پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه

 

باید یقین کامل داشته باشی که با قرآن زنده ای و بدون قرآن مرده

با قرآن بینایی و بدون قرآن نابینا

با قرآن هدایت یافته ای و بدون قرآن گمراه

با قرآن دانشمندی و بدون قرآن نادان

اول الله، آخر الله ، ظاهر الله، باطن الله، فقط الله

بهترین یاد خدا ورد (لااله الا الله) است

کاربران گرامی؛ سوالات شرعی شما از روز پنجشنبه بررسی خواهند شد ان شاءالله، سوالات بسیار زیادی دریافت شده، تکراری ها حذف خواهند شد ×
آمار کلی سایت
  • کل مطالب 2335
  • کل نظرات 9754
  • کل اعضا 1707
  • جدیدترین عضو MEHDI7
خبرنامه
وااسلاماه
| بازدیدها: 42662

همسران مومنان در بهشت

Related image

مطلب اول: حال و وضع همسران دنیا در سرای آخرت 

هر گاه فرد مؤمنی وارد بهشت شود،‌ اگر همسر دنیایی ایشان صالحه و مؤمنه باشد، در بهشت نیز همسر او خواهد بود.

«جَنَّاتُ عَدْنٍ یدْخُلُونَهَا وَمَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّیاتِهِمْ» الرعد: ٢٣

((این عاقبت نیکو) باغهای بهشت است که جای ماندگاری (سرمدی و زیستن ابدی) است، و آنان همراه کسانی از پدران و فرزندان و همسران خود بدانجا وارد می‌شوند).

اهل بهشت همراه همسران خود هستند، و در زیر سایه‌های بهشت با شادی و خوشی استراحت می‌کنند.

«هُمْ وَأَزْوَاجُهُمْ فِی ظِلَالٍ عَلَى الْأَرَائِک مُتَّکؤُونَ» یس: ۵۶

(آنان و همسرانشان در زیر سایه‌های پر و فراخ، بر تختها تکیه زده‌اند‏).

«ادْخُلُوا الْجَنَّهَ أَنتُمْ وَأَزْوَاجُکمْ تُحْبَرُونَ» الزخرف: ٧٠

(شما و همسرانتان به بهشت درآئید، در آنجا شادمان و شادکام و مکرّم و محترم خواهید بود).

مطلب دوم: زنان همراه آخرین شوهر دنیایی هستند

ابو علی حرانی در «تاریخ الرقه» از میمون بن مهران روایت می‌کند: (معاویه بن ابی سفیان رضی الله عنه جهت ازدواج با ام درداء از ایشان خواستگاری کرد. ام درداء از ازدواج با وی خودداری کرد و گفت: از ابو درداء شنیده ام که رسول‎الله صلی الله علیه وسلم فرمودند: « المرأه فی آخر ازواجها، او قال: لاخر ازواجها»

(زن در بهشت با آخرین شوهر خود همراه است).

راویهای این سند غیر از عباس بن صالح که‌ ناشناس است همه‌ معتبر هستند، ابو شیخ در «التأریخ» به‌ سندی صحیح و مرفوع آن را روایت کرده‌ است، و طبرانی نیز به‌ سندی ضعیف آن را در «معجم الوسط» گزارش داده‌ است، اما در مجموع طرق خود قوی و قابل استناد است و دو شاهد نیز از آثار موقوفه به شرح زیر دارد:

نخست: ابن عساکر از عکرمه نقل می‌کند:

(اسماء دختر ابوبکر همسر زبیر بن عوام بود. ابن عوام خشن و تند با اسماء برخورد می‌کرد. اسماء نزد پدرش حضرت ابوبکررضی الله عنه آمد و از دست شوهرش شکایت کرد. پدرش گفت: صبر کن، زیرا اگر زنی شوهر صالحی داشته باشد و پیش از همسرش فوت کند و همسرش بعد از وی ازدواج نکند، آن دو در بهشت با هم خواهند بود).

رجال این سند صحیح است، اما در سلسله‌ی آن «مرسل» وجود دارد، زیرا عکرمه‌ ابوبکر را ندیده‌ است، لذا ممکن است که‌ آن را از اسماء گرفته‌ باشد.

شاهد دوم: بیهقی در «السنن» گزارش زیر را نقل می‌کند: «ان حذیفه قال لزوجته: ان شئت ان تکونی زوجتی فی الجنه فلا تزوجی بعدی،‌ فان المرأه لآخر ازواجها فی الدنیا» بصورت مختصر از سلسله الاحادیث الصحیحه:۱۲۸۱٫

(حضرت حذیفه خطاب به همسرش گفت: اگر دوست داری که در بهشت نیز همسر من باشی، بعد از مردن من ازدواج نکن. زیرا زن در بهشت از آن آخرین شوهر دنیا خواهد بود).

آری، به همین دلیل خداوند به همسران رسول‎الله صلی الله علیه وسلم ازدواج بعد از وی را حرام قرار داده است، ‌زیرا همسران رسول‎الله صلی الله علیه وسلم در بهشت نیز همسران وی هستند.

مطلب سوم: حوریان چشم درشت

خداوند علاوه بر همسران دنیوی از حوران بهشتی نیز به‌ نکاح مردان اهل بهشت درمی‌آورد:

«کذَلِک وَزَوَّجْنَاهُم بِحُورٍ عِینٍ» الدخان: ۵۴

(بهشتیان این چنین هستند و زنان بهشتی سیاه‌چشم با چشمان درشت را نیز به همسری آنان درمی‌آوریم)

«حور» جمع «حوراء» است، حوراء به زنی گفته می‌شود که سفیدی چشمانش بسیار و سیاهیش نیز بسیار باشد. و «عین» جمع عیناء است. به معنی گشادی چشم می‌باشد. خداوند حوران بهشتی را با صفاتی مانند: نار پستان و هم سن و سال با شوهران وصف نموده است، می‌فرماید:

«إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا * حَدَائِقَ وَأَعْنَابًا * وَکوَاعِبَ أَتْرَابًا» النبأ: ٣١ – ٣٣

(مسلّماً پرهیزگاران، رستگاری (از دوزخ) و دستیابی (به بهشت) بهره ایشان می‌گردد. باغهای سرسبز، و انواع رزها (بهره ایشان می‌گردد). و دختران نوجوان نارپستان همسنّ و سال).

« إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء * فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْکارًا * عُرُبًا أَتْرَابًا» الواقعه: ٣۵ – ٣٧

(ما آنان را (در آغاز کار، بدین شکل زیبا و شمائل دلربا) پدیدار کرده‌ایم. ایشان را دوشیزگانی ساخته‌ایم (که پس از آمیزش، بکارت خود را باز می‌یابند!). شیفتگان (همسر خود، و همه جوان و طناز و) همسن و سال هستند).

دوشیزه بودن آنها به این معنی است که آنها در گذشته با احدی ازدواج نکرده‌اند. خداوند می‌فرماید: «لَمْ یطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ» الرحمن: ۵۶

(و پیش از آنان کسی از انسانها و پریها با ایشان نزدیکی و مقاربت نکرده است).

این معنی دیدگاه کسانی را نفی می‌کند که می‌گویند: حوران همان همسران دنیوی هستند که خداوند متعال آنها را بعد از پیری و کