پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه

 

باید یقین کامل داشته باشی که با قرآن زنده ای و بدون قرآن مرده

با قرآن بینایی و بدون قرآن نابینا

با قرآن هدایت یافته ای و بدون قرآن گمراه

با قرآن دانشمندی و بدون قرآن نادان

اول الله، آخر الله ، ظاهر الله، باطن الله، فقط الله

بهترین یاد خدا ورد (لااله الا الله) است

کاربران ارجمند؛ به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا ابتدا سوال خود را در سایت جستجو نمایید ×
آمار کلی سایت
  • کل مطالب 2336
  • کل نظرات 9765
  • کل اعضا 1709
  • جدیدترین عضو AminSh
خبرنامه
خواهرمسلمان
| بازدیدها: 8660

دشنام آنقدر زشت است و گناه دارد  که خداوند متعال مسلمانان را از دشنام دادن به معبودهای مشرکین هم منع فرموده است و پیامبر هم دشنام دهنده را به عنوان انسان فاسق معرفی کردند .

(سباب المسلم فسوق و قتاله کفر) کسی که دشنام به مسلمان می دهد فاسق است و در رابطه با دشنام دادن به حیوانات هم حرام است، دشنام دادن به پرندگان هم حرام است. دشنام دادن به طوفان و بادی که می وزد حرام است.

دشنام دادن به زمانه حرام است، دشنام دادن به بیماری و امثال اینها همه حرام است و آخرین مطلبی هم که در این رابطه عرض شد دشنام دادن به کسانی که از دنیا رفته اند و خصوصا اصحاب و یاران پیامبر کسانی که بدون هیچگونه توقعی جان و مال شان را برای تعالی اسلام در کف اخلاص گذاشته اند و به گوشه و اکناف جهان هجرت کردند و برای رساندن اسلام و نشر  آن قرآن هم حرام است.

قرآن به ما یک دعایی می آموزد که ما در رابطه با مسلمانهای گذشته و خصوصا اصحاب و یاران پیامبر باید این دعا را در حق آنها بکنیم (و الذین جاووا من بعدهم یقولون ربنا اغفرلنا و لا خواننا الذین سبقونا بالایمان و لا تجعل فی قلوبنا غلا للذین آمنوا ربنا انک روف رحیم) کسانی که بعد از مسلمانهای صدر اسلام خواهند آمد تا قیام قیامت یا حد و مرز و زمانی تعیین نشده است کسانی که بعد از آنها خواهند آمد، باید بگویند پروردگارا ما را و برادران مسلمان ما را که قبل از ما گذشته اند بیامرز خدا!

یا در قلبهای ما مسلمانان کینه و عناد و دشمنی نسبت به آنها قرار مده این دعایی است که خداوند متعال به ما آموخته است که ما در حق گذشتگان این دعا را بکنیم.

پس دشنام دادن به اصحاب و یاران پیامبر که به شهادت قرآن و سنت خیر الامم هستند قطعا حرام است و یکی از بدترین آفت های زبان است و هیچ سودی برای انسان هم ندارد چون خداوند متعال در آیات مختلف می فرماید:  (و الا تزر وازره وزر اخری) در روز قیامت هیچ انسانی بار گناه انسان دیگری را به دوش نخواهد کشید، در آن روز حتی نزدیکترین افراد حاضر نیستند که ذره ای از بار گناه پدر و مادر و یا خواهر و برادر و فرزندانشان را به دوش بکشند و تحمل کنند. همه از یکدیگر فرار می کنند.

پس وقتی که هیچ انسانی بار گناه دیگری را به دوش نمی کشد یا طبق فرموده خدا  (تلک امه قد خلت لها ما کسبت و لکم ما کسبتم و لا تسئلون عما کانوا یعملون ) آنها امتی بوده اند که گذشته اند از این دنیا رفته اند برای آنها عمل آنها است برای شما عمل شماست هیچگاه در مورد عمل گذشتگان از شما سوال نخواهد شد.

در آیه دیگر می فرماید:  (لنا اعمالنا و لکم اعمالکم) اعمال ما برای ما است اعمال شما برای شما است وقتی که در مورد گذشتگان از ما سوال نخواهد شد کدام انسان عاقل است که شروع کند به بد و بیراه گفتن، یا ارزیابی کردن اعمال گذشتگان که این کار را کردند یا نکردند.

