پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه

 

باید یقین کامل داشته باشی که با قرآن زنده ای و بدون قرآن مرده

با قرآن بینایی و بدون قرآن نابینا

با قرآن هدایت یافته ای و بدون قرآن گمراه

با قرآن دانشمندی و بدون قرآن نادان

اول الله، آخر الله ، ظاهر الله، باطن الله، فقط الله

بهترین یاد خدا ورد (لااله الا الله) است

آمار کلی سایت
  • کل مطالب 2331
  • کل نظرات 9703
  • کل اعضا 1697
  • جدیدترین عضو majidhami
خبرنامه
حامد مشكوة
| بازدیدها: 500

چرا کتاب خدا و سنت حضرت رسول ص تنها سرچشمه شرع اسلام هستند ؟

خداوند متعال می فرماید:

(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ مِنکُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ ذَلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلاً) النساء/۵٩

یعنی: (ای مؤمنان از الله و پیامبر پیروی محض نمایید  و-در موارد روا نیز دیدگاه – فرمانروایان مسلمان (یکتاپرست) خود را بپذیرید و اگر واقعا به خداوند و روز رستاخیز باور دارید، هرگاه در حکم مطلبی مشاجره نمودید، ( از طریق قرآن) به خداوند و( از طریق احادیث صحیح) به  پیامبر مراجعه نمایید چرا که چنین رویکردی( در دنیا) به سود شما بوده و ( در آخرت) فرجام نیکویی  برای شما به دنبال دارد) .

گاهی اوقات می شنویم و می خوانیم که دیدگاهای متفاوت دینی را بعنوان یک لطف و رحمت  بر امت اسلامی معرفی می کنند و برخی از مردم آنها را بعنوان دروازه های آسان گیری برای مردم تلقی می نمایند که خطاب به آنها می گوئیم:

نخست اینکه خداوند می فرماید: (فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ) یعنی: (پس هرگاه در حکم مطلبی مشاجره نمودید، برای مطلع شدن از حکم آن به خداوند و پیامبرش مراجعه نمایید) که مراجعه  نمودن به خداوند از طریق قرآن و مراجعه به پیامبر-صلی الله علیه  وسلم- از طریق روی آوری به گفتار رسول  الله  صلی  الله  علیه  وسلم که غربال آن از سوی متخصصین دانش حدیث شناسی صورت می گیرد تحقق  می یابد.

دوم اینکه در پاسخ افرادی که دیدگاه های متفاوت دینی را دروازه های آسان گیری به مردم تلقی می نمایند می گوئیم :باید و نبایدهای دین خداوند  متعال که در قرآن و گفتار صحیح رسول  الله  صلی  الله  علیه  وسلم وجود دارند، آسان ترین احکام ممکن می باشند(۱) و کامیابی  دنیا و رستگاری  آخرت را برای فرد رقم می زند  اما مخالفت ورزیدن با قرآن و سنت، تیره بختی و نگون ساری را بدنبال دارد زیرا خداوند فرموده است: (وَأَنَّ هَذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیماً فَاتَّبِعُوهُ وَلا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَنْ سَبِیلِهِ ذَلِکُمْ وَصَّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ)الأنعام/١۵٣ یعنی: (و این- اسلام که محور آن یکتاپرستی و پیروی از راه و روش پیامبر علیه الصلاه  والسلام است- جاده راست و درست من می باشد لذا از – فرامین آن- پیروی نمایید و راه و روش های دیگر را مپوئید که شما را از راه خداوند دور می سازند؛این سفارش خداوند به شماست تا چه بسا- با جامه  عمل پوشاندن به آن- پارسا گردید) و برخی از اهل علم گفته اند:از بین دیدگاه های دینی تنها دیدگاهی معتبر( و قابل استناد می باشد) که مبتنی بر دلیل شرعی باشد.

روی آوردن به نظرات اشخاص

سوم اینکه:روی آوری به دیدگاه های بدون دلیل، بر اساس آیات قرآن نوعی پرستش غیر الله تلقی می گردد زیرا خداوند متعال در مورد صلیبی ها می فرماید: (اتَّخَذُواْ أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ وَالْمَسِیحَ ابْنَ مَرْیَمَ وَمَا أُمِرُواْ إِلاَّ لِیَعْبُدُواْ إِلَهًا وَاحِدًا لاَّ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا یُشْرِکُونَ) التوبه/٣١ یعنی: (با وجود آنکه به -نصاری-فرمان داده شده بود تا تنها الله یگانه را بپرستند اما آنها، علمای دینی و پارسایان خود و عیسی فرزند مردم  را  بجای الله به خدایی گرفته  بودند-اما غافل از اینکه- تنها ذات سزاوار پرستش،  الله است و او از هر فرد و چیزی که بعنوان شریک برایش قرار می دهند پاک و منزه می باشد) و موقعی که عدی بن حاتم رضی الله عنه، به آیه یاد شده گوش فرا داد فرمود: ای پیامبر خدا ما آنها را مورد پرستش قرار نمی دادیم؛رسول  الله  صلى  الله  علیه  وسلم  فرمود: (مگر غیر از این است که وقتی جامه ی روا را به ناروای  الهی می پوشاندند شما نیز آن را روا می نمودید و موقعی که جامه ناروا  را به روا می پوشاندند  شما آن( روا) را ناروا می نمودید؟)عدی رضی  الله عنه فرمود: بله ما چنین می نمودیم؛آنگاه  رسول  الله  صلى  الله  علیه  وسلم  فرمود: (بدینوسیله آنها را می پرستید)

و تعدادی می گویند:باتوجه به تغییر زمانه بایستی دیدگاه هایی برگزیده شود که مناسب سلایق مردمان این  زمان است که مفهوم چنین یاوه سرایی ای، ناکارآمد بودن بودن شریعت  اسلام  برای کلیه زمان ها و مکان ها است درحالیکه شریعت اسلام، بعنوان یک دین کامل برای پیشینیان و کنونیان و پسینیان کارآمد خواهد بود و کارآمدی آن تا روز رستاخیز ادامه  خواهد داشت  زیرا رسول الله  صلی  الله  علیه  وسلم فرموده  است: (فإنه من یعش منکم فسیرى اختلافاً کثیراً فعلیکم بسنتی وسنه الخلفاء الراشدین المهدیین من بعدی) یعنی: (افرادی که پس از وفات من زندگی  خواهند نمود با دیدگاه های بسیار متفاوتی روبرو  خواهند گشت لذا ( در آن دوران) تنها به راه و روش بنده و راه و روش و راهکار های جانشینان رهیاب من( که سروران مان ابوبکر و عمر و عثمان و علی که خداوند از کلیه آنها خشنود  باشد) جامه  عمل بپوشانید).

آیا دیدگاه های متفاوت نوعی رحمت است ؟

و از برخی مردم می شنویم که می گویند:دیدگاه های متفاوت، نوعی لطف و رحمت الهی تلقی می گردند که در پاسخ  می گوییم:لطف و رحمت  الهی تنها در سایه گردهم آیی پیرامون قرآن و سنت به فهم پیشگامان شایسته امت (صحابه و تابعین) تحقق  می یابد زیرا خداوند می فرماید: (وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ) آل عمران/۱۰۳ یعنی: (همگی به رشته ناگسستنی خداوند( قرآن و راه و روش رسول الله صلی  الله  علیه  وسلم) چنگ بزنید و دسته دسته نشوید) و نیز فرموده است: (وَلاَ تَکُونُواْ کَالَّذِینَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَیِّنَاتُ وَأُوْلَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ) آل عمران/١۵٣ یعنی: (و بسان کسانی که پس از آگاهی یافتن از دلایل -شرعی روشن دسته دسته گشتند و- با یکدیگر- اختلاف  ورزیدند نباشید و- این  را بدانید که- شکنجه بسیار بزرگی برای شان تدارک  دیده  شده است) و نیز خداوند می فرماید: (وَلاَ یَزَالُونَ مُخْتَلِفِین(١١٨)َ إِلاَّ مَن رَّحِمَ رَبُّکَ(١١٩)) یعنی: (همواره  انسان ها- در مورد یکتاپرستی و سایر کردارهای خداپسند- با یکدیگر اختلاف خواهند ورزید مگر آنانی  که مشمول لطف و رحمت پروردگارت قرار گرفته  باشند) هود/۱۱۸-۱۱۹ بنابراین کسانی مشمول لطف و رحمت الهی قرار می گیرند که اختلاف نمی ورزند ( و در جاده قرآن و سنت به فهم پیشگامان شایسته امت)، حرکت می نمایند و نه اختلاف ورزان؛

ارتباط کتاب الله با سنت رسول الله

همان طوری که می دانیم امر به اقامه نماز در قرآن کریم به شکل کلی ذکر شده است و به تعداد رکعات، میزان، ارکان، واجبات و سنت های نماز اشاره ای نشده است که همه اینها در سنت به شکل مفصل و روشن بیان گردیده است. ما چطور می توانیم به دین الله تعالی ایمان داشته باشیم در حالی که معتقد باشیم سنت هیچ نقشی در دین ندارد در حالی که این رکن بزرگ اسلام بدون آن نمی تواند بقای خود را حفظ کند. ما به ندرت می توانیم این مسئله را در زمینه زکات، روزه، حج و احکام دیگر بیابیم؛ زیرا همه جزئیات آن در قرآن کریم نیامده است بلکه در سنت ذکر شده است.

اگر سنت را بی اهمیت بدانیم در واقع قرآن را که به بقای این دین و حفظ آن بشارت داده است تکذیب کرده ایم؛ زیرا نادیده گرفتن آن به مثابه نادیده گرفتن دین است.

در آیات زیادی از قرآن کریم، انسان به اطاعت از پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم امر شده است از جمله آیه ی ۵۹ سوره نساء که در بالا ذکر شد . و نیز در آیه ۸۰ سوره نساء الله تعالی فرموده است : هر کس از پیامبر اطاعت کند در حقیقت از خدا اطاعت کرده است . قرآن کریم همچنین می فرماید : هر کس از دستور خداوند و پیغمبرش سرپیچی کند گرفتار گمراهی آشکاری می گردد. احزاب ۳۶ .

و در پایان سخن امام مالک رحمه  الله را خاطر نشان می سازیم که فرموده است: (لایصلح آخر هذه الأمه إلا ما أصلح  أولها) یعنى: (پایان امت اسلام تنها با روی آوری به منابعی که نخست آن را  آباد نموده  است، سامان می یابد)بنابراین تنها راه رهایی از بحران های دنیا و مجازات های آخرت روی آوری به قرآن و سنت به فهم پیشگامان شایسته  امت (صحابه و تابعین) است.

از خداوند خواهانم تا توفیق باور درست و کردار راستین را به همگان ارزانی بفرماید. 

و درود و سلام بی کران خداوند نثار پیامبران محمد و خانواده و همه یاران ایشان  باد.

…………………

١ ) خداوند می فرماید: (یُرِیدُ الله بِکُمُ الیسر وَلاَ یُرِیدُ بِکُمُ العسر)یعنی: (خداوند خواهان آسانی برای شماست و خواهان دشواری برای تان نیست)

منبع : پایگاه وااسلاماه

سنت رسول الله منبع دوم شریعت اسلام
کتاب بیش از ۱۰۰۰ سنت در شبانه روزبرای کامپیوتر و موبایل
حکم قتل مسلمان از دیدگاه قرآن و سنت
علت خواری مسلمانان، فاصله گرفتن از قرآن و سنت است
از قرآن و سنت عقیده ات را بیاموز”پی دی اف”

images

| ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
۷ پاسخ به “کتاب الله و سنت رسول الله تنها منابع اصل اسلام”
  1. وضعیت کاربر : مهمان
    یونیتی says:

    از مطالب خوب و مفیدتون بی نهایت ممنونم.خیلی به کارم اومد
    unitibv.com

  2. وضعیت کاربر : مهمان
    مجید says:

    مسلمانان با هم باشیم…….واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا…..گروه گروه نشوید.

  3. وضعیت کاربر : مهمان
    مجید says:

    واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا…..گروه گروه نشوید

  4. وضعیت کاربر : مهمان
    محمد says:

    پیامبر صلی الله علیه و سلم «ترکت فیکم أمرین لن تضلوا ما تمسکتم بهما: کتاب الله و سنه نبیه».

    «دو چیز را برای شما به جا می‌گذارم که هر کس به آن دو چنگ زند، گمراه نخواهد شد: کتاب خداو سنت پیامبرش» می‌گویند: صحیح آن (کتاب الله و عترتی) است و (کتاب الله و سنتی) صحیح نمی‌باشد. پس (عترت) را به عنوان بدیلی برای سنت قرار می‌دهند، که این وسیله‌ای آشکار برای الغای سنت است!

    چنگ زدن به سنت اصلی است که همه‌ی امت‌ بر آن متفق هستند و در قرآن نصوص صریح زیادی آمده که بر اثبات آن و وعده دادن به ثواب در برابر آن و تهدید بر ترک و روی گردانی از آن تصریح نموده، بیان می‌دارد که شناخت اغلب احکام عملی بر آن استوار است.

    از آن جمله سخنان خداوند متعال است که می‌فرماید:

    ﴿مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَى فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِی الْقُرْبَى وَالْیَتَامَى وَالْمَسَاکِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ کَیْ لَا یَکُونَ دُولَهً بَیْنَ الْأَغْنِیَاءِ مِنْکُمْ وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ٧﴾ [الحشر: ۷]

    «چیزهائی را که خداوند از اهالی این آبادیها به پیغمبرش ارمغان داشته است، متعلق به خدا و پیغمبر و خویشاوندان (پیغمبر) و یتیمان و مستمندان و مسافران در راه مانده می‌باشد. این بدان خاطر است که اموال تنها در میان اشخاص ثروتمند شما دست بدست نگردد (و نیازمندان از آن محروم نشوند). چیزهائی را که پیغمبر برای شما (از احکام الهی) آورده است اجراء کنید، و از چیزهائی که شما را از آن بازداشته است، دست بکشید. از خدا بترسید که خدا عقوبت سختی دارد.»

    ﴿مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ وَمَنْ تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاکَ عَلَیْهِمْ حَفِیظًا٨٠﴾ [النساء: ۸۰].

    «هر که از پیغمبر اطاعت کند، در حقیقت از خدا اطاعت کرده است (چرا که پیغمبر جز به چیزی دستور نمی‌دهد که خدا بدان دستور داده باشد، و جز از چیزی نهی نمی‌کند که خدا از آن نهی کرده باشد) و هر که (به اوامر و نواهی تو) پشت کند (خودش مسؤول است و باک نداشته باش) ما شما را به عنوان مراقب (احوال) و نگهبان (اعمال) آنان نفرستاده‌ایم (بلکه بر رسولان پیام باشد و بس).»

    ﴿قُلْ أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ﴾ [النور: ۵۴].

    «بگو: از خدا و از پیغمبر اطاعت کنید.»

    ﴿فَلَا وَرَبِّکَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتَّى یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَیْتَ وَیُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا۶۵﴾ [النساء: ۶۵].

    «امّا، نه! به پروردگارت سوگند که آنان مؤمن بشمار نمی‌آیند تا تو را در اختلافات و درگیری‌های خود به داوری نطلبند و سپس ملالی در دل خود از داوری تو نداشته و کاملاً تسلیم (قضاوت تو) باشند.»
    این قرآن است که فرموده از سنت رسول الله اطاعت کنید که راه رستگاری است.
    و در باره حب اهل بیت فرموده است :
    إنی ‌تارک‌ فیکم‌ الثقلین: کتاب‌ الله‌ وعترتی‌، وإنهما لم‌ یفترقا حتی‌ یردا علی‌ الحوض: همانا من‌ در میان‌ شما ثقلین‌ (دو امر سنگین‌ و پراهمیت)‌ را به ‌جا گذارنده‌ هستم‌، اول‌ آن‌ کتاب‌ خدا و دوم‌، عترت‌ (اهل‌بیت‌) من‌ اند، آن‌ دو از هم‌ جدا نمی‌شوند تا این‌که‌ بر سر حوض‌ کوثر بر من‌ وارد شوند
    اهل بیت چه کسانی هستند ؟
    چنان‌که‌ در برخی‌ از احادیث‌ آمده‌ است‌، آل‌ بیت‌ پیامبر صلی الله علیه وسلم عبارتند از: علی‌، فاطمه‌، حسن‌ و حسین‌ ، و امهات المؤمنین رضی الله عنهم اجمعین..

    • وضعیت کاربر : مهمان
      مهدي says:

      من ازکتابی که به عنوان صحیح ترین کتابها بعد از قران معرفی شده اند این دو حدیث را می آورم. اگر برخی از احادیث چیز دیگری می گویند با توجه به این دو حدیث نمی توان پذیرفت. جمع اضداد که نمی شود.
      طبق روایت صحیح مسلم و غیره وقتی آیه تطهیر نازل شد رسول اکرم (ص) حضرت علی و فاطمه و حسن و حسین را زیر کساء قرار داد و آیه شریفه قرائت فرمود روایت صحیح مسلم:

      قَالَتْ عَائِشَهُ خَرَجَ النَّبِیُّ صلی الله علیه وسلم غَدَاهً وَعَلَیْهِ مِرْطٌ مُرَحَّلٌ مِنْ شَعْر أَسْوَدَ فَجَاءَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ جَاءَ الْحُسَیْنُ فَدَخَلَ مَعَهُ ثُمَّ جَاءَتْ فَاطِمَهُ فَأَدْخَلَهَا ثُمَّ جَاءَ عَلِیٌّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ قَالَ (إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا).

      صحیح مسلم: ۷ /۱۳۰ ح ۶۴۱۴٫

      در صحیح مسلم آمده که از زید بن ارقم سؤال شد آیا به زنان پیامبر (ص) اهل بیت پیامبر گفته می شود یا خیر؟ پاسخ داد همسر یک مرد از اهل بیت آن به حساب نمی آید زیرا چه بسا زنی با مردی یک عمر زندگی می کند ولی در آخر عمر طلاق گرفته و به خانه پدرش رفته و جزء اهل بیت پدر محسوب می شود:

      إنّ زید بن أرقم سئل عن المراد بأهل البیت هل هم النساء ؟ قال: لا / وأیم اللّه ، إنّ المرأه تکون مع الرجل العصر من الدهر ، ثمّ یطلّقها ، فترجع إلی أبیها وقومها.

      صحیح مسلم: ج ۷ ص ۱۲۳، (رقم ۶۳۸۱)، کتاب فضائل الصحابه، باب فضائل علی بن أبی طالب (ع).

  5. وضعیت کاربر : مهمان
    مهدي says:

    حدیث ثقلین در صحیح مسلم. ما سنت پیامبر را از عترتش می گیریم.عترتی که هرگز از قرآن جدا نمی شود. عترتی که زمان مباهله تنها افراد کنار پیامبر هستند. نه به قول شما از اشخاص دیگر.
    ما سنت پیامبر را از عترتش می گیریم.
    حَدَّثَنِی زُهَیْرُ بْنُ حَرْبٍ، وَشُجَاعُ بْنُ مَخْلَدٍ، جَمِیعًا عَنِ ابْنِ عُلَیَّهَ، قَالَ زُهَیْرٌ: حَدَّثَنَا إِسْمَاعِیلُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ، حَدَّثَنِی أَبُو حَیَّانَ، حَدَّثَنِی یَزِیدُ بْنُ حَیَّانَ، قَالَ: انْطَلَقْتُ أَنَا وَحُصَیْنُ بْنُ سَبْرَهَ، وَعُمَرُ بْنُ مُسْلِمٍ، إِلَى زَیْدِ بْنِ أَرْقَمَ، فَلَمَّا جَلَسْنَا إِلَیْهِ قَالَ لَهُ حُصَیْنٌ: لَقَدْ لَقِیتَ یَا زَیْدُ خَیْرًا کَثِیرًا، رَأَیْتَ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، وَسَمِعْتَ حَدِیثَهُ، وَغَزَوْتَ مَعَهُ، وَصَلَّیْتَ خَلْفَهُ لَقَدْ لَقِیتَ، یَا زَیْدُ خَیْرًا کَثِیرًا، حَدِّثْنَا یَا زَیْدُ مَا سَمِعْتَ مِنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: یَا ابْنَ أَخِی وَاللهِ لَقَدْ کَبِرَتْ سِنِّی، وَقَدُمَ عَهْدِی، وَنَسِیتُ بَعْضَ الَّذِی کُنْتُ أَعِی مِنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، فَمَا حَدَّثْتُکُمْ فَاقْبَلُوا، وَمَا لَا، فَلَا تُکَلِّفُونِیهِ، ثُمَّ قَالَ: قَامَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَوْمًا فِینَا خَطِیبًا، بِمَاءٍ یُدْعَى خُمًّا بَیْنَ مَکَّهَ وَالْمَدِینَهِ فَحَمِدَ اللهَ وَأَثْنَى عَلَیْهِ، وَوَعَظَ وَذَکَّرَ، ثُمَّ قَالَ: ” أَمَّا بَعْدُ، أَلَا أَیُّهَا النَّاسُ فَإِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ یُوشِکُ أَنْ یَأْتِیَ رَسُولُ رَبِّی فَأُجِیبَ، وَأَنَا تَارِکٌ فِیکُمْ ثَقَلَیْنِ: أَوَّلُهُمَا کِتَابُ اللهِ فِیهِ الْهُدَى وَالنُّورُ فَخُذُوا بِکِتَابِ اللهِ، وَاسْتَمْسِکُوا بِهِ ” فَحَثَّ عَلَى کِتَابِ اللهِ وَرَغَّبَ فِیهِ، ثُمَّ قَالَ: «وَأَهْلُ بَیْتِی أُذَکِّرُکُمُ اللهَ فِی أَهْلِ بَیْتِی، أُذَکِّرُکُمُ اللهَ فِی أَهْلِ بَیْتِی، أُذَکِّرُکُمُ اللهَ فِی أَهْلِ بَیْتِی» فَقَالَ لَهُ حُصَیْنٌ: وَمَنْ أَهْلُ بَیْتِهِ؟ یَا زَیْدُ أَلَیْسَ نِسَاؤُهُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ؟ قَالَ: نِسَاؤُهُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ، وَلَکِنْ أَهْلُ بَیْتِهِ مَنْ حُرِمَ الصَّدَقَهَ بَعْدَهُ، قَالَ: وَمَنْ هُمْ؟ قَالَ: هُمْ آلُ عَلِیٍّ وَآلُ عَقِیلٍ، وَآلُ جَعْفَرٍ، وَآلُ عَبَّاسٍ قَالَ: کُلُّ هَؤُلَاءِ حُرِمَ الصَّدَقَهَ؟ قَالَ: نَعَمْ

  6. وضعیت کاربر : مهمان
    کریم شهیاد says:

    باسلام متن راخواندم خیلی خوب بود وبنده به چند نکته اشاره میکنم یک _قران به تنهائی نشانگر شریعت اسلام نمیتواند باشد درست است چراکه قران طبق دستور خداوند احتیاج به تبیین داردکه خداوند بعهده رسول الله (ص)گذاشته است پس کسانیکه میگویند حسبناالله کتاب الله راه کژمیروند ودرصراط مستقیم نیستند. دوم تمسک به کتاب الله وعترتی اهل البیتی طبق فرمایش رسول الله(ص) مارا ازانحراف مصون میدارد چراکه پیامبر (ص)فرموده این دو ازهم جدا نمیشوندتا درقیامت کنار حوض به من میرسند پس بعداز رحلت رسول الله (ص) این دوثقل است راهنمای مسلمانان وکسان دیگر نمیتوانند راهنما دین اسلام باشند چراکه مجوزی از قران ورسول الله(ص)ندارند.سوم اشاره فرمودید به نسلهای اینده که با فرهنگها واداب وسنن دیگری بزرگ میشوند مرقوم فرمودید رسول الله(ص) فرمودند که به کتاب الله وسنتم ویافته های خلفای راشدین وصحابه وتابعین مراجعه شود من فکر میکنم بعدازتعین دوثقل اکبرواصغرتوسط رسول الله(ص) حدیث رجوع کردن به برداشت خلفا وصحابه وتابعین ازسنت پیامبر(ص) صحیح نباشد چرا که انها معصوم نیستند وبرداشتهای متفاوتی خواهند داشت واین مشگلات موجوددرجهان اسلام پیروی از این نظریه بوده مثلا درحدیث داریم که صحابه ائی بعداز رسول الله (ص)فرموده ازسنت پیامبر(ص)فقط نماز مانده که انهم ضایع کردید یعنی حتی درزمان صحابه هم سنت رسول الله(ص)تغییر کرده حتی نمازهم .تا به حدیث ثقلین رجوع نشود فرقه ناجیه دست نیافتنی برای اکثریت مسلمانان است

یک دیدگاه بگذارید

جستجو
آخرین مطالب
پیوندهای محبوب
آمار سایت
  • کاربران آنلاین 35نفر
  • بازدید امروز 68948
  • بازدید دیروز 141237
  • بازید کل 104724301

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای وااسلاماه با ذکر منبع و آدرس سایت بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com