امکانات کاربری
پیام مدیر

اگر مردم، منکر را ببینند و آن را تغییر ندهند، به زودی خداوند آنها را دچار عذابی فراگیر و همگانی خواهد کرد. نبی معظم اسلام . ص

آمار کلی سایت

  • کل مطالب 2242
  • کل نظرات 8996
  • کل اعضا 1612
  • جدیدترین عضو نبی الله

خبرنامه
الخلیل
| بازدیدها: 325

DSCN3177وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ [الجمعه : ۳] ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ [الجمعه : ۴] مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاهَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَاراً بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ [الجمعه : ۵] شیخ التفسیر مولانا محمد عثمان در مراسم نماز جمعه این هفته (۲۷ فروردین ۹۵) مسجد جامع الخلیل شهرستان خاش، ضمن تلاوت آیات ۳ الی ۵ سوره جمعه فرمود:جنات در دین و شریعت تابع انسان ها هستند ،الله تعالی از جنات پیامبری نفرستاده و هر نبی که آمده از انسان هاست.

الله تعالی این عزت را به بنی آدم داد که پیغمبر از میان انسان ها مبعوث شود.

جنات به ایمان و احکام مکلف هستند ،سوال است که جنات به بهشت می روند یا خیر؟ عده ای از علما می گویند که آنها مانند انسان ها اعمال صالح انجام می دهند و به بهشت می روند ،استدلال از سوره الرحمن است که حوریان بهشتی در بهشت بکر و غیر مستعمل هستند که الله تعالی به بهشتیان عنایت می کند.

گروه دومی از علما می فرمایند: بهشت بردن بر الله تعالی واجب نیست که هر کسی ایمان آورده و عمل صالح انجام داده او را به بهشت ببرد.

بهشت فضل و رحمت الله تعالی است

الله متعال به بهشتیان می فرماید: به فضل و رحمت من داخل بهشت شوید.

در روایتی آمده است که الله تعالی به مومن می فرماید: به چه چیزی به بهشت می روی؟ مومن می گوید: با ایمان و عمل خود ، او در میدان محشر تشنه می شود و  به او می گویند: حاضری عمل خود را به یک جرعه آب دهی تا گلویت را تر کنی؟ می گوید: بله لذا بنده تمام عمل خود را به یک جرعه آب می دهد و خالی از عمل می ماند الله تعالی سوال می کند: از عمل تو چیزی باقی نماند الان به چه چیزی به بهشت می روی؟مومن می گوید: پروردگارا هیچ چیزی ندارم به فضل تو می روم ، آنگاه الله تعالی به فضل و رحمتش او را به بهشت وارد می کند.

شیخ سعدی رحمه الله می فرماید:

منت منه که خدمت سلطان همی کنی                      منت از او شناس که تو را بخدمت گماشت

منت نکن که من مسلمان و سخی هستم منت خدا را بگیر که تو را مسلمان و اهل دین کرده است.

جان ، اولاد ، مال ، عزت ، صحت ، عقل ، توان و همه از جانب الله تعالی می باشد که مفت و مجانی به همه داده است.

عده ای از علما می گویند: آیه و حدیثی در مورد اینکه جنات به بهشت می روند نیامده است لذا خود الله تعالی بهتر می داند که عاقبت و اعمال آنها چه  می شود. الله اعلم

احکام برای مکلفین آمده است اما انسان ها اختیارات و نعمت های فراوانی را در بر دارند.

مبعوث شدن پیامبر  بزرگترین نعمت برای بشر است

آمدن محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم نعمت عظیم الله تعالی است که در سوره صف آمده: (وَمُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتِی مِن بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ) عیسی آمد تا اینکه بشارت دهد یک رسول عظیم الشانی بعد از او می آید و نامش احمد است.

الله تعالی می فرماید: پیغمبری که بشارت او را عیسی علیهم الصلاه و السلام قبل از ۵۷۰ سال داده بود آن پیغمبر آمد.

هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ [الجمعه : ۲] آن پیغمبر مبشری که خوش خبری او را آخرین پیغمبر بنی اسرائیل داده بود در قوم امی عرب و اهل قریش مکه آمد و از میان آن قوم بی سواد و بی علم معلم و استاد تمام جهانیان را مبعوث کرد.

وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ [الجمعه : ۳] ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ [الجمعه : ۴] این نه تنها پیغمبر عرب و زمان خود است بلکه پیغمبر تمام انسانیت و بشر است.

فرزندان ذکور پیامبر صلی الله علیه و سلم قبل از بلوغت وفات کردند.

مفسرین نوشته اند: فرزندان پیامبر به بلوغت نرسیدند و قبل از بلوغت الله تعالی آنها را به دار آخرت برد، عموماً در عرف و عامه مردم  شاهزاده شاه می شود  و اگر فرزندان ذکور پیامبر زنده می ماندند این گمان می رفت که آنها نیز پیامبر شوند  لذا الله تعالی فرزندان رسول الله را قبل از بلوغ به دار آخرت برد تا این گمان باقی نماند.

الله تعالی می فرماید: پیامبر صلی الله علیه و سلم برای نسل های آتیه هم آخرین پیغمبر است لذا این فضیلت رسول خداست که خاتم النبیین باشد و بقیه پیامبران این خصوصیت ، مقام و مرتبه را نداشتند.

مولانا محمد عثمان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تصادفات جاده ای ، گرفتن فیلم و عکس از صحنه تصادف و پخش در فضای مجازی را حرام و ناجایز دانست و اظهار نمود: فیلمبرداری و عکس گرفتن از مجروحان و فوتی ها در تصادفات چه مرد و زن که عورت آنها در دید نامحرمان باشد پخش کردن آنها در فضاهای مجازی حرام و خلاف شرع است.

الخلیل آنلاین

| ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

یک دیدگاه بگذارید

پاسخ کد امنیتی را در فیلد خالی تایپ کنید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

جستجو

آخرین مطالب

تغییر باور ها

آمار سایت

  • کاربران آنلاین 22نفر
  • بازدید امروز 39357
  • بازدید دیروز 146212
  • بازید کل 73441261

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه با ذکر منبع بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com

طراحی سایت