وقتی که از ما سوال نخواهد شد و بار گناه آنها را ما حمل نخواهیم کرد چه نیازی است که ما نسبت به گذشتگان حتی کوچکترین سخن زشتی را بر زبان جاری کنیم این در مورد عموم مومنین و صحابه بود.

اما در مورد افضل ترین و زاهد ترین و با تقواترین انسانهای این امت یعنی حضرت ابوبکر و عمر و عثمان و علی (رض) دشنام دادن به این افراد که به اجماع امت و با قرآن و احادیث پیامبر افضل ترین انسانها هستند از بدترین آفت های زبان است، از بدترین گناهان است کسانی که پیامبر در مورد این چهار نفر می فرمایند:  (انه من یعشی منکم فسیری اختلافا کثیرا فعلیکم بسنتی و سنته الخلفاء الراشدین من بعدی تمیکوا بها و عضو علیها بالنواجذ) کسانی که بعد از من زندگی خواهند کرد. اختلافات زیادی را تجربه خواهند کرد همان طور که امروز ما اختلافات زیادی را مشاهده می کنیم.

فرقه ها و گروها اما برای نجات از این اختلافات برای اتحاد و انسجام بین مسلمانان پیامبر نسخه ای را برای ما بیان می کنند می فرمایند: برای اینکه در چنگ این اختلافات نیفتید به سنت من و سنت خلفای راشدین چنگ بزنید؛ به راه و روش من و خلفای راشدین بعد از من چنگ بزنید و آن را محکم بگیرید.

 پیامبر در روایات دیگر خلفای راشدین را همین چهار نفر معرفی کردند و فرمودند:(الخلافه بعدی ثلاثون سنه) خلافت راشده بعد از من پیامبر سی سال ادامه خواهد داشت و بعد از سی سال پادشاهی و حکومتهای دیگر خواهد بود. اما خلافت راشده  که این همه فضایل در مورد آن بیان شده است خلافت همین چهار شخصیت است.

شما وقتی که مدت خلافت چهار خلیفه و شش ماه خلافت امام حسن را بعد از حضرت علی که ایشان به خلافت رسیدند جمع بزنید مجموعا می شود سی سال پیامبر فرمودند برای نجات از اختلافات شما به سنت من و خلفای راشدین بعد از من چنگ بزنید.

در روایت دیگر می فرمایند: (ارحم امتی بامتی ابوبکر و اشدهم فی امرالله عمر و اصدقهم حیاء عثمان و اقضاهم علی) مهربانترین انسانهای امت من حضرت ابوبکر است و سخت ترین آنها در برابر حکم خدا حضرت عمر است و صادق ترین و بهترین و با حیاترین انسانهای این امت حضرت عثمان است و با قضاوت ترین انسانها بعد از من حضرت علی است پیامبر این فضایل خلفا را در موارد مختلف بیان کردند.

 حضرت علی هم در منبر کوفه در زمان خلافتشان فرمودند:(خیر الامه بعد نبیها ابوبکر ثم عمر) من فضلنی علی ابی و عمر جلدته حد المفتری) بهترین امت بعد از پیامبر ابوبکر است بهترین این امت بعد از پیامبر اول ابوبکر و سپس حضرت عمر است و فرمودند اگر من متوجه شوم کسی مرا بر ابوبکر و عمر ترجیح و فضیلت می دهد من حد افترا و تهمت را بر او جاری خواهم کرد.

اینها سخنان حضرت علی است حالا قضات کنید دشنام دادن به چنین شخصیت هایی چه گناه عظیمی است.

یکی از بدترین آفت های زبان است ابوبکر صدیق شخصیتی که خداوند متعال در سوره توبه در آیه ۴۰ می فرماید وقتی که در سفر پر مخاطره هجرت پیامبر (ص) رفیق همسفر خود را انتخاب می کنند و مدت سه روز در غار ثور مخفی می شوند در آن جا حضرت ابوبکر صدیق احساس خطر می کنند وقتی که دشمنان را می بینند به دنبال پیامبر و ایشان هستند بعد پیامبر (ص) دلداری می دهند و می گویند شما ناراحت نباشید من و تو تنها نیستیم بلکه خدا با ما است خداوند متعال هم عینا به همین مضمون آیه ای نازل می کند  (ثانی اثنین اذهما فی الغار اذ یقول لصاحبه لا تحزن ان الله معنا) نفر دومی که در غار با پیامبر است پیامبر به یارش می گوید صاحب یعنی تنها کسی که خداوند متعال در قرآن با صراحت تمام او را به عنوان صحابه پیامبر معرفی می کند حضرت ابوبکر صدیق است اندوهگین مباش لا تخف نیست که بعضی ها به خوف ترجمه می کنند خدا نمی گوید لا تخف می گوید لا تحزن اندوهگین مباش خدا با ما است حالا این معنا معیت الهی آیا می شود با شخص گناه کاری باشد خدا در آیه دیگر می فرماید  (ان الله مع الذین اتقوا و الذین هم محسنون )خدا فقط با این افراد است انسانهای با تقوا و نیکوار خدا با اینها است یعنی حضرت ابوبکر صدیق را خداوند متعال با تقوا ترین انسانها معرفی می کند و نیکوترین انسانها ذبعد از پیامبر معرفی می کند من با شما هستم نترسید یا در آیه دیگر می فرماید  (و سیجنبها الاتقی الذی یوتی ماله یتزکی و ما لاحد عنده من نعمه تجزی الا ابتغاء وجه ربه الاعلی و لسوف یرضی) در روز قیامت خداوند متعال از آتش جهنم دور نگه خواهد داشت با تقواترین انسانها خداوند معرفی می کند آن شخصیتی که مال و ثروتش را انفاق می کند در راه خدا در راه پیشرفت و تعالی اسلام در راه آزاد کردن برده ها تا تزکیه نفس پیدا کند تا خودش را پاک سازد حضرت ابوبکر صدیق که مال و ثروتش را انفاق می کند نه به خاطر این است که کسی در حق او احسان کرده است و می خواهد پاسخ احسان او را بدهد خیر بلکه بخاطر رضایت خدا طلب خشنودی خدا این مال و ثروتش را خرج می کند پس خداوند متعال شخصیت ابوبکر صدیق را به این امت معرفی می کند که با تقوا ترین انسانها کسی که مالش را انفاق می کند و برده ها را می خرد و در راه خدا آزاد می کند و در هر جنگی که پیامبر نیاز داشتند اولین کسی که کمک می کرد ابوبکر صدیق بود دیگران مقداری از مال و ثروتشان را می آورند اما حضرت ابوبکر صدیق تمام موجودی خود را می آورند و می فرمایند من فقط نام خدا  پیامبر را در خانه گذاشته ام شخصیتی که عمر بن عاص می فرماید  (ای الناس احب الیک قال عائشه فقلت من ارجال قال ابوها) من از رسول خدا سوال کردم یا رسول الله محبوب ترین انسانها نزد شما چه کسی است فرمودند عایشه ام المومنین آن کسی که متاسفانه زبانهایی لال شود  که ممکن است  در مورد ایشان سخن زشتی بر زبان بیاورند بعد سوال می شود سوال من این است که از بین مردها چه کسی از همه محبوب تر است فرمودند پدرش ابوبکر صدیق (رض) شخصیتی که پیامبر خدا می فرمایند  (لو کنت متخذا خلیلا لا تخذت ابابکر خلیلا) اگر من قرار می بود یک دوست ویژه و صمیمی را انتخاب می کردم ابوبکر را انتخاب می کردم اما من خلیل خدا هستم خلیل یک نوع دوستی است که فقط با یک شخص انسان می تواند دوست باشد چون پیامبر خلیل خدا بودند و دیگر نمی توانستند کسی دیگر رادر قلبشان جای دهند شخصیتی که پیامبر در موقعیت های مختلف ایشان را بشارت بهشت می دهند و می فرمایند  (اما انک یا ابابکر اول من یدخل الجنه من امتی) تو  اولین فردی هستی از امت من به بهشت داخل می شوی شخصیتی که پیامبر می فرمایند  (ان تومروا ابابکر تجدوه امینا زاهدا فی الدنیا و راغبا فی الاخره) اگر شما ابوبکر را به عنوان امین انتخاب و تعیین کنید او را امین می یابید زاهد و پارسا در دنیا و مشتاق به آخرت می یابید  حالا شخصیتی که قرآن و پیامبر این همه از او ستایش می کنند دشنام دادن چنین شخصیتی  قضاوت با شما است از بدترین گناهان است یا دشنام دادن به شخص دوم این امت حضرت عمر فاروق (رض) پدر زن پیامبر و داماد حضرت علی شخصیتی که بسیاری از پیشنهادهایی که ایشان به پیامبر می کردند در مورد آن آیه نازل می شد وقتی که حضرت عمر به پیامبر پیشنهاد حجاب را می دهند آیه حجاب نازل می شود پیشنها تحریم شراب را می دهند در مورد تحریم شراب آیه نازل می شود در مورد نماز خواندن در مقام حضرت ابراهیم را می دهند در این مورد آیه نازل می شود  (واتخذوا من مقام ابراهیم مصلی) دو رکعت نماز را در مقامم حضرت ابراهیم بخوانید پیشنهاد اسرای بدر آیه نماز نخواندن  بر منافقین پیشنهاد پذیرفتن اذان همه اینها به پیشنهاد حضرت عمر است شخصیتی که پیامبر می فرمایند  (ان الله جعل الحق علی لسان عمر و قلبه) عمر شخصیتی است که خداوند متعال حق را بر زبان و قلب او جاری کرده است فرمودند (ان الشیطان لیخاف منک یا عمر)  ای عمر شیطان از تو می ترسد از کوچه ای که تو عبور می کنی شیطان از ترس عبور نمی کند شخصیتی که پیامبر می فرمایند  (و ان تومروا عمر تجدوه قویا امینا لا یخاف فی الله لومه لائم) اگر شما عمر را به عنوان امیر خودتان انتخاب کنید او را قوی و نیروند و امین می یابید و  درباره دستورات خدا از هیچ سرزنش کننده ای باکی ندارد  به چنین شخصیتی دشنام دادن چه حکمی دارد دشنام دادن به عثمان غنی (رض) کسی که دو تا از دختران پیامبر یکی پس از دیگری به ازدواج ایشان در می آیند وقتی دختر دوم فوت می کند پیامبر می فرمایند اگر من دختر سوم هم در خانه می داشتم به ازدواج تو عثمان در می آوردم حالا شناخت پیامبر را از عثمان ببینیم و شناخت مسلمانان قرن چهاردهم را ببینیم آیا پیامبر شناخت درستی داشتند که آرزو کردند که اگر من دختر سومی داشتم به ازدواجت در می آوردم یا ما شخصیتی که پیامبر می فرمایند  (الا استحیی من رجل یستحیی منه الملائکه) چگونه من حیا نکنم از یک مردی که فرشتگان  از او حیا می کنند عثان با حیاترین انسانها است شخصیتی که پیامبر می فرمایند  (لکل نبی رفیق فی الجنه و رفیقی فیها عثمان بن عفان) انت ولی فی الدنیا و الاخره ) هر پیامبری در بهشت یک رفیق خاصی دارد رفیق خاص من در بهشت عثمان بن عفان است و باز می فرمایند تو یار من دوست من در دنیا و آخرت هستی در غزوه تبوک که مسلمانان نیاز مبرمی به کمک داشتند وقتی که پیامبر اعلام کمک می کنند ۹۵۰ شتر با همه تجهیزاتش را حضرت عثمان به مسلمانان هدیه می کنند آن زبانهای که باید قطع بشود که می گویند حضرت عثمان ثروتش را از بیت المال جمع کرده بود از آنها این سوال را می پرسم در زمان پیامبر که بیت المال دست حضرت عثمان نبود ۹۵۰ شتر با تمام تجهیزاتش از کجا آورده بود حضرت عثمان بسیار انسان ثروتمندی بود بعد از آن پیامبر  دعا می فرمایند دعای پیامبر رد نمی شود خداوند دعای محبوبش را رد نمی کند پیامبر دعا می کنند خدایا من از عثمان راضی هستم تو هم راضی باش حالا قضاوت کنید دشنام دادن به چنین شخصیتی چه گناه عظیمی است حتی در مورد حضرت معاویه می فرمایند  (اللهم اجعله ها دیا مهدیا و اهد به) خدایا حضرت معاویه را هادی قرار بده هدایت