توشه سفر به آخرت را کامل کن

اگر پادشاه جهانی بازهم گدای خدایی

دارایی دنیا دوستان همیشگی تو نیستند

در محضر خدا گناه نکن

با تزکیه و اصلاح نفس خود را آراسته بگردان

زندگی، یک امانت است در دست تو

امکانات کاربری
آمار کلی سایت

  • کل مطالب 2285
  • کل نظرات 9463
  • کل اعضا 1651
  • جدیدترین عضو بهنام

پیام مدیر

از زمانی که بشر آفریده شده عبد وعبودیت برای آفریدگارش از ویژگی های بارز او بوده است اگر چنانچه خود را ازعبدیت خدا کنار بکشد با انواع بیماری های روحی از جمله تکبر و غرور مبتلا خواهد شد لذا عبدیت برای الله زینت بخش حیات بشرست

اسلام
| بازدیدها: 1213

سایت «تبیان» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار یادداشتی که چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ از زبان استادیار تاریخ اسلام دانشگاه جامع امام حسین بر خروجی tebyan-320x240-300x225خود قرار داده است، به لعن و نفرین چند تن از صحابه بزرگوار پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم پرداخته است.

در این یادداشت که تحت عنوان «زیاد بن أبیه؛ محبوب امیرالمومنین و معاویه!» منتشر شده است، ”محمد حسین رجبی دوانی“، استادیار تاریخ اسلام دانشگاه جامع امام حسین، به بهانۀ انتقاد و تضعیف مواضع مخالفان سیاسی خود به ویژه دکتر حسن روحانی و زیر سؤال بردن سیاست‌های بین‌المللی رئیس جمهور، با وقاحت تمام به مقدسات اهل‌سنت اهانت کرده است.

متأسفانه طی سال‌های اخیر و همزمان با تشدید اختلافات احزاب و جناح‌های سیاسی داخلی، طرفداران این جریان‌ها می‌کوشند با مقایسۀ اختلافات و کشمکش‌های سیاسی موجود با اتفاقات صدر اسلام، از آن به نفع خود و تخریب مخالفان خویش بهره‌برداری کنند. این کار نسنجیده باعث شده علمای مطرح اهل‌سنت بارها در این رابطه موضع‌گیری جدی از خود نشان دهند و از این قبیل افراد بخواهند از چنین اقدامات تفرقه‌افکنانه‌ای‌ دست بردارند، اما انگار گوش این افراد بدهکار حرف‌های وحدت‌آفرین علمای اهل‌سنت نبوده و بدون توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت اهانت به مقدسات مذاهب، کماکان در پازل دشمنان اسلام و مسلمین فعالیت کرده و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

رجبی دوانی در این یادداشت که سطحی‌نگری در مضامین آن هویداست، علاوه بر وارد کردن اتهاماتی به حضرت عبدالله بن عباس رضی الله عنهما (فرزند حضرت عباس که جزو خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم محسوب می‌شود)، در چندین مورد با تکرار مغرضانۀ جملۀ «لعنه‌ الله» پس از آوردن اسم حضرت معاویه رضی الله عنه، بغض و کینۀ درونی‌اش را نسبت به اصحاب بزرگوار پیامبر صلی الله علیه وسلم، آشکار می‌کند.

بدون تردید برای کسی که سمت «استادیار تاریخ اسلام» را یدک می‌کشد و ادعای تخصص در تاریخ اسلام را دارد، پوشیده نیست که از نگاه اهل‌سنت حضرت معاویه‌ بن ابی‌سفیان رضی الله عنهما، جزو اصحاب پیامبر بزرگوار اسلام، کاتب وحی و برادرخانم آن‌حضرت صلی الله علیه وسلم، و جزو مقدسات و مورد احترام اهل‌سنت والجماعت است. به‌عبارت دیگر اهانت به ساحت مقدس حضرت معاویه رضی الله عنه، اهانت به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان جهان است.

البته بیان وارونۀ تاریخ اسلام و استفادۀ ابزاری و غرض‌ورزانه از وقایع صدر اسلام توسط این «استادیار تاریخ اسلام» مسبوق به سابقه است؛ وی هر از گاهی در مناسبت‌های مختلف با حضور در بعضی شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، که از آن به عنوان «رسانۀ ملی» یاد می‌شود، به گمان خودش به تحلیل مسایل مذهبی و تطبیق آن با مسایل روز، اما در قالب حمله به مقدسات و شخصیت‌های مورد احترام اهل‌سنت می‌پردازد. گویا در نگاه دست‌اندرکاران برخی شبکه‌های صدا و سیما جامعه اهل‌سنت ایران، که حداقل یک‌پنجم ملت ایران را شامل می‌شود، در این «رسانۀ ملی» جایگاه و حرمتی ندارد.

اما انتشار چنین مطلب اهانت‌آمیزی در سایت «تبیان»، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، چه توجیه شرعی، عقلی و منطقی‌ای می‌تواند داشته باشد؟ اهانت به مقدسات و اعتقادات بخش عظیمی از مسلمانان جهان و جریحه‌دار کردن احساسات آنان در قالب کدام‌یک از مفاهیم «تبلیغات اسلامی» می‌گنجد؟ آیا در اوضاع بحرانی کنونی که جهان اسلام بیش از هر زمانی نیاز به وحدت و انسجام دارد، حمله به عقاید مسلمانان نتیجه‌ای غیر از تشدید آتش تفرقه و اختلاف در پی دارد؟ و آیا اهانت و جسارت به عقاید یک میلیارد و اندی مسلمان اهداف کنفرانس‌ها و همایش‌هایی را که در راستای تقریب و وحدت برگزار می‌شوند نقش برآب نمی‌کند؟

لذا لازم است سایت «تبیان» ضمن حذف این مطلب سراسر اهانت‌آمیز و تفرقه‌افکنانه، در راستای ایجاد وحدت امت اسلامی گام بردارد و به‌جای نشر سخنان تفرقه‌افکنانِ کوته‌بین، تریبون کسانی باشد که با درک واقعیت‌های جامعه امروزی، از اندیشه‌ای پویا و پاک برخوردار هستند و به منافع اسلام و مسلمین و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌اندیشند.

منبع: سنی آنلاین
در این باره بیشتر بخوانید :
| ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
۸ پاسخ به “لعن و نفرین به صحابه ی پیامبرخدا در سایت تبیان”
  1. وضعیت کاربر : مهمان
    حمید says:

    تحریف روایت منزلت :

    خطیب بغدادی در تاریخ بغداد می‌نویسد :

    حَدَّثَنَا إِسْمَاعِیلُ بْنُ عَیَّاشٍ قَالَ سَمِعْتُ حَرِیزَ بْنَ عُثْمَانَ. قَالَ: هَذَا الَّذِی یَرْوِیهِ النَّاسُ عَنِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لِعَلِیٍّ: «أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَهِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى» حَقٌّ وَلَکِنْ أَخْطَأَ السَّامِعُ، قُلْتُ: فَمَا هُوَ؟ قَالَ: إِنَّمَا هو أنت منى مکان قارون مِنْ مُوسَى. قُلْتُ: عَمَّنْ تَرْوِیهِ؟ قَالَ سَمِعْتُ الْوَلِیدَ بْنَ عَبْدِ الْمَلِکِ یَقُولُهُ وَهُوَ عَلَى الْمِنْبَرِ.

    اسماعیل بن عیاش گفته است : با حریز از مصر تا مکه همراه بودم ؛ پس از علی بد گفته و حضرت را لعن می کرد ؛ و به من گفت : این روایتی که برای مردم نقل می کنی که پیامبر ( صلی الله علیه وآله وسلم ) به علی به می گفت : «جایگاه تو نسبت به من مانند جایگاه هارون نسبت به موسی است » این سند درست است اما شنونده اشتباه کرده است !!! گفتم پس درست آن چیست ؟ گفت : پیغمبر گفته اند « جایگاه تو نسبت به من مانند جایگاه قارون نسبت به موسی است»!!! ؛ گفتم این را از چه کسی نقل می کنی ؟ گفت : این را از ولید بن عبد الملک شنیده ام که آن را بالای منبر می گفت !!!

    تاریخ بغداد ج۸ ص۲۶۲ المؤلف: أبو بکر أحمد بن علی بن ثابت بن أحمد بن مهدی الخطیب البغدادی (المتوفى: ۴۶۳هـ)، الناشر: دار الکتب العلمیه – بیروت، دراسه وتحقیق: مصطفى عبد القادر عطا، الطبعه: الأولى، ۱۴۱۷ هـ، عدد الأجزاء: ۲۴ .

    واقعا شایسته پرستش هست معاویه!

  2. وضعیت کاربر : مهمان
    حمید says:

    انقدر مظالب ضدو نقیض درمورد معاویه هست که جایی برای دفاع ازون باقی نمونده…..منتها تعصب پشم دل رو کور میکنه و حب اهل بیت رو بجاش معاویه قرار میده

    دکتر فرحان المالکی می‌گوید :

    فبنو أمیه اذن یستحقون الذم لأنهم لم یغسموا ألسنتهم فی البحث فقط ، وإنما تجاوزوا ذلک إلی اللعن علی المنابر وسفک الدماء ، و فرضوا هذا الظلم علی الأمه حتی جاءت الأجیال تعتقد أنهم مأجورون علی هذا !

    مع سلیمان العلوان فی معاویه ، ص۳۵

    پس به همین جهت بنی امیه سزاوار سرزنش و مذمت هستند ؛ زیرا آنان فقط به بد گویی علی (علیه السلام) اکتفا نکردند ؛ بلکه بر بالای منبر‌ها علی (علیه السلام) را لعن کرده و به خونریزی و کشتار اهل بیت (علیهم السلام) و یارانش دست زدند و این ستم را بر همه امت لازم و واجب دانستند تا آن جا که نسل‌های بعد آن‌ها را به خاطر این عمل مأجور دانستند .

  3. وضعیت کاربر : مهمان
    حمید says:

    دشنام دادن به حضرت علی!

    وخطب معاویه بالکوفه حین دخلها، والحسن والحسین رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُما جالسان تحت المنبر، فذکر علیًّا علیه السلام، فنال منه، ثم نال من الحسن، فقام الحسین؛ لیرد علیه، فأخذه الحسن بیده فأجلسه، ثم قام فقال:

    “أیها الذاکر علیًّا: أنا الحسن، وأبی علی، وأنت معاویه، وأبوک صخر، وأمی فاطمه، وأمک هند، وجدی رسول الله صَلَى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، وجدک عتبه بن ربیعه،وجدتی خدیجه، وجدتک قتیله، فلعن الله أخملنا ذکرًا، وألأمنا حسبًا، وشرَّنا قدیمًا وحدیثًا، وأقدمَنَا کفرًا ونفاقًا”.فقال طوائف من أهل المسجد: آمین.

    الکتاب: جمهره خطب العرب فی عصور العربیه الزاهره ج ۲ ص ۱۴ /المؤلف: أحمد زکی صفوت/الناشر: المکتبه العلمیه بیروت-لبنان/عدد الأجزاء: ۳

    الکتاب: مقاتل الطالبیین ج۱ ص ۷۸/المؤلف: علی بن الحسین بن محمد بن أحمد بن الهیثم المروانی الأموی القرشی، أبو الفرج الأصبهانی (المتوفى: ۳۵۶هـ)/المحقق: السید أحمد صقر/الناشر: دار المعرفه، بیروت/عدد الأجزاء: ۱

    معاویه وقتی به کوفه آمد ، در حالیکه حسن و حسین (علیهما السلام) پای منبر نشسته بودند ، در مورد علی (علیه‌السلام) سخن گفته و به او دشنام داد ؛ سپس به حسن (علیه‌السلام) دشنام داد ؛ پس حسین (علیه‌السلام) ایستاد تا به وی جواب گوید ؛ اما حسن (علیه‌السلام) دست وی را گرفته و او را نشانید ؛ پس ایستاده و گفت :

    ای کسی که در مورد علی (علیه‌السلام) سخن گفتی !!! من حسن (علیه‌السلام) هستم و پدرم علی (علیه‌السلام) است و تو معاویه هستی و پدرت صخر ؛ مادر من فاطمه (علیها ‌السلام) است و مادر تو هند ؛ جدّ من رسول خدا (صلى الله علیه وآله) است و جدّ تو ربیعه است ؛ مادر بزرگ من خدیجه (علیها ‌السلام) است و مادر بزرگ تو قتیله ؛ پس خداوند هر کدام از ما دو را که نسب پست‌تری دارد و آنکه بدی وی از قدیم تا حال باقی است و آنکه پیش گام در کفر و نفاق بوده است را لعنت کند .

