پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه

 

باید یقین کامل داشته باشی که با قرآن زنده ای و بدون قرآن مرده

با قرآن بینایی و بدون قرآن نابینا

با قرآن هدایت یافته ای و بدون قرآن گمراه

با قرآن دانشمندی و بدون قرآن نادان

اول الله، آخر الله ، ظاهر الله، باطن الله، فقط الله

بهترین یاد خدا ورد (لااله الا الله) است

آمار کلی سایت
  • کل مطالب 2335
  • کل نظرات 9754
  • کل اعضا 1707
  • جدیدترین عضو MEHDI7
خبرنامه
وااسلاماه
| بازدیدها: 6606

فاطمه رض وفات یا شهادت از دیدگاه اهل سنت

‌داستان وفات و بیماری فاطمه رضی الله عنها
یکی از نشانه‌های وجود رابطه‌ی محکم و استوار بین ابوبکر و سیده فاطمه ‌این است که در مدّت بیماری ایشان، اسماء بنت عمیس همسر ابوبکراز او پرستاری می‌کرد و تا آخرین نفس‌های عمر پر برکت فاطمه بالای سرش بود، در غسل و تجهیز وی مشارکت داشته ‌است و علی نیز از سیّده فاطمه پرستاری می‌کرد و اسماء زن ابوبکر با او همکاری داشت، سیّده فاطمه در مورد چگونگی کفن و دفن و تشییع جنازه‌اش به ‌اسماء زن ابوبکر سفارش‌هایی نمود و اسماء نیز به سفارش‌هایش عمل کرد.    
فاطمه به اسماء گفته بود: من ناپسند می‌دانم که روی جنازه‌ام نیز همانند مردان پارچه‌ای بیاندازند که ‌اعضاء و اندام مشخص می‌شود! اسماء گفت: ای دختر رسول خدا آیا چیزی نشان بدهم که در سرزمین حبشه دیده‌ام؟ سپس تعدادی از چوب‌های تر خرما را درخواست کرد و آن‌ها را به هم بافت، سپس پارچه روی آن انداخت، فاطمه که ‌این را دید گفت: چقدر زیبا و خوب است؟! اینگونه مشخص می‌شود که ‌این جنازه زن است، نه مرد! الاستیعاب: ۴/۳۷۸،
ابن عبدالبر روایت می‌کند که: فاطمه رضی الله عنها اولین زنی بود که در اسلام جنازه‌اش را پوشاندند و بعد از او جنازه‌ی زینب دختر جحش را پوشاندند.
بر خلاف آنچه گمان می‌کنند، همواره ‌ابوبکر با علی رابطه داشت و احوال دختر رسول خدا ص را می‌پرسید و در هنگام بیماری فاطمه، علی  نمازهای پنجگانه را در مسجد می‌خواند، بعد از نماز ابوبکر و عمر  از او درباره‌ی احوال دختر رسول الله ص سؤال می‌کردند، از طرفی همسرش اسماء بنت عمیس جویای احوال دختر رسول الله ص بود، چون پرستاری و اشراف بر بیماری و احوالش را به عهده داشت، در آن روزی که فاطمه وفات یافت، گریه‌های مردان و زنان، مدینه را تکان داد و مردم همانند روز وفات رسول الله ص به وحشت افتاده بودند، ابوبکر و عمر نخستین کسانی بودند که به خانه‌ی علی  آمدند و به ‌ایشان تسلیّت گفتند و گفتند: ای ابوالحسن پیش از آمدن ما بر جنازه‌ی دختر رسول الله ص نماز نخوانی و فاطمه در شب سه شنبه، سوم ماه مبارک رمضان سال یازدهم هجری وفات یافت،  ابن مالک بن جعفر بن محمد از پدرش و او از جدش علی بن حسین روایت می‌کند که: فاطمه بین مغرب و عشاء وفات یافت، ابوبکر، عمر، عثمان، زبیر و عبدالرحمن بن عوف حاضر شدند، وقتی جنازه را گذاشتند که نماز بخوانند، علی گفت: ای ابوبکر، برو جلو! ابوبکر گفت: ای ابوالحسن خودت برو، علی گفت: سوگند به خدا کسی غیر از تو بر او نماز نخواهد خواند، لذا ابوبکر بر او نماز خواند و شبانه او را دفن کردند. در روایتی دیگر آمده که ‌ابوبکر بر او نماز خواند و چهار تکبیر گفت .
و در روایت مسلم آمده که علی بر او نماز خواند و قول راجح همین است .
و محمّد اقبال لاهوری قصیده‌ی زیبایی سروده است که اینک بعضی از ابیات آن:

مریم از یک نسبت عیسی عزیز 

 

از سه نسبت حضرت زهرا عزیز

 

نور چشم رحمه للعالمین

 

 

آن امام اولین و آخرین

 

آنکه جان در پیکر گیتی دمید

 

 

روزگار تازه آئین آفرید

 

مزرع تسلیم را حاصل بتول

 

 

مادران را اسوه‌ی کامل بتول

 

یعنی: فاطمه‌الگو و اسوه‌ی مادران است که گام‌هایش همانند ماه روشن، روشنی می‌آفریند، صبر جمیل غذای روح اوست و خشنودی شوهر ارزشمند، خوشنودی اوست.
تا آنجایی که می‌گوید:
 

رشته‌ی آئین حق زنجیر پاست

 

پاس فرمان جناب مصطفی است

ورنه گرد تربتش گردیدمی

 

سجده‌ها بر خاک او پاشیدمی

یعنی: اگر به قوانین شریعت مصطفی پایبند نبودم و حدود شریعت را رعایت نمی‌کردم حتماً می‌رفتم و ضریحش را طواف می‌کردم (اما چون جایز نیست نمی‌توانم)
و خاک قبرش را غرق در بوسه می‌کردم
منابع
الـمختصر من کتاب الموافقه
صحیح مسلم
نگا: رموز بیخودی، علامه اقبال لاهوری.

اسناد وفات فاطمه در کتب برادران شیعه

بحارالانوار داستان وفات فاطمه زهرا رضی الله عنها را به شرح زیر بیان کرده است .
۱_ فاطمه (علیها السلام) در روزهای آخر زندگی، «اسماء بنت عمیس» را فراخواند و فرمود: دوست ندارم بر پیکر زن پارچه ای بیفکنند و اندام وی زیر آن نمایان باشد.
اسماء پاسخ داد: نه من چیزی به تو نشان خواهم داد که در حبشه دیدم سپس چند شاخه تر خواست، آنها را خم کرد و پارچه ای بر روی آن کشید و تابوت گونه ساخت. فاطمه (علیها السلام) فرمود: چه چیز خوبی است پیکر زن و مرد قابل تشخیص نست. ای اسماء! هنگامی که جان دادم تو مرا غسل بده و نگذار کسی نزد جنازه من بیابد . این اولین تابوتی بود که در اسلام ساخته شد و هنگامی که فاطمه (علیها السلام) آن را دید تبسمی کرد که تنها تبسم او بعد از وفات پدرش رسول خدا صلی الله علیه و آله بود.
 ذخائر العقبی ص ۵۳- بحار الانوار ج ۴۳ ص ۱۸۹
۲_ بیماری فاطمه (علیها السلام) روز بروز سخت تر می شد، فرزندان زهرا سلام الله علیها بخاطر مادرشان بشدت نگران بودند و دل پاک علی (علیه السلام) از اندوه فاطمه سلام الله علیها در خون نشسته بود.
روز وفات، زهرا (علیها السلام) وصایای خود را به علی علیه اسلام بیان فرمود و او بشدت گریست.
فاطمه (علیها السلام) ضمن سفارش فرزندانش به علی (علیه السلام) فرمود: یا علی! مرا شبانه غسل بده، کفن کن و به خاک بسپار، آن هنگام که چشمها در خواب است.
بحار الانوار ج ۴۳ ص ۱۹۲.
توضیح : پس دفن شبانه فاطمه رضی الله عنها به گفته بحارالانوار سفارش خود حضرت فاطمه بوده است .
۳_ هنگامی که وفات فاطمه سلام الله علیها نزدیک شد، به «سلمی»  ( همان اسما ) فرمود تا مقداری آب آورد. زهرا سلام الله علیها غسل کرد و بخوبی بدن خود را شستشو داد، لباسهای نوی خود را خواست و آنها را پوشید; سپس از سلمی خواست تا رختخوابش را وسط حجره بگستراند آنگاه رو به قبله دراز کشید; دستها را زیر صورت نهاد و گفت من هم اکنون قبض روح خواهم شد. خود را پاکیزه کرده ام کسی مرا برهنه نکند.
ذخائر العقبی ص ۴۳   امالی مفید ص ۱۷۲  .
۴_ پس از وفات فاطمه (علیها السلام) حسن وحسین (علیهما السلام) وارد خانه شدند و سراغ مادرشان را گرفتند، گفتند اکنون هنگام استراحت مادر ما نیست اسماء به آنانگفت عزیزانم مادرتان از دنیا رفت.
حسن و حسین (ع) روی جنازه مادر افتادند و آن را می بوسیدند و گریه می کردند. حسن (ع) می گفت مادرجان با من سخن بگو. حسین (ع) می گفت مادر جان من حسین توام، قبل از آنکه بخاطر غم فراقت روح از بدنم جدا شود با من سخن بگو.
یتیمان زهرا (سلام الله علیها) به جانب مسجد شتافتند تا پدرشان را از مرگ غم انگیز مادر با خبر کنند. وقتی خبر وفات زهرا (سلام الله علیها) به علی (ع) رسید از شدت غم و اندوه بیتاب شد و فرمود ای دختر پیامبر (ص) تو تسلی بخش من بودی بعد از تو از که تسلیت بجویم.
بحار الاوار ج ۴۳ ص ۱۸۶.
۵_  در تاریخ وفات حضرت زهرا (ع) نیز اختلاف است عده ای از علماء شیعه  وفات فاطمه زهرا (ع) را ۷۵ روز و عده ای ۹۵ روز بعد از وفات پیامبر (ص) می دانند.
اصول کافی ج ۱ ص ۴۵۸ الامامه و السیاسه ج ۱ س ۲۰ دلائل الامامه ص ۴۵ کشف الغمه. و روایتی از امام باقر ع  
یکی از سایتهای برادران شیعه داستان وفات فاطمه رضی الله عنهارا به نقل از کتاب « منتهی الامال
مؤلف: مرحوم شیخ عباس قمی» چنین نوشته است
 
در (کـشـف الغـمـّه) وغـیـر آن روایـت کرده اند که چون وفات حضرت فاطمه علیهاالسّلام نـزدیـک شـد اَسـْمـآء بـنـت عـُمـَیـْس را فـرمـود کـه آبـى بـیـاور کـه من وضو بسازم، پس وضـوسـاخـت وبـه روایـتـى غـسـل کـرد نـیـکـوتـریـن غـسـلهـا وبـوى خوش ‍ طلبید وخود را خـوشـبـوگـردانـیـد وجـامـه هـاى نـوطـلبـیـد وپـوشـیـد وفـرمـود کـه اى اسـمـاء! جـبـرئیـل در وقت وفات پدرم چهل درهم کافور آورد از بهشت، حضرت آن را سه قسمت کرد یـک حـصـّه بـراى خـود گـذاشـت ویـکـى از بـراى من ویکى از براى على علیه السّلام، آن کـافـور را بـیـاور کـه مرا به آن حنوط کنند چون کافور را آورد فرمود که نزدیک سر من بـگـذار پـس پـاى خـود را بـه قبله کرد وخوابید وجامه بر روى خود کشید وفرمود که اى اسماء! ساعتى صبر کن بعد از آن مرا بخوان اگر جواب نگویم على علیه السّلام را طلب کـن، بدان که من به پدر خود ملحق گردیده ام! اسماء ساعتى انتظار کشید بعد از آن، آن حـضـرت را نـدا کـرد وصـدائى نـشـنـیـد، پـس گـفـت: اى دخـتـر مصطفى! اى دختر بهترین فـرزنـدان آدم! اى دخـتـر بهترین کسى که بر روى زمین راه رفته است! اى دختر آن کسى که در شب معراج به مرتبه (قابَ قَوْسَیْن اَوْ اَدْنى) رسیده است! چون جواب نشنید جامه را از روى مـبـارکـش برداشت دید که مرغ روحش به ریاض جنّات پرواز کرده است
آدرس مطلب فوق، البته اگر این سایت مطلبش را تغییر نداده باشد:
http://www.tebyan-zn.ir/News-Article/Religion_Thoughts/2014/2/25/167082.html    
سایت فوق تبیان نام دارد سایت تبیان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی اداره می شود.
پاسخ چند شبهه
آیا به خانه فاطمه هجوم صورت گرفته است، و ( در) خانه او سوزانده شده وباعث شهادت فاطمه زهرا و سقط جنین داخل شکمش شده است ؟
پاسخ : آیه قرآن ثابت می کند که در آن زمان دری وجود نداشته است . در آیه ۵۳ سوره احزاب آمده که: ﴿یَٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَدۡخُلُواْ بُیُوتَ ٱلنَّبِیِّ إِلَّآ أَن یُؤۡذَنَ لَکُمۡ «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، داخل خانه‌های پیامبر نشوید مگر اینکه به شما اجازه داده شود». (و این آیه به خوبی نشان می‌دهد که اتاق‌های نبی اکرم درب نداشته و به جای درب، پارچه آویزان می‌کرده‌اند، در خانه بدون در می توان بدون اجازه وارد شد.
و اتاقکهای زنان و حضرت فاطمه که داخل مسجد بوده‌اند درب نداشته است، و به جای درب از پرده استفاده می‌کرده‌اند.
چگونه ممکن است ۱۴۰۰ سال قبل در محیطی که نه نجار داشته و نه درختی به جز درخت خرما، دری چنان محکم بر اتاقک محقر و فقیرانه ای نصب شده باشد که فقط با آتش زدن می‌شده آن را از جا کند؟ و آیا کسی می‌تواند پشت دری که در حال سوختن و دود کرده است بایستد؟
دکتر ابوالقاسم پاینده (از نویسندگان برادران شیعه) در مقدمه نهج الفصاحه نوشته: اتاق زنان پیامبر از شدت فقر درب نداشته و جلوی آن پارچه آویزان می‌کرده‌اند
همچنین رجوع کنید به داستان‌هایی که می‌گوید: پیامبر از سفر برگشت و دید فاطمه پارچه‌ای رنگی جلوی اتاقش گرفته و… یا آیاتی که می‌فرماید از وراء حجاب یا پرده با زنان پیامبر سخن بگویید [الأحزاب: ۵۳] دقت کنید که تمامی این آیات در مورد اتاق پیامبر و همسران پیامبر می‌باشند
در آیه ۲۷ سوره نور آمده: ﴿یَٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَدۡخُلُواْ بُیُوتًا غَیۡرَ بُیُوتِکُمۡ حَتَّىٰ تَسۡتَأۡنِسُواْ وَتُسَلِّمُواْ عَلَىٰٓ أَهۡلِهَا [النور: ۲۷]. «اى کسانى که ایمان آورده‏اید! در خانه‏هایى غیر از خانه خود وارد نشوید تا اجازه بگیرید و بر اهل آن خانه سلام کنید». و مسلماً اگر خانه‌ها در داشت خداوند می‌فرمود ای کسانی که ایمان آورده اید در خانه‌هایتان را ببندید.
کتاب سلیم ابن قیس که برای اولین بار به این افسانه اشاره می‌کند در اوایل قرن چهارم هجری سر و کله‌اش پیدا می‌شود و علمای بسیاری مانند ابن غضایری، لویی ماسینیون و شیخ مفید معتقدند در این کتاب خلط و تدلیس صورت گرفته و این کتاب جعلی است. همینطور از نگاه حضرت فاطمه فرزندی بنام محسن نداشته است .
جایگاه نزدیکان پیامبر و فاطمه نزد دو خلیفه ابوبکر و عمررضی الله عنهما
ابوبکر و عمر همواره علی را از هر طریقی و به طور کامل اکرام می‌کردند و او و حتی سایر بنی هاشم را در عطا و بخشش بر دیگران مقدم می‏داشتند و او را در مرتبه و حرمت و محبت و تمجید و تعظیم مقدم می‏داشتند همان‏گونه که افراد نظیر او را نیز مقدم می‏داشتند و او را به واسطه آن‏چه که خداوند به او فضل عنایت کرده بود، بر سایر افرادی که چنین فضیلتی نداشتند، برتر می‏دانستند.
هرگز سخن ناروایی از آنان در حق علی دیده نشده است. بلکه درباره هیچ‌یک از بنی هاشم سخن ناروایی نگفته‏اند عمر اهل بیت پیامبر را در عطا و بخشش بر همه مردم مقدم می‏داشت و در عطا و بخشش آنان را بر همه مردم برتر می‏دانست. حتی زمانی که برای عطا و بخشش‏ها دیوانی قرار داده شد و اسامی مردم نوشته شد به عمر گفتند: از تو شروع می‏کنیم. گفت: نه. از نزدیکان رسول الله شروع کنید.
وعمر را در جایگاهی قرار دهید که خداوند او را در آن جایگاه قرار داد. بنابراین از بنی هاشم شروع کردند و بنی مطلب را به آنان ملحق کردن چرا که پیامبر فرمود: «». «إنما بنو هاشم وبنو الـمطلب شیء واحد إنهم لم یفارقونا فی جاهلیه ولا إسلام» بخاری ابوداود و نسائی. «بنی هاشم و بنی مطلب یک چیز واحد هستند نه در جاهلیت و نه در اسلام از ما جدا نشدند». او عباس، علی، حسن و حسین را مقدم کرد و برای آنان مقداری بیشتر از آن‏چه برای افراد نظیر آنان در سایر قبائل قرارداده بود، قرار داد و در بخشش اسامه بن زید را بر پسرش ترجیح داد. پسر او عصبانی شد و گفت: اسامه را بر من ترجیح می‏دهی؟ عمر گفت: او در نزد رسول الله محبوب‏تر از پدرت بود. آن‏چه که درباره مقدم داشتن بنی هاشم و برتر دانستن آنان ذکر کردیم در نزد همه علمای سیره و تاریخ امری مشهور است که دو نفر درباره آن با هم اختلاف نظر ندارند.
کسی‌که این‏گونه حق و حقوق نزدیکان و عترت رسول الله را رعایت کند آیا به نزدیک‏ترین مردم برای پیامبر و بانوی زنان اهل بهشت ظلم و ستم می‌کند آن هم به دلیل مقدار ناچیزی از مال که به فرزندان او چندین برابر آن مال را عطا می‌کرد و به کسی که بیش از او از پیامبر دور بود عطا می‌کرد ج ۳ ص ۱۷۲،۱۷۳٫ به نقل از کتاب: آل رسول الله و اولیای او
قرآن اصحاب پیامبر را می ستاید و از آنها اعلان رضایت می کند
﴿وَٱلسَّٰبِقُونَ ٱلۡأَوَّلُونَ مِنَ ٱلۡمُهَٰجِرِینَ وَٱلۡأَنصَارِ وَٱلَّذِینَ ٱتَّبَعُوهُم بِإِحۡسَٰنٖ رَّضِیَ ٱللَّهُ عَنۡهُمۡ وَرَضُواْ عَنۡهُ [التوبه: ۱۰۰].
«پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و کسانى که به نیکى از آن‌ها پیروى کردند، خداوند از آن‌ها خشنود گشت، و آن‌ها (نیز) از او خشنود شدند».
و در جای دیگر می‌فرماید:
﴿لَّقَدۡ رَضِیَ ٱللَّهُ عَنِ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ إِذۡ یُبَایِعُونَکَ تَحۡتَ ٱلشَّجَرَهِ [الفتح: ۱۸]. «خداوند از مؤمنان -هنگامى که در زیر آن درخت (بیعه‌الرضوان‌ که‌ در حدیبیه‌ انجام‌ گرفت) با تو بیعت کردند- راضى و خشنود شد».
ابوبکر، عمر ، عثمان و علی جزو همین گروهی هستند .
مسلمانان باهم متحد شوید همانا دشمن شما شیطان است نباید مغلوب نفس و شیطان شویم، مسلمانان از اتحاد قدرت میگیرند .
منبع : پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه
بیشتر بخوانید:
عمر داماد فاطمه ( رضی الله عنهما) است
زندگینامه حضرت عمر خلیفه دوم رسول الله ص
زندگینامه حضرت فاطمه زهرا رض
نشید زیبا در وصف مادر مومنان عائشه صدیقه و فاطمه زهرا رض
images
| ۵ اسفند ۱۳۹۵
۹۴ پاسخ به “فاطمه رضی الله عنها وفات یا شهادت از دیدگاه اهل سنت”
  1. وضعیت کاربر : مهمان
    محمد says:

    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذالک
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم
    لعن علی عدوک یا علی علیه السلام اولی و دومی و سومی

  2. وضعیت کاربر : مهمان
    بنی فاطمه says:

    یا حضرت زهرا(س) ما شیعیان ۱۲ امامی یک روزی از سیلی های شا انتقام خواهیم گرفت و عمیقترین آرزویمان این است که در هر ثانیه بی نهایت بار زیر پای شما قربانی شویم.انشاء الله.یا زهرا(س)

  3. وضعیت کاربر : مهمان
    بنی فاطمه says:

    آفرینش ذاتش وام دار فاطمه است/منبر توحید ذاتاً وام دار فاطمه است/بهترین اوصاف رب در انحصار فاطمه است/نور خاتم جلوه ایی از شاهکار فاطمه است/هم نبوت هم امامت در مدار فاطمه است.سلام بر حضرت زهرا(س) اولین شهیده ی راه ولایت.یا زهرا جانمان فدای خاک پایت انشاء الله

  4. وضعیت کاربر : مهمان
    بنی فاطمه says:

    حضرت زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت است.اسلام علیک یا فاطمه الزهرا و عصمت الله و عصمت الکبری وصدیقهً و شهیدهً و طاهرهً و زکیهً ومطهرهً و راضیهً و حبیبه ًو و حجه الله علی حجج.حضرت زهرا(س) قرآن خدا است و جمیع منزلت و مقام قرآن را دار میباشد حضرت زهرا(س) عین قرآن و قرآن عین حضرت زهرا(س) است

  5. وضعیت کاربر : مهمان
    مرتضی says:

    این دیدگاه به دلیل بیهوده گویی حذف گردید.

  6. وضعیت کاربر : مهمان
    Amir says:

    شما خودتون رو تو جهالت گذاشتید اهل تسنن میدانند که خود ان ملعونین دختر رسول خدا را به شهادت رسوندن لعن الله علی اولی دومی سومی

  7. وضعیت کاربر : مهمان
    امید says:

    منم با علی رضا موافقم و شیعه هستم اینکه الان تو جامعه ما با کلی شعار نویسی و پارچه نویسی در خیابانها حضرت زهرا (ع) رو مظلوم و شهید می خونند به روش غیر مستقیم خلیفه دوم اهل سنت قاتل و ظالم خونده میشه بعدش بگیم برادریم وحدت داریم ما شیعه ها نه تنها راضی نیستیم بلکه از این دسته نیستیم وحدت واقعی با برادران اهل سنت ما رو به هدف می رساند. یک سوال. آیا ما که در ده های گذشته که برای زهرا (ع) عزاداری نمی کردیم گناه کردیم ؟!
    منظورم اون زمانیه که ایشون رو وفات یافته می دونستیم و عزداری به این سبک نبود و اصلا عزاداری نبود آیا گناه می کردیم که نکردیم ولی من مطئنم الان ثوابی هم نمی کنیم خدا همه رو ببخشه و به راه راست هدایت کند .

  8. وضعیت کاربر : مهمان
    علی رضا says:

    سال هاست که پای منبر ها شنیده ایم که جناب عمر منزل خانم فاطمه را آتش زده و بر اثرشوستن در پهلوی خانم شکسته و غلام عمر یعنی قنفذ با شلاق و غلاف خنجر حضرت فاطمه را کتک زده اند .ما هم پذیرفتیم و متاسفانه آتش کینه و تفرقه در دلمان روشن شد . مدتی است که در فقه و عقاید شیعه جستجو میکنم وقتی متوجه شدم ایه ی تطهیر ساختگی است و یک آیه را از وسط بریده اند و به عنوان سند معصومیت اهل بیت سال هاست در کتاب های دبستان و راهنمایی چاپ میکنن یا وقتی فهمیدم شخصیتی بنام حضرت رقیه در هیچ کتابی از شیعیان وجود ندارد و ساختگی مداحان و منبری هاست وقتی به هزاران مورد اینچنین برخوردم با خودم گفتم آنها که سالهاست میخواهند اهل سنت و شیعه را از هم جدا کنند و مسلمانان را به جان هم بیندازند هیچ بعید نیست ماجرای شهادت حضرت زهرا را هم جعل کرده باشند .حال که حقیقت پنهان است به خداوند پناه میبرم از شر آتش تفرقه و کینه توزی و متاسفم که سال ها ما شیعیان بوده ایم که اختلاف ایجاد کرده ایم بهتر است بگویم به قول شریعتی ما شیعیان صفوی بوده ایم که تفرقه ایجاد کرده ایم و گرنه شیعه ی علوی که هرگز در پی تفرقه و دشمنی نبوده است و اصولا ما نمیتوانیم از خود امامان شیعه تر باشیم وقتی آن ها هرگز تفرقه نکردند و حتی اسم فررندان خود را عمر و عثمان و عایشه گذاشتند چرا ما به آن ها دروغ ببندیم و طوری عمل کنیم که آن ها راضی نبوده اند.بیایید این خرقه تشیع صفوی را آتش بزنیم و به اصل و حقیقت تشیع علوی برگردیم که بر رحمت و عطوفت و وحدت مستقر است . از طرفی عده ای از وحدت شیعه و سنی دم میزنند و خدا به قلب هاشان آگاه است که اگر دستشان برسد بر عقیده مخالف خود رحم نخواهند کرد و البته خداوند شرشان را بخودشان برگرداند
    شرمم میشود وقتی میبینم اهل سنت عاشق امامان ما هستند اما ما احترام متقابلی که لازم هست را به آنها نمیگذاریم بطور مثال
    شاعران بزرگی مثل عطار مولانا و سعدی و اقبال لاهوری اهل سنت بوده اند اما عشق به اهل بیت در اشعارشان موج میزند .
    عده ای به اختلاف میپردازند چون نان اختلاف را میخورند و قتی امپراطوری عثمانی سنی بود و خود را رهبر مسلمانان جهان میدانست.قطعا شاه اسماعیل باید مذهبی مخالف او را بنیان میگذاشت تا با تفرقه حکومت کنند و رهبر مسلمانان باشند آنجا بود که تشیع صفوی پا گرفت .شاه عباس صفوی صد هزار گرجستانی راکشت هزاران جنایت کرد اما بیشترین مسجد و امامزاده را در تاریخ ایران ساخته آیا ما هم باید چنین بنیان کجی را دنبال کنیم آیا ما هم چنین دینی را میخواهیم که تشریفاتی است یا نه باید آن را نابود کرده و شیعه ی علوی را بار دیگر احیا کنیم قضاوت با خودتان برادران شیعه آگاه شوید قبل از اینکه این آتش تفرقه همه ی امت مسلمان را بسوزاند

  9. وضعیت کاربر : مهمان
    مهران says:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام دست اندر کاران این سایت بسیار خوب اما بعد در جواب بعضی از برادران بگویم که قرانی که در مورد اصحاب پیامبر (ص) میگوید که «اشداء علی الکفار رحماء بینهم » ترجمه: اصحاب پیامبر(ص) بر کفار و مشرکین سخت گیر و در میانشان با مهر و محبت بودند» با وجود این آیه چطور ممکنه که اصحابی که بخاطر اسلام جان و مال نمی شناختند بیایند و بخاطر مال دنیا با هم دشمنی کنند حاشا و کلا که اصحاب رسول اینگونه باشند برادران به یاد داشته باشید که اسلام در این کره خاکی با از خود گذشتگی و جان نثاری تمام اصحاب پخش شده نه تنها با حضرات علی (ع) حسنین یاسر و مقداد بلکه اصحاب رسول بطور متحد مردم را به اسلام دعوت کرده اند حالا برای برادرانمان واقعا جای شرم است که خود را مسلمان پندارند و در لباس مسلمانی آبروی هر چی مسلمانه رو ببرند و تا چند سال پیش که تو تقویم نوشته بودند وفات حالا بنویسند شهادت که حکایتهای ذکر شده در این مورد واقعا بیش از چرندیات چیز دیگری نیست آگاه باشید خداوند شمارا به تفکر فرا میخواند نه به تعصب که اگه به تعصب بود تو همون زمان پیامبر (ص) مسلمانان از سر قوم گرایی به جان هم می افتادند پس بیاییم اندیشه کنیم در پایان والسلام علی من اتبع الهدی

  10. وضعیت کاربر : مهمان
    پیام says:

    سلام من شیعه هستم به نظر من باید اختلافات تو دلامون نگه داریم و با هم وحدت داشته باشیم و زمینه ظهور حضرت مهدی(ع)فراهم کنیم گه انشاالله با ظهور ایشان توسط خود حضرت مشخص خواهد شد که حق با تشیع هست یا تسنن پس دوستان اینقدر به جونه هم نیفتید که تا قیامت هم به نتیجه نمی رسید با تشکر.

  11. وضعیت کاربر : مهمان
    محمد says:

    موقعی که در رو بکوبند فردی که پشت در باشه در بهش میخوره و به عقب پرت میشه عقل و منطق اینطوری حکم می کنه اما اینکه میگن در شکم پاره میکنه جور در نمیاد چون در تیر نیست که وارد شکم بشه و پاره کنه .
    از طرفی کسی که برای کشتن کسی بیاد در رو باز می کنه تا ببینه کی پشت دره تا بکشتش ، هیچ قاتلی ندیده نمی کشه چون امکان داره پشت در دوستی یا خرد سالی باشه .

  12. وضعیت کاربر : مهمان
    مهدي says:

    با سلام. دوستان عزیز. بحث هجوم به کنار ولی در خصوص وجو درب در ان زمان داریم:
    مسلم نیشابورى در صحیحش مى‌نویسد:
    ۱- قَالَ أَبُو حُمَیْدٍ إِنَّمَا أُمِرَ بِالأَسْقِیَهِ أَنْ تُوکَأَ لَیْلاً وَبِالأَبْوَابِ أَنْ تُغْلَقَ لَیْلاً.
    ابو حمید مى‌گوید: پیامبر به ما امر کرد که شب‌ها ظروف آب را در گوشه‌اى قرار دهیم و نیز دستور داد که شب‌هنگام درها را ببندیم.
    ۲- وکانت حجره من شعر مربوطه بخشب من عرعر قال وفی تاریخ البخاری أن بابه علیه السلام کان یقرع بالاظافیر فدل على أنه لم یکن لابوابه حلق.
    اتاق‌هاى رسول خدا (ص) از شاخه و چوب عَرعَر به وسیله مو بافته شده بود، و در تاریخ بخارى آمده است: دَرِ خانه پیامبر را با نُک انگشتان و ناخن‌ها مى‌زدند و این دلالت بر این دارد که حلقه‌هایى براى کوبیدن بر در نداشته است.
    القرشی الدمشقی، إسماعیل بن عمر بن کثیر أبو الفداء (متوفای۷۷۴هـ)، البدایه والنهایه، ج ۳، ص ۲۲۱، ناشر: مکتبه المعارف – بیروت.
    فارغ از احادیث فوق در قرآن هم داریم :
    لَیْسَ عَلَى الْأَعْمى‏ حَرَجٌ وَلا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَلا عَلَى الْمَریضِ حَرَجٌ وَلا عَلى‏ أَنْفُسِکُمْ أَنْ تَأْکُلُوا مِنْ بُیُوتِکُمْ أَوْ بُیُوتِ آبائِکُمْ … أَوْ ما مَلَکْتُمْ مَفاتِحَهُ أَوْ صَدیقِکُمْ لَیْسَ عَلَیْکُمْ جُناحٌ أَنْ تَأْکُلُوا جَمیعاً أَوْ أَشْتاتاً. (النور / ۶۱ .)
    بر نابینا و افراد لنگ و بیمار گناهى نیست (که با شما هم غذا شوند)، و بر شما نیز گناهى نیست که از خانه‏هاى خودتان [بدون اجازه خاصّى‏] غذا بخورید و همچنین خانه‏هاى پدرانتان … یا خانه‏اى که کلیدش در اختیار شماست، یا خانه‏هاى دوستانتان، بر شما گناهى نیست که به طور دسته‏جمعى یا جداگانه غذا بخورید .
    پس کلید وجود داشته که در قرآن آمده. پس دربی وجود داشته که کلید روی آن نصب شده باشد

  13. وضعیت کاربر : مهمان
    کوروش says:

    درود
    سایت خوبی دارید. تشکر

  14. وضعیت کاربر : مهمان
    شادی says:

    سلام…خیلی از سایت خوبتون ممنون هستم…
    راستش خیلی دنبال مطلب کاملی در این مورد گشتم…شما بسیار خوب توضیح دادید…ازتون خیلی ممنون هستم…

  15. وضعیت کاربر : مهمان
    مرتضی says:

    متأسفانه شما اهل سنت هدایت نمیشید مگر به زور شمشیر مثل شمشیر شاه اسماعیل بزرگ. لعنت الله علی القوم الظالمین.

  16. وضعیت کاربر : مهمان
    شایان says:

    سلام علیکم برادران بزرگوار اهل سنت نبی اکرم ص
    خیلی ممنونم ازمطالبی که در موردوفات حضرت فاطمه ع گذاشته بودید بسیار دقیق بود بعضی از منابع تشیع را هم مراجعه کردم دقیق نوشته بود وفات
    بنده هم خیلی مطالعه کردم واز منابع شما استفاده کردم بسیار دقیق درست بودن سپاس فراوان


  17. خواهرمسلمان says:

    بزرگوارانی که خود را مدعی پیرو امامان می دانند و سعی بر این دارند همانند آنها رفتار کنند و نامهای برای فرزندانشان انتخاب کنند که نام فرزندان این عزیزان باشد من برخی از امامان که نام فرزندانشان را به احترام عایشه ی صدیقه نام گذاری کرده اند را نام می برم البته براساس کتب معتبر اهل تشیع:
    ۱)عایشه دختر زین العابدین(علی بن الحسین) ادرس:کتاب کشف الغمه ج۲ ص۳۳۴
    ۲)عایشه دختر علی الهادی ادرس:کتاب الاشادص ۳۳۴
    ۳)عایشه دختر جعفر بن علی بن موسی الرضا ادرس:تواریخ اانجا والال ص۱۲۸/کتاب الغمه الاربی(۶۹۳ه)ج۳ ص۳۶۳
    ۴)عایشه دختر جعفربن موسی کاظم ادرس:کتاب سرا سلسله العلویه ص ۶۳
    ۵)عایشه دختر موسی کاظم ادرس:کتاب الانوار الغانیه ج۱ ص۳۰۸/کتاب توایخ النبی والال ص۱۲۵
    ۶)عایشه دختر جعفر صادق و خواهر موسی کاظم ادرس:سراسلسله العلویه ص ۶۳
    باشد که بر اساس رفتار وکردار آنها رفتار کنید .

  18. وضعیت کاربر : مهمان
    پارسا ع says:

    بنام الله متعال با درود به شما
    مطلبت  بسیار پسندیده و جالب بود/ سپاس بسیار برادر من.
    و اما بایستی عرض کنم؛
    شهادت  فاطمه زهرا (سلام الله علیه) هیچ حقیقتی ندارد و صرفاً یک افسانه ساختگی جهت تخریب برخی از شخصیت هاست که توسط دشمنانشان نشر و گستزش یافته و امروزه نیز معتقدان این افسانهء جعلی، فقط و فقط با پیروی از نیاکان خویش و بصورت احساسی بر موضع کودکانه و موهومشان پافشاری میکنند. که هیچ عقل سلیمی نیز پشت ادعایشانوجود ندارد.
    این حادثه خیالی از آن دسته جعلیاتی ست که نه تنها هیچ اصل و اساسی در کتب تاریخی اسلامی اهل سنت ندارد ، بلکه حتی امکان اثباتش با رویات صحبحه در منابع شبعی نیز نمیباشد: یعنی از الف تا یای این ادعا بر (هیچ) بنا گردیده.
    برای هر کسی ،  با کمترین درجهء عقل و درایت، باطل بودن چنین ادعایی واضح و اظهر من الشمس میباشد و هر بیسوادی بامقدماتی ترین و اندک ترین دانش وآگاهی از متون تاریخی و اسلامی  نیز بسادگی به افسانه بودن این داستان پی میبرد!
    با ضرس قاطع عرض مینمایم که اکثریت قاطع از دانشمندان حقیقی و اهل عدالت و علم شیعی هم ، این اتفاق را قبول نکرده اند و حداقل ، در وقوع چنین اتفاقی، شک و شبهه قوی داشته اند؛
     بایست گفت که پذیرش این افسانه با  ابتدایی ترین حد از پایبندی و تعهد به علم و حقیقت و تاریخ صحیح ،  قابل جمع نیست.
     چه امروزه و چه در دیروزها، همواره، عالمان محقق، بی بغض و دانای درمیان اهل تشیع نیز، این اخبار موضوعه را نقد، رد ، نفی نموده و حداقل ، با ارفاق مورد تشکیک سفت و سخت قرار داده اند.

    …تذکر مهم اینکه؛ پذیرش این (افسانه) نه جزئی از اجزای دین است و نه رکنی از ارکان مذهب که عدم قبولش خللی در ایمان و عقید کسی وارد نماید؛ این داستان ها ۱۰۰%  ساختگی است و جز دشمنی و برادرکشی نیز بدنبل نخواهد داشت.

     ضمناً،  به الله رب العالمین سوگند که شخص بنده شیعه ی مولا علی علبه السلام میباشم و هفت پشتمان نیزایضا از شیعیتن علوی بوده اند و هستند./پس بزرگواران مخالف هوچیگری نفرمایند/

    موفق باشید والسلام علی من تبع الهدی.

  19. وضعیت کاربر : مهمان
    محسن says:

    خدا دروغگویان را لعنت کند- فاطمه س از ابوبکر و عمر بیزاری جست- چرا قبر فاطمه س نامشخص است؟ خدا لعنت کند کسانی را که به فاطمه س ظلم کردند. خالدبن ولید زنا کرد ابوبکر اورا مجازات نکرد .
    پاسخ :
    خداوند هدایتت کند برادر عزیز شما حتی در رمضان هم خداوند بیادتان نیامده است !
    کودکان مسلمان دراین ماه مبارک زبان شان با تلات قرآن و ذکر خداوند سبحان مشغول است و قلب شان در اثر ایمان با خالق شان پیوند خورده است و شیطان و نفس را از خود نا امید ساختنه اند، آنها تلاوت قرآن را با زبانی پاک تفدیم خدا و توشه آخرت شان میکنند و تو فحاشی و زبانی نا سالم را تقدیم خدا و توشه اخرتت میکنی ، امیداست الله توانا شمارا نیز از این نعمتهای خداپسند محروم نسازد . آمین .


  20. آزاده says:

    سلام شما که می فرمایید حضرت رهرا وفات یافتن نه شهید میشه جواب بدید چرا قبر مادرمون معلوم نیست که کجاست؟!!!چرا مخفی هست؟!!!! جوابی دارید بسم الله…

    پاسخ :
    سلام و درود خداوند بر شما کاربر بسیار بزرگوار
    ما کتابهای مان را خواندیم و همیشه می خوانیم اما مشکل از آنجایی است که کتابهای مارا برای شما به گونه دیگرتفسیر می کنند!
    در هیچ یک از کتابهای ما محل قبر یاران با وفای رسول الله یکی یکی ذکر نشده است و بسیار از انبیای الهی قبر شان نا معلوم است و البته قبر حضرت فاطمه رضی الله عنها در قبرستان بقیع است . اما قبر فاطمه رضی الله عنهارا بطور مشخص باید از شوهرش علی رضی الله عنه پرسید که اورا دفن کرد و اینکه علی چرا در زمان حاکمیتش قبرش را به عموم مردم اعلام نکرد باید از ایشان سوال کرد .
    الله یاورتان باد .

    • وضعیت کاربر : مهمان
      majid says:

      منظورشان این است که چرا مخفیانه دفن کردند؟
      جواب هم معلومه چون خلیفه نماز نخواند چون وصیت فاطمه(س) بود


  21. زهرا says:

    خانم فاطمه زهرا در داثر بیماری وفات یافتن بعد چرا ابوبکر و عمر رو بعد از هر نماز لعنت می کردند ؟

    پاسخ :
    کاربر گرامی ، شما این تهمت بزرگ را لطفا با مدرک صحیح ثابت کنید منتظریم ؟


  22. و سراسر یاوه گوئیالف says:

    در این سایت تماما و تماما مطالب از کتب اهل سنت نوشته شده است بسم الله تحویل بگیرید و جواب دهید البته اگر حق جو باشید بعید میدانم منتشر کنید ولی در خانه اگر کس است یک حرف بس است اگر آن طرفی که نظرات را میخواند هم ببیند برای من بس است.

    پاسخ :
    دوست گرامی، هیچکدام از منابع اهل سنت نبود و یا قیچی شده بودند و سراسر یاوه گوئی بود که در شان یک مومن به قرآن شنیدن و خواندن یاوه گوئی نیست چرا که الله تعالی مومنین و دوستان خویش را از آن برحذر داشته است و این سعادت بزرگی است که ما پیرو قرآن و سنت نبوی هستیم و زندگی قرآنی و اخلاقی نبوی داریم ، هیچ وقت حاضر نخواهیم شد این امتیاز بزرگ را با متاعی عوض کنیم و رب العلمین را بخاطر نعمتهایی که به ما ارزانی داشته است سپاس می گوئیم.. موفق باشید .


  23. شهلا مومنی says:

    سلام خدمت شما عزیزان اهل سنت
    من امروز اولین دفعه هست که وارد این سایت شدم
    درباره ی نظرات اهل تشیع ضمن شهادت فاطمه (رض)بایدبه عرضشون برسونم که اصلا چه دلیلی داشته که حضرت ابوبکر(رض)دخترپیامبرو به شهادت برسونن؟؟
    اگه نقطه نظرشما میراثه که خوبه خودتون هم میگید که پیامبر ازشدت فقر وتنگدستی روزهایی که غذانداشتندروزه بودن واکثرایام سال همینطوربوده.حالاپیامبر میراث ازکجاداشتن؟؟
    برادرا خواهرای اهل تشیع توروخدادرست فکرکنید

1 2 3

یک دیدگاه بگذارید

جستجو
آخرین مطالب
پیوندهای محبوب
آمار سایت
  • کاربران آنلاین 35نفر
  • بازدید امروز 91366
  • بازدید دیروز 137987
  • بازید کل 107577575

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای وااسلاماه با ذکر منبع و آدرس سایت بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com