پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه

 

باید یقین کامل داشته باشی که با قرآن زنده ای و بدون قرآن مرده

با قرآن بینایی و بدون قرآن نابینا

با قرآن هدایت یافته ای و بدون قرآن گمراه

با قرآن دانشمندی و بدون قرآن نادان

اول الله، آخر الله ، ظاهر الله، باطن الله، فقط الله

بهترین یاد خدا ورد (لااله الا الله) است

دوستان گرامی، وااسلاماه شدیدا به کمک مالی شما خیرین محترم نیازمند است با کمک به سایت در فعالیت های آن سهیم شوید کمک های خود را می توانید از طریق لینک زیر پرداخت نمایید http://vaislamah.com/donate ×
آمار کلی سایت
  • کل مطالب 2319
  • کل نظرات 9617
  • کل اعضا 1683
  • جدیدترین عضو علی
خبرنامه
وااسلاماه
| بازدیدها: 40055

سید مهدی حسینی
در شگفتم که چرا فقط در کشور ما عید غدیر، بزرگترین عید امت اسلامی به حساب می آید و یک هفته در سراسر کشور جشن و چراغانی برپا می شود و رسانه ها دربست در مورد فضائل این روز سخن به میان می آورند. ولی یک میلیارد مسلمان در کشورهای دیگر روزی به نام غدیر  نمی شناسند و آن را جشن نمی گیرند.

ـ در شگفتم که چرا روزهای عید فطر و عید قربان که نزد سایر مسلمانان دنیا از اهمیت زیادی برخوردار هستند در کشور ما از اهمیتی شبیه اهیمت غدیر برخوردار نیستند!

ـ در شگفتم از اینکه چرا رسول خدا در روز عرفه که محشر حاجیان بود و در خطبه ی معروف حجه الوداع که این آیه را تلاوت نمود: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتمت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» و خبر از اکمال دین و شریعت داد و فرمود: شما حاضرین به غایبین برسانید، دست علی را نگرفت و این امر مهم (جانشینی) را اعلام نکرد.

ـ در شگفتم که چرا بعد از سپری شدن چند روز از حج و در مسیر بازگشت به مدینه در مکانی بی نام و نشان  در فاصله دویست کیلومتر از مکه و دور از چشم مردم مکه و حاجیان یمن و سایر شهرها دست علی را گرفت و فرمود: « من کنت مولاه فهذا علی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه» (هر کس مرا دوست دارد علی را دوست بدارد خدایا دوست بدار کسی که او را دوست دارد و دشمنی کن با کسی که با علی دشمن است) که در این جا بحث دوستی و دشمنی است و هیچ ربطی به جانشینی ندارد.

ـ در شگفتم که چرا آشکارا نفرمود: «خلیفه و جانشین من است» بلکه با  واژه مولا که دارای معانی متعدد است و فقط معنی جانشینی را نمی¬دهد فرمود.
ـ در شگفتم که چرا بعدها خود علی از این جریان برای خلافت خویش استدلال ننمود و هر ساله آن را جشن نگرفت و عید اعلام نکرد و در نهج البلاغه و سایر کتابهای معتبر یکبار هم ذکر نشده که ایشان با استدلال از جریان غدیر خود را مستحق خلافت بداند بلکه عکس قضیه صادق است چنانکه وقتی پس از قتل عثمان مردم نزد او آمدند تا با او بیعت کنند فرمود: «مرا رها کنید و دنبال کسی دیگر بروید» (نهج البلاغه)
ـ در شگفتم از جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت اسلامی در جهان که چرا برخی از وقایع تاریخی را پس  از گذشت هزار و چهارصد و اندی سال با این همه اهمیت احیا می نماید مگر نه اینکه ابوبکر و عمر و عثمان و علی رضی الله عنهم و همه ی آن روزگار از میان رفته اند و کیفر کردار نیک و بد خود رسیده اند.

| ۱ آذر ۱۳۹۰
۱۶ پاسخ به “چرا فقط غدیر ؟‌ و چرا فقط ما ؟”
  1. وضعیت کاربر : مهمان
    سجاد says:

    قرآن میفرماید :
    ولکن اکثر الناس لا یعلمون !
    همین جواب برای شما بس است که بدانید دلایل بسیار مضحکی دارید…
    اینکه اکثریت مسلمان واقعی نیستند و غدیر را قبول ندارند با استناد به همین آیه قرآن جواب داده میشود.

  2. وضعیت کاربر : مهمان
    سعید says:

    ایه ۶۷ سوره مائده :
    “ای پیامبر انچه از سوی پروردگارت به سوی تو نازل شده ابلاغ کن و اگر نکنی پیامش را نرسانده ای (رسالت خود را انجام نداده ای) و خدا تو را از گزند مردم نگاه می دارد اری خدا گروه کافرمان راهدایت نمی کند ”
    در این زمانه که زمانه منطق و تعقل هست اینگونه مغلطه ها کارساز نیست هر خواننده دارای منطقی وقتی این ایه را بخواند برایش سوال پیش می اید که چه چیزی بوده که اگر پیامبر نمی گفته با ان همه زحمتی که کشیده ، رسالتش را انجام نداده؟ چه چیزی بوده که با گفتن اون احتمال تعرض به پیامبر می رفته و خدا گفته که تو نترس و بگو ما تو را حفظ می کنیم؟ ایا در ان زمان که اسلام فراگیر شده بود این حرف قران چه معنی می تواند داشته باشد “والله یعصمک من الناس” (خدا تو را از گزند مردم نگه می دارد!!!! ؟؟؟؟ یعنی با گفتن پیام خطری از جانب مردم ( مردم اسم جمع هست یعنی یه عده کثیر) متوجه پیامبر بوده در زمانی که اسلام قدرتمند بوده؟؟؟؟

    ایا وقتی در منابع حدیثی از کوچکترین چیزها و بی ارزش ترین چیزها از پیامبر سوال شده ایا کسی از پیامبر نپرسیده بعد شما تکلیف ما چیست؟؟؟ جانشین کیست؟؟؟ از چه کسی پیروی کنیم ؟؟؟ حدیث متواتر ثقلین که قران رو با عترت و هم تراز اون قرار داده این عترت کیا هستن؟ حتما بوده ولی چرا بیان نشده این پرسشها؟ شاید حذف شده؟ به چه دلیل؟
    واقعا به دور از عقله خیلی از مواردی که میگین نشانه های زیادی از این ابلاغ وجود دارد ولی در حد نشانه چون اصل موضوع کتمان شده و جاهایی که به صراحت گفته شده کتمان شده در غدیر خم، اولین دعوت پیامبر از نزدیکان چندین بار تکرار شده، حدیثی که گفته ای علی تو برای من همانند هارونی برای موسی -که متواتر هم هست- مگه هارون قصش چیه ؟ چرا رجوع نمی کنیم به قصه های قران؟؟مگه موسی هارون رو به جانشینی خودش نگذاشت مگه بهش خیانت نشد مگه قصد کشتن هارون رو در صورت مخالفت نکردن مگه حدود۶۰۰ هزار نفر ادم که به چشم معجزات موسی رو دیده بودن فقط بعد ۳۰ روز بهش خیانت نکردن؟ مگه جانشینی هارون رو زیر سوتال نبردن؟؟؟ اینا همه قرانی هست و حالا می فهمیم که چرا پیامبر گفته تو برای من مثل هارونی برای موسی

    التماس کمی فکر

    • وضعیت کاربر : مهمان
      حرم نفس says:

      سلام
      قربان قد و بالایت برادر من
      خداوند در قرآن فرموده ما این کتاب را حفظ میکنیم همانطور که میگوید این شهر را امن میکنیم منطقی فکر کن من هم مثه تو شیعه هستم ولی دیگه نه اینجوری!
      بعد از پیامبر هم دین تکمیل شده بود نیازی هم به خلیفه بازی و امام گرایی نبود بیاید قشنگ فکر کنیم نه از روی تعصب”تعصب آدم رو کور میکنه واقعا چشم دلش رو میبنده”از جمعی مرده چی میخوایم که به خون خواهی شون بلند شیم؟اونها رفتند حال حاضر را در یاب ۱۴۰۰ ساله داریم جلو خداوند خم و راست میشیم!!چرا یکی نیومد در مورده عرش خداوند حرف بزنه؟چرا یکی نیومد بگه دقیقا شب قدر کدوم شب از شبهاست؟چرا یکی نیومد دقیقا قرآن رو واکنه(که ۲۰۰۰۰ تا تفسیر نداشته باشیم!!)چون همش تو فکر علی و عمر و ابوبکر و عثمان و .. ایم!!اونا رفتند به دنیای ابدیشون حالا تو تو دنیایی پس به خودت فکر کن شبکه های مارو که وا میکنی همش دارن در مورد امر و نهی اسلامی صحبت می کنن اینجوری وضو بگیر اینجوری بخواب اینجوری لباس بپوش شبکه های اونوری هم همینطور بیاید دست از این کارا برداریم اسلام واقعی رو درک کنیم.

  3. وضعیت کاربر : مهمان
    مهدي says:

    سلام بر دوست عزیزم
    جانا سخن از زبان ما می گویی. من سایت شما رو متهم به ایجاد اختلاف نکردم. از سایت مذکور هم طرفداری نکردم. من شما رو جسارتا نصیحت هم نکردم. من تو حرفهام هرجا سخن از تکفیر گفتم از اهانت به مقدسات هم گفتم. اگر من تو اون سایت حدیثی را می بینم دنبال اصل اون حدیث می گردم. خیلی وقت ها به علت کمبود منابع در دسترسم موفق نمی شوم. فقط دوست داشتم فایل کتاب های اهل سنت رو بطور کامل از مرجع اصلی که شما باشید داشته باشم. ” آیا فکر نمی کنید عامل بدبختی ما مسلمونا وجود این افراد هستند که آزادنه دست به خرابکاری و تفرقه می زنند ” . کاملا با شما موافقم. اما محدودیت های من رو هم در نظر بگیرید. من فقط یک محققم. خدای همه ما را به راه راست هدایت کند.

  4. وضعیت کاربر : مهمان
    مهدي says:

    سلام. قرار نیست از هم تبعیت کنیم. ۲ میلیارد نفر هم در دنیا میلاد حضرت مسیح را جشن می گیرند ما قرار نیست جشن بگیریم. وحدت ارتباطی به تقلید از یکدیگر ندارد. مثل مسیحیان کاتولیک و پروتستان. ۵۰۰ سال پیش مثل همدیگر را می سوزاندند(مثل داعش الان) اما الان در کنار هم هستند و هرکدام مراسم خود را دارند و هیچکدام به دیگری خرده نمی گیرد که وقتی همه مان مسیحی هستیم چرا مراسم مذهبی مان یکسان نیست. اصلا لازمه وحدت این نیست. این که پیغمبر چرا تو صحرای غدیر گفت و نه جای دیگر این رو از خدا باید پرسید که چرا از پیامبر خواست انجا بگوید در چون طبق قران پیامبر از روی هوا و هوس حرف نمی زنند. این که مولا را به کار برده چون قبلش گفته اولا به انفسکم ما از اونجا گفتیم مولا یعنی سرپرست. اینکه بحث جانشینی نبود و دوستی بود نظر اهل سنت عزیز است نه نظر شیعیان. اگر مربوط به هزار چهارصد سال پیش است باید روزه و نماز هم مال ۱۴۰۰ سال پیش باشد و عید فطر و قربان و حج تعطیل باشند. شیعه عقیده دارد در عید غدیر امامت حضرت علی تا اخر تاریخ تعیین شد. ایها شگفتی ندارد. شگفتی از این است که ما از تاریخ مسیحیت درس نمی گیریم و به جای تکفیر و کشتن و اهانت به یکدیگر کنار هم به خوبی و خوشی زندگی نمی کنیم؟ عقاید هرکس برای خودش باشد و اهانتی به مقدسات هم نداشته باشیم و پشت سر و رو در روی هم بدخواه نباشیم. همین. رمز وحدت ما الله، پیامبر و قبله مشترک است . به اینها چنگ بزنیم. اگر تکفیر و سب و فحش و توهین نباشد نیازی به دشمنی نیست. و مباحث در سطح علما ادامه داشته باشد و ما عوام کنار هم به خوبی و خوشی زندگی کنیم با همه تفاوت ها ، اختلاف ها و مشترکات

    • وضعیت کاربر : مهمان
      میثم says:

      آقا مهدی سلام بر شما
      از سخنان تون اینطور فهمیدم که میخای بگی ما یکی هستیم هر چند روش و مسلک ما متفاوت هستند و ما باید درس از مسیحیت بگیریم که با وجود یکسان نبودن شون علیه یکدیگه گساتخی نمی کنن تکفیر کشتن و اهانت نمی کنن. خوب مثال فرموده شما همین سایته که این موارد رو رعایت می کنه.
      اما در طرف شما لطف کنید سایت موسسه تحقیقاتی ولی عصر عج رو سری بزنید ببینید هرچه مطلب که نوشته علیه اهل سنت نوشته یعنی این سایت تاسیس شده با هدف خراب کردن مذهب و عقاید اهل سنت اونم با دروغ خدا میدونه این موسسه تخقیقاتی ولی عصر عج تنها کارش اینه که احادیث صحیح بخاری رو قطع برید و تغییرات درشون ایجاد می کنه تا بتونه سخنی علیه مذهب اهل سنت جعل کنه، حال شما بگید این چه سودی برای شما و اسلام داره ؟ آیا کسی که ایمان به خدا و روز قیامت داره همچنین کاری می کنه ؟ چرا شما اینو نصیحت نمی کنید؟!
      ضمنا فقط این سایت نیست بلکه سایت دیگه ای مانند این هستش.
      آیا فکر نمی کنید عامل بدبختی ما مسلمونا وجود این افراد هستند که آزادنه دست به خرابکاری و تفرقه می زنند .


  5. boardaaa says:

    الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ
    همان کسانى که ایمان آورده‏اند و دلهایشان به یاد خدا آرام مى‏گیرد آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش مى‏یابد. سوره رعد آیه ۲۸


  6. مرضیه says:

    این که ما با هم بحث کنیم و اخز هم به نتیجه ای نرسیم هرکس خودش و عقایدش را برحق می داند کاش روزی میرسید که شیعه و سنی با هم برادر و یار ویاور میشدند و برای نابودی کفر و شرک از جهان اسلام کمر همت می بستند کاش روزی میرسید که هیچ اختلافی نباشد


  7. سروش says:

    من هم ازساحت مقدس ودامان پاک همه اهل بیت پیامبرصلی الله علیه وسلم ویاران جان برکف رسول خدا (ص)معذرت می خواهم که همیشه موردلعن ونفرین عده ای قرارمی گیرند وبعد از۱۴۰۰ سال محاکمه می شوند!ومورد بی مهری قرارمی گیرند! من ازتمام کسانی که درتبیین مجملات کتاب خدا زحمت کشیدند و از صحابه و تابعین روایات زیادی نقل کردند تا دیگران استفاده کنند معذرت می خواهم که مطالبشان باتحریف وتزویر وقطع وبرید به خورد مردم داده می شود! من نسبت به همه کسانی که موردهدف تعصب قرارگرفته اند، عذرخواهی می کنم!
    پاسخ نظر اخیر را دربحث «تحقیقی پیرامون غدیرخم »، درسه نظر ۴۹ـ ۵۶ ونظر۵۸ داده ام واینجانیازی نیست که آن راتکرارکنم! علاقمندان میتوانند،آن جامراجعه کنند!موفق باشید!


  8. حق says:

    من از همه علماییکه برای بیان مجملات کتاب خدا زحمت کشیدند و از صحابه و تابعین روایات زیادی نقل کردند تا دیگران استفاده کنند معذرت می خواهم که در نوشتجات اخیر مورد حمله و اهانت قرار گرفتند.واقعا متاسفم که وقتی پای سخن حق درمیان می آید همه کتب و تصانیف شما در نزد خودتان بی ارزش و غیرقابل استناد می گردد.
    جناب سروش که چسبیده اید به قران:
    در همین قرآن آیاتی است که مجمل است و بنا به فرموده قران برای فهم مراد خداوند باید به اهل ذکر مراجعه کنیم« فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون»
    شما بفرمایید اهل ذکر چه کسانی هستند و از چه طریق می توان به کلام ایشان دسترسی پیدا کرد؟
    اینکه می گویی ۱۴۰۰ سال پیش اتفاقی افتاد و ما باید به کار آنها احترام بگذاریم" آیا این همان جمله بت پرستان و نمرودیان نیست که فعل گذشتگان خود را حجت می دانستند و زیر بار حق نمی رفتند؟
    انسان باید تابع حق باشد ولو مخالف روش بزرگان و پدرانش باشد.