    پس همه مردم مسجد گفتند : آمین .

    سوال این است که آیا امام علی و امام حسن(ع) جزو صحابی نبودند؟! مگر خلیفه نبودند؟ چرا سب و لعن آنها ایراد ندارد؟ولی شیخین کفر است و گوینده مرتد؟!

  4. وضعیت کاربر : مهمان
    حمید says:

    مهمترین روایتی که در مصادر اهل سنت در اثبات کتابت وحی توسط معاویه وارد شده ، روایتی است که مسلم بن حجاج نیشابوری در صحیحش آورده است.

    حدثنی عَبَّاسُ بن عبد الْعَظِیمِ الْعَنْبَرِیُّ وَأَحْمَدُ بن جَعْفَرٍ الْمَعْقِرِیُّ قالا حدثنا النَّضْرُ وهو بن مُحَمَّدٍ الْیَمَامِیُّ حدثنا عِکْرِمَهُ حدثنا أبو زُمَیْلٍ حدثنی بن عَبَّاسٍ قال کان الْمُسْلِمُونَ لَا یَنْظُرُونَ إلى أبی سُفْیَانَ ولا یُقَاعِدُونَهُ فقال لِلنَّبِیِّ صلى الله علیه وسلم یا نَبِیَّ اللَّهِ ثَلَاثٌ أَعْطِنِیهِنَّ قال نعم قال عِنْدِی أَحْسَنُ الْعَرَبِ وَأَجْمَلُهُ أُمُّ حَبِیبَهَ بِنْتُ أبی سُفْیَانَ ازوجکها قال نعم قال وَمُعَاوِیَهُ تَجْعَلُهُ کَاتِبًا بین یَدَیْکَ قال نعم قال وَتُؤَمِّرُنِی حتى أُقَاتِلَ الْکُفَّارَ کما کنت أُقَاتِلُ الْمُسْلِمِینَ قال نعم قال أبو زُمَیْلٍ وَلَوْلَا أَنَّهُ طَلَبَ ذلک من النبی صلى الله علیه وسلم ما أَعْطَاهُ ذلک لِأَنَّهُ لم یَکُنْ یُسْأَلُ شیئا إلا قال نعم .

    النیسابوری ، مسلم بن الحجاج أبو الحسین القشیری (متوفای۲۶۱هـ) ، صحیح مسلم ، ج ۴ ص ۱۹۴۵ ، ح۲۵۰۱ ، کِتَاب فَضَائِلِ الصَّحَابَهِ ، ۴۰ بَاب من فَضَائِلِ أبی سُفْیَانَ بن حَرْبٍ ، تحقیق : محمد فؤاد عبد الباقی ، ناشر : دار إحیاء التراث العربی – بیروت .

    نووی (متوفای ۶۷۶هـ) در شرح این روایت می‌نویسد :

    واعلم أن هذا الحدیث من الاحادیث المشهوره بالاشکال ووجه الاشکال أن أبا سفیان إنّما أسلم یوم فتح مکه سنه ثمان من الهجره وهذا مشهور لا خلاف فیه وکان النبی صلى الله علیه وسلم قد تزّوج أم حبیبه قبل ذلک بزمان طویل.

    قال أبو عبیده وخلیفه بن خیاط وإبن البرقی والجمهور: تزّوجها سنه ست وقیل سنه سبع … .

    قال القاضی: والذی فی مسلم هنا أنّه زوّجها أبو سفیان غریب جدّاً وخبرها مع أبی سفیان حین ورد المدینه فی حال کفره مشهور ولم یزد القاضی على هذا .

    وقال ابن حزم هذا الحدیث وهم من بعض الرواه ؛ لأنّه لا خلاف بین الناس أنّ النبی صلى الله علیه وسلم تزّوج أم حبیبه قبل الفتح بدهر وهی بأرض الحبشه وأبوها کافر وفی روایه عن ابن حزم أیضاً أنّه قال: موضوع. قال: والآفه فیه من عِکْرِمَه بن عمار الراوی عن أبی زمیل … .

    النووی ، أبو زکریا یحیى بن شرف بن مری ، شرح النووی على صحیح مسلم ، ج ۱۶ ، ص ۶۳ ، ناشر : دار إحیاء التراث العربی – بیروت ، الطبعه الثانیه ، ۱۳۹۲ هـ .