کننده هدایت شده و به وسیله او دیگران را هدایت کن در حق ایشان دعا می کنند در حق کسی که پیامبر دعا می کنند ما حق داریم دشنام بدهیم اگر چه دشنام دادن به کفار هم بد است حضرت علی وقتی که در مورد خلافتشان دیدند که بعضی ها الفاظ بدی را نسبت به حضرت معاویه  بر زبان جاری می کنند فرمودند من دوست ندارم شما دشنام بدهید پس به هر حال دشنام دادن یکی از بدترین آفت های زبان است  پس باید زبان خودمان را از این آفت پلید پاک گردانیم خصوصا نسبت به گذشتگان و کسانی که از این دنیا رفته اند و یکی دیگر از آفت های زبان لعنت کردن است پیامبر فرمودند  (لعن المومن کقتله) لعنت یک مسلمان آنقدر گناه دارد مانند کشتن یک مسلمان روزی حضرت ابوبکر بعضی از برده هایشان را عصبانی بودند لعنت کردند پیامبر فرمودند  (لعانیین و صدیقین کلا و رب الکعبه _ لا ینبغی لصدیق ان یکون لعانا)  صدیق هم باید لعنت کند کسی را  برای انسان صدیق مثل تو شاسیته نیست کسی را لعنت کنی حضرت ابوبکر با این فرموده پیامبر آن برده هایی که لعنت کرده بودند آزاد کردند و گفتند قول می دهم دوباره تکرار نکنم  (لا یکون اللعانون شفعاء و لا شهداء یوم القیامه ) در روز قیامت انسانهایی که لعنت می کنند نمی توانند برای کسی شفاعت کنند و نمی توانند گواه قرار بگیرند پیامبر فرمودند  (لیس المومن بالطعان و لا باللعان و لا الفاحش و لا البذی) مومن  نباید به کسی طعنه بزند نباید کسی را لعنت کند استثنا نشده است نباید بدزبان و بدکردار باشد حتی پیامبر می فرمایند (ان العبد اذا لعن شیئا صعدت اللعنه الی السماء فتغلق ابواب السماء دونها ثم تهبط الی الارض فتغلق ابوابها دونها ثم تاخذ یمینا و شمالا فاذا لم تجد مساغا رجعت الی الذی لعن فان کان اهلا لذلک و الا رجعت الی قائلها)  وقتی که شما انسانی را لعنت می کنید این لعنت به آسمان می رود درهای آسمان بسته می شود و به زمین برمی گردد درهای زمین بسته می شود و لعنت بر می گردد به طرف کسی که او را لعنت کرده اید اگر مستحق لعنت باشد به او اصابت می کند و اگر مستحق نباشد این لعنت بر می گردد به شخص گوینده به همین خاطر پیامبر صراحته منع فرمودند کسی را با نام و مشخصات لعنت نکنید و لو انسان فاسق و فاجری باشد نباید مشخص کنید و او را لعنت کنید چون خداوند متعال در قرآن ظالم ها و کافرها را لعنت کرده است گروهی لعنت کردن در قرآن آمده است و پیامبر افرادی را بدون نام بردن و مشخص کردن فرد معیت لعنت کرده اند ربا خور را مردی که خودش را شبیه زنها در می آورد و زنی که خودش را شبیه مردها در می آورد فرزندانی که پدر و مادرهایشان را لعنت می کنند پیامبر آنها را لعنت کرده اند و کسی که برای غیر خدا قربانی می کند پیامبر او را لعنت کرده اند گروههایی که مرتکب این اعمال می شوند پیامبر لعنت کرده اند اما اینکه ما فلانی اسمش را ببریم و مشخص کنیم این صراحتا در احادیث منع شده است و کسی حق لعنت کرده شخص معینی را ندارد مگر اینکه درقرآن و احادیث پیامبر نصی وجود داشته باشد  پس ما باید از این اجتناب کنیم و هر کسی را لعنت نکنیم و اگر هم گروهی را خواسته باشیم لعنت کنیم ظالها مشرک ها و کافرها که به ما اجازه داده شده است و الا نیازی نیست چون لعنت کردن عبادت نیست بعضی ها فکر می کنند کلمه لعنت دعا است اگر در دعایی کلمه لعنت به کار برده شود آن دعا نیست دعا طلب و خواسته است که انسان از خدا بخواهد نه اینکه لعنت کند چون در هیچ دعایی ما نداریم که دعای طلب و خواسته ای باشد که پیامبر در آن جا لعنت را توام با دعا آورده باشند.

منبع : …….

| ۱۳ فروردین ۱۳۹۳
۸ پاسخ به “یکی از آفت های زبان دشنام دادن است”

  1. میثم قدبیگ لو says:

    اما پیامبر فقط همان روز شهادت حضرت حمزه گریه کردن را جایز دانست و دیگر برای ایشان سالگرد و چهلم نگرفت و در ضمن گنبد و بارگاه برای ایشان نساخت و حتی برای ام المومنین خدیجه هم همچنین حتی یک خشت اضافه روی قبر مبارکشان نگذارد و حتی روز میلاد گرفتن را قرار نداد تا مسلمین و اصحاب در زمان پیامبر این را بدانند که این کار بدعت نیست . پیامبر مبارک اسلام فقط با جملات زیبا به یارانش بدون گریه و زاری از رشادت های سیدالشهدا حمزه بیان می نمودند . و جالب اینجاست که پیامبر عظیم شان اسلام قاتل حضرت حمزه را که جگرش را بیرون آورده بود بخشید و حتی هند مادر معاویه را قصاص نکرد و این نشان می دهد که ما از مکتب رسول الله فاصله گرفته ایم و فقط به دنبال تاریکی های گذشته که آن هم با لحنی تند باعث کشتار مسلمان می شود و جالب اینکه کسانی باید به شهادت برسند که اصلا آن زمان را درک نکرده اند و دستی در وقایع گذشته نداشته اند. و لعنت خدا بر قوم ظالمین و درود خدا بر مکتب راستین اسلام


  2. hassan says:

    سلام بر خلفای راشدین که واقعا به حق بوده اند
    وقت ان رسیده است که به خود اییم واندکی بیندیشیم
    که چرا فحش وناسزا به بزرگ مردانی که جان ومال خود را فدای دینشان کردند
    بدون هیچ گونه چشم داشتی وفقط به خاطر رضای خداوند تبارک وتعالی.


  3. طه says:

    دشنام دادن پیشه ی کسانی است که جرأت ابراز نظر خود را ندارند، کسی که دشنام می دهد شخصیتی برای او باقی نمانده که او را از یک چنین عملی برحذر کند.


  4. lvjqd says:

    ما برادران اهل سنت را دوست داریم و نظرمان در باره خلفا نظر امامانمان است اما انتظار داریم بزرگان اهل سنت از گروههای تروریستی اعلام برائت کنند

    پاسخ :
    شاید اخبار به شما نرسیده است ، علمای بزرگوار اهل سنت هر نوع نا امنی را محکوم دانسته و آن را عملی غیر اسلامی میدانند و از نگاه اسلام خون ریزی با هر لباسی که باشد ملعون است . درس اسلام درس برادری است و علما معتقدند اگر کسی مشکلی را در جامعه حس می کند باید با گفتمان پیگیرش باشد نه با زور ، زور و اسلحه منطق یک مسلمان نیست .


  5. ایمان says:

    چرا اکثر تروریست ها وهابی و سنی ها هستند؟ و چرا جهل در بین جماعت سنی زیاد است؟

    پاسخ :
    دوست من ، ترور در اسلام محکوم است ، اهل سنت نه تنها تروریست نیستند بلکه قربانی تروریست ها شدند ، برای اینکه به اخبار واقعی برسید توصیه می کنم اخبار معتبر دنیا را مطالعه بفرمائید شما تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتید .
    جهلی در مذهب اهل سنت وجود ندارد ، عقاید اهل سنت برگرفته از کلام الهی و سنت نبوی هستند . اهل سنت شیفتگان پروردگارشان هستند و برای رسیدن به مولای شان ( الله) تلاش می کنند ، از ویژگی اهل سنت این است که اهل کینه نیستند و برادران شیعه خودرا دوست دارند و بلکه تمام انسان هارا به حیث انسان بودن دوست دارند .


  6. میثم قدبیگ لو says:

    سلام بر صدیق


  7. محمد4 says:

    لعنت فرستادن کمال بی ادبی است و جزئی از فحاشی است . لعنت در قرآن در شرایط خاصی اومده است و ربطی به این نوعش نداره اسلام دین آرامش اخلاق و ادب است


  8. محمد4 says:

    لعنت فرستادن کمال بی ادبی است و جزئی از فحاشی است . لعنت در قرآن در شرایط خاصی است و ربطی به این نوعش نداره اسلام دین آرامش اخلاق و ادب است

یک دیدگاه بگذارید

جستجو
آخرین مطالب
پیوندهای محبوب
آمار سایت
  • کاربران آنلاین 15نفر
  • بازدید امروز 43959
  • بازدید دیروز 106154
  • بازید کل 107915524

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای وااسلاماه با ذکر منبع و آدرس سایت بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com