  9. سروش says:

    پاسخ نظر ۲
    برادرحق !
    سلام ! فرموده اید: «شگفتی شماها عادی است و حق هم دارید چون از ثقل دوم فاصله گرفتید» این فرمایش شما مارا به یاد داستان آن کودکی می اندازد که روپشت بام بابادکنکی بازی می کرد. مادرش به اومی گفت جلونیامی افتی وبروعقب ! کودک آن قدر درعقب رفتن مبالغه کرد، که ازپشت خانه سقوط کرد! اولاً شمابه ظاهربه ثقل دوم آن قدرچسبیده اید، که ثقل اول را (کتاب الله)فراموش کرده اید همان ثقلی که ثقل دوم ، بدون آن هیچ است . همان ثقلی که ثقل دوم خودش را فدای آن کرد.ثقل اول اصل است وثقل دوم فرع . ۲ـ شماادعامی کنید که راه ثقل دوم را درپیش گرفته اید درحالی که پیروان واقعی آن ها ماهستیم . راه ثقل دوم ، قرآن است نه راه روایات دروغین تاریخی ومستندات ضعیف ، راه اهلبیت توحید است نه راه بدعت وخرافات ، راه اهلبیت مثبت نگری ومثبت اندیشی وععملکرد مثبت واخلاق است ، نه راه فحاشی ولعن ونفرین وبد وبیراه گفتن اموات . راه اهلبیت راه تزکیه واصلاح نفس خود است نه چسبیدن به اعمال انسان های گذشته ونشان دادن نقاط ضعف آن ها فلسفه ی اهلبیت تربیت درست انسان ها براساس تقوا واخلاق وفضیلت است نه براساس اهانت به انسان های گذشته! ۲ـ فرمودید«اگر به کتب حدیثی خود چشمی بندازید و با برنامه وسیع الشامله الکبری ، جمله من کنت مولاه فعلی مولاه را جستجو کنید می بینید…» ماتازمانی که قرآن داریم نیازی نیست به برنامه الشامله الکبری ویاکتابهای دیگررجوع کنیم واگرهم رجوع کنیم بازهم قرآن رااصل قرارمی دهیم . هرچه باآن درتضادباشد، به دیوارمی زنیمش مهم نیست هرکتابی باشد! همین چسبیدن به کتاب های تاریخی که پرازموهومات وخیالبافی ها ودروغ هاست وتفسیرهای ضعیف واحادیث جعلی ،امت راازثقلین دورکرده است. عرض کردم نیازی نیست که مابعداز۱۴۰۰ سال برای اموات تکلیف تعیین کنیم ! مگه انتخابات است که مابرای ابوبکریاعلی رضی الله عنهما یکی ازدونفر، رآی بدیم .؟؟؟ وخوب وبد یکی رابگیم !یکی راببریم خیلی بالا ویکی دیگررامحاکمه محکوم بکنیم ! بیشترصحابه یکی راانتخاب کرده اند وماهم به انتخاب آن هااحترام میذاریم وخوب وبدبودن کارشان وحساب وداوری آن فقط باخدااست!مادرآن حدنیستیم که برای آن هاتکلیف تعیین کنیم وداوری کنیم! درحالی که خودمان هیچ کاری برای آخرتمان انجام نداده ایم !ازشمادرشگفتم که برای ۱۴۰۰ سال قبل تصمیم می گیرید! ۳ـ فرمودید«من در شگفتم که شما بااینکه خودتان نقل کرده اید که رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند این امت به هفتاد و سه دسته تقسیم می شود وفقط یک فرقه اهل بهشت است و بقیه در آتشند پس خیلی مهم است که تابع کدام فرقه ار فرق اسلامی باشیم.» بله تنهاکسانی که به «قرآن» بچسبند، بهشتی اند ! نه کسانی که دنبال دروغ های تاریخی وکتاب های دست نوشته ی انسان هابروند!ازشمادرشگفتم که این همه دلایل ومدارک مستند ازقرآن رامی بینید وبه کتاب کبری وصغری و… محکم چسبیده اید!!!!!


  10. العبيد says:

    سلام درشگفت باش زیرا ما نیز از این همه نفاق اصحاب که با آن همه سفارشات باز عصیان نمودند در شگفت هستیم و این اصحاب روی بنی اسرائیل را نیز سفید نمودند در خلف وفای به عهد
    گفته ای آیه اکمال دین در روز عرفه نازل شده بهتر یه سری به درالمنثور حافظ سیوطی بزنی تا ببنی که با سند صحیح آورده که این آیه در غدیر خم بر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نازل شده است.
    در شگفتم که چرا بعد از سپری شدن چند روز از حج و در مسیر بازگشت به مدینه در مکانی بی نام و نشان در فاصله دویست کیلومتر از مکه و دور از چشم مردم مکه و حاجیان یمن و سایر شهرها دست علی را گرفت و فرمود: « من کنت مولاه فهذا علی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه» برادر در این مورد در شکفت نباش زیرا دلیل آن واضح است آن اینکه مَا أُوتِیتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِیلًا(الإسراء/۸۵) و جز اندکی از دانش، به شما داده نشده است!»
    در شگفتم که چرا آشکارا نفرمود: «خلیفه و جانشین من است» بلکه با واژه مولا که دارای معانی متعدد است و فقط معنی جانشینی را نمی¬دهد فرمود. در شگفت نباش زیرا ایشان لفظ خلیفه برای امیر المومنین در جاهای دیگر بارها و بارها فرموده بودند ودر این خطبه هم اگر آن قسمتی که شما سانسور کرده اید نمایان شود یعنی جمله الست اولی بکم من انفسکم ، مولی معنای سرپرست را میدهد.
    در شگفتم که چرا بعدها خود علی از این جریان برای خلافت خویش استدلال ننمود . درشگفت نباش زیرا امیر المومنین در زمان خلافتشان هنگامی که عده ای در خلافت او تشکیک می نمودند به حادثه احتجاج نمودند . رجوع کن به مسند احمد ج۱ص۱۱۸و۱۱۹ وج۴ ص۳۷۰
    فرمود: «مرا رها کنید و دنبال کسی دیگر بروید» (نهج البلاغه)
    خوب معلوم است زیرا لاشه ای از حکومت اسلامی را می خواستند به ایشان بسپارند و ایشان این موقعیت را نمی پذیرفتند الا به اینکه میدانستند مردم نمی توانند حکومت عدل ایشان را تحمل کنند همچنانکه شد ناکثین و مارقین و قاسطین بر ایشان شوریدند ولی همان طور که حضرتشان توصیف نموده اند :مردم بر من هجوم آوردند و کم مانده بود حسن و حسین علیهما السلام زیر پایشان له شوند(نهج البلاغه ، خطبه شقشقیه)
    در شگفتم از جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت اسلامی در جهان که چرا برخی از وقایع تاریخی را پس از گذشت هزار و چهارصد و اندی سال با این همه اهمیت احیا می نماید مگر نه اینکه ابوبکر و عمر و عثمان و علی رضی الله عنهم و همه ی آن روزگار از میان رفته اند و کیفر کردار نیک و بد خود رسیده اند.
    باز هم درشگفت نباش زیرا بر قلبت مهر زده شده است که انقدر از حقایق تو را به شگفت وا میدارد.


  11. حق says:

    من ابدا بی احترامی نکردم و با همه کسانیکه با لسان بی ادبانه بحث می کنند مخالفم ولی حقیقتی را که با مراجعه به کتب علمای شما دیدم بازگو کردم و باز هم برای رفع اتهام از شما این سؤال را می کنم تا با جواب شما سوء تفاهم شود :
    بفرمایید شما این سفارش رسولخدا که در حدیث ثقلین و احادیث دیگر در مورد اهل بیت آنحضرت آمده را در چه زمینه ای رعایت فرموده اید؟ در تفاسیر شما چه تعداد حدیث از اهل بیت آنحضرت نقل شده؟ در علم الحدیث چند روایت از سبطین و صادقین و عسکریین علیهم السلام دارید؟ در علم کلام و فقه شما چه مقدار از علوم آل محمد در تصانیف شما هست؟ آیا تمسک به عترت نبی فقط به اینست که بعداز اسمشان همانند بقیه صحابه به یک «رضی الله عنه » اکتفاء شود؟


  12. احمد says:

    ببین برادر قانون سایت را رعایت کنید وبی ادبی یه هیچ فردی در سایت نکنید لطفا قوانین سایت را مطالعه بفرمائید .
    ما از ثقل دوم فاصله نگرفتیم ما اولین کسانی هستیم که به اسلام واقعی چنگ زدیم ما به آن شریعتی پایبند هستیم که اهلبیت و یاران آنحضرت به آن متمسک بودند نگرانی ما نگرانی رسولخدا ص هست آن درد و غمی که رولخدا داشت ما داریم ما پیرو لهو و لعب وخواهشات نیستیم همچنانکه سرور ما رسول الله ص اینطور بود ما دنبال ریا و تظاهر نیستیم چنانچه سرورما رسولله اینطور بودند ما دل مان برای اسلام می سوزد اسلامی که با گرانبهاترین خونهای تاریخ به ما رسیده است وسپس برای امت رسولخدا میسوزد، این انگیزه باعث میشود تا ما محض رضای خدا مطالبی که با سند صحیح به ما رسیده است اینجا مطرح کنیم و جان و مال مان را برای خالق مان وقف کرده ایم و برای رضایت او فقط تلاش داریم . دوست عزیز آنچه که ما میدانیم اگر شما هم میدانستید الان حال مارا میداشتید ولی افسوس که نمیدانید . اگر مسلمانان به حقیقت اسلام پی ببرند وبه آن چنگ بزنند آن وقت دیگر کینه و فحاشی و تهمت در وجودش راه پیدا نمی کند آن وقت است که مسلمان نگران ایمان و اعمال خود و نگران حاضر شدن در محضر پادشاه کل جهان می شود و بس .


  13. حق says:

    شگفتی شماها عادی است و حق هم دارید چون از ثقل دوم فاصله گرفتید وگرنه در بیان اهلبیت عیدالله اکبر عید غدیر شمرده شده است. در همین خطبه غدیر که در صحیح مسلم شما هم قطعه ای از آن آمده سفارش به تمسک به ثقلین است ولی شما تابع آن نیستید ونه پدرانتان درحالیکه سه بار حضرت فرمودند: أُذَکِّرُکُمُ اللهَ فِی أَهْلِ بَیْتِی.
    بی نام ونشان بودن غدیر را از وهابیون کوردل حجاز بپرسید که مسجد و محل غدیر را مانند بقیه شعارهای اهلبیت خراب کردند.
    اگر به کتب حدیثی خود چشمی بیاندازید و با برنامه وسیع الشامله الکبری ، جمله من کنت مولاه فعلی مولاه . را جستجو کنید می بینید بیشترین نقلی که از این حدیث در کتب شما شده مربوط به مناشده امیرالمومنین در مقابل اصحاب است پس نگویید آنحضرت از حق خودشان دفاع نفرمود.
    ودر آخر من در شگفتم که شما بااینکه خودتان نقل کرده اید که رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند این امت به هفتاد و سه دسته تقسیم می شود وفقط یک فرقه اهل بهشت است و بقیه در آتشند پس خیلی مهم است که تابع کدام فرقه ار فرق اسلامی باشیم.


  14. سروش says:

    آری برادرجان! من هم درشگفتم ازاین که ماخودمان هزاران مشکل داریم وآن چنان که شایسته است، کارنیکی انجام نداده ایم وهنوزباخداودینمان خوب کنارنیومدیم وبرای آینده ی امت اسلامی هیچ کارمثبتی انجام نداده ایم ، خنده دار است که بیاییم برای انسانهایی که ۱۴۰۰ سال قبل زیسته اند تکلیف تعیین کنیم وبرسراین موضوع که این خلیفه است وآن بایدخلیفه می شد وچه کسی حق دارخلافت بوده است و… باهم برسرجنگ باشیم وتمام توان وتلاش خودرا درراه تعیین تکلیف برای انسان هایی که هزاران سال قبل درگذشته اند، صرف کنیم که عاقبت چه بشود.؟ من بگویم حق بافلانی بوده وآن بگویدحق بافلانی بوده است که چه چیزی راثابت کنیم ؟ چه چیزی دستگیرمامی شود؟ کدام گره ازمشکلات امت اسلامی حل می شود؟ آیافکرمی کنیم ازاین دعواها واتهامات ، روح بزرگوارامام علی ، شادمی شود؟آیاعملکردآن هاوگذشتگان نیک به ماربطی دارد؟ آیاازما، درقبرودرمیدان محشر، سوال می شودکه خلیفه اول بایدچه کسی می شد؟ حیف ما! واقعامن درشگفتم !!! وهمه عاقلان جهان ازاین کاسه ی داغ ترازآش، درشگفت اند.!!!

یک دیدگاه بگذارید

جستجو
آخرین مطالب
پیوندهای محبوب
آمار سایت
  • کاربران آنلاین 16نفر
  • بازدید امروز 35554
  • بازدید دیروز 123256
  • بازید کل 100279985

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای وااسلاماه با ذکر منبع و آدرس سایت بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com