  5. وضعیت کاربر : مهمان
    حمید says:

    در ثانی عایشه نفرینش کرده معاویه رو

    پس از آنکه کشته شدن محمد بن ابى بکر به عایشه رسید در مرگش بیقرارى بسیار نمود و پیوسته در قنوت و بعد از نماز به معاویه و عمرو بن عاص نفرین مى نمود. این موضوع را طبرى در ج ۶ ص ۶٫ تاریخش و ابن اثیر در ج ۳ ص ۱۵۵ ” کامل ” خود و ابن کثیر در ج ۳۱۴ ۷ تاریخ خود و ابن ابى الحدید در ج ۲ ص ۳۳ ” شرح نهج البلاغه ” روایت کرده اند.

    قتل پسر ابوبکر هم درکتب مختلف به جناب معاویه نسبت داده شذه

    وَقَدْ ذَکَرَ ابْنُ جَرِیرٍ، أَنَّ مُحَمَّدَ بْنَ أَبِی بَکْرٍ نَالَ مِنْ مُعَاوِیَهَ بْنِ حُدَیْجٍ هَذَا وَشَتَمَهُ، وَمِنْ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ، وَمِنْ مُعَاوِیَهَ وَمِنْ عُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ أَیْضًا ; فَعِنْدَ ذَلِکَ غَضِبَ مُعَاوِیَهُ بْنُ حُدَیْجٍ، فَقَدَّمَهُ فَقَتَلَهُ، ثُمَّ جَعَلَهُ فِی جِیفَهِ حِمَارٍ فَأَحْرَقَهُ بِالنَّارِ، فَلَمَّا بَلَغَ ذَلِکَ عَائِشَهَ جَزِعَتْ عَلَیْهِ جَزَعًا شَدِیدًا، وَضَمَّتْ عِیَالَهُ إِلَیْهَا، وَکَانَ فِیهِمُ ابْنُهُ الْقَاسِمُ، وَجَعَلَتْ تَدْعُو عَلَى مُعَاوِیَهَ وَعَمْرِو بْنِ الْعَاصِ دُبُرَ الصَّلَوَاتِ.

    البدایه والنهایه ج۱۰ ص۶۶۰ المؤلف: أبو الفداء إسماعیل بن عمر بن کثیر القرشی البصری ثم الدمشقی (المتوفى: ۷۷۴هـ)

  6. وضعیت کاربر : مهمان
    حمید says:

    معاویه اصن پسر ابوسفیان نیست برادر بنا به گزارش تاریخ!

    ابن کُلبى مى گوید:

    «کان معاویه لعماره بن ولید بن المغیره المخزومی و لمسافر بن أبی عمرو، و لابی سفیان و لرجل آخر سمّاه و کانت هند امّه من المغیلمات، و کان احبّ الرجال الیها السودان…»..

    مثالب العرب: ۷۲

    محمد بن سائب کلبى مى گوید: معاویه به چهار مرد نسبت داده مى شود به عماره بن ولید، و به مسافربن أبى عمرو، و به ابوسفیان و به شخصى ـ ظاهراً صباح ـ که نام او را برده اند و مادر ایشان حضرت هند از بدکاران صاحب پرچم بوده و از مردان سیاه بسیار خوشش مى آمد.

  7. وضعیت کاربر : مهمان
    جواد says:

    اخه از اهل قبرستان چه بر میاد تا کی جنگ با مردگان ادامه دارد ؟

  8. وضعیت کاربر : مهمان
    جواد says:

    خدا شفاشون بده که به مردگان اهانت نکنند و فقط سایت تبیان نیست بلکه ده ها سایت دیگر از متعصبین هستند که به مقدسات اهل سنت مرتب اهانت می کنند انگار هشدارها به گوش شان نمی رسد .

یک دیدگاه بگذارید

پاسخ کد امنیتی را در فیلد خالی تایپ کنید *

جستجو

آخرین مطالب

پیوندهای محبوب
آمار سایت

  • کاربران آنلاین 22نفر
  • بازدید امروز 32947
  • بازدید دیروز 133467
  • بازید کل 91858565

خبرنامه

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه با ذکر منبع بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com