شر شیطان.
      یکی از زن‌ها در جوابش می‌گوید:
      ان النساء ریاحین خلقن لکم/ و کلکم یشتهی شم الریاحین!!
      زن‌ها ریحانند که برایتان خلق شده‌اند و همه‌ی شما هم مشتاق بوییدن این ریحان‌ها هستید.
      لازم به یادآوریست محتوای بیشترشعر شاعران در وصف جمالات زنان وامثالهم است واگر هم چنین چیزی گفتند دلیل بر بد بودن حکم اسلام وراویان اهل سنت نیست ما احکامان را ازقرآن وسنت می گیریم نه از شاعران وو.
      ـــــــــــــــــــــــ
      گوشه ای از روایات حضرت علی رضی الله عنه در وصف بانوان درکتب معتبراهل تشیع:
      (الْمَرْأَهُ شَرٌّ کُلُّهَا وَ شَرُّ مَا فِیهَا أَنَّهُ لَا بُدَّ مِنْهَا)همه چیز زن شرّ است، و بدتر از آن اینکه از وجودش چاره‏اى نیست (نهج البلاغه، حکمت شماره۲۳۸ )
      پاسخ اهل تشیع بابت این روایتى نقل شده ،:
      اولا از نظر سندى ضعیف است؛ ثانیا: حتى اگر سندى صحیح نیز باشد، منظور از آن‌ها مى‌تواند یک زن مشخص و به طور مشخص‌تر عائشه همسر رسول گرامى اسلام صلى الله علیه وآله باشد ؛
      (اهانت به امهات المومنین عایشه صدیقه وازبزرگان اهل سنت)
      وهمچنین خطبه۸۰ نهج البلاغه حضرت علی رضی الله عنه :
      ان النساء نواقص الایمان، نواقص الحظوظ، نواقص العقول… “(اهانت به بانوان مسلمان)
      لازم به ذکر است که پاسخ امثال این احادیث را به طور مفصل از دیدگاه اهل تشیع مطالعه کرده ایم واحتیاجی به زحمت شما بزرگوار بابت پاسخ به چنین احادیثی نخواهد بود.
      ودر پایان باید گفت:کسى که در خانه شیشه‌اى نشسته، دیگران را با سنگ نمى‌زند
      “در پناه الله متعال باشید”

یک دیدگاه بگذارید

پاسخ کد امنیتی را در فیلد خالی تایپ کنید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

جستجو

آخرین مطالب
آمار سایت

  • کاربران آنلاین 33نفر
  • بازدید امروز 123730
  • بازدید دیروز 172006
  • بازید کل 62330423

آمار کلی سایت

  • کل مطالب 2218
  • کل نظرات 8833
  • کل اعضا 1592
  • جدیدترین عضو hekim

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه با ذکر منبع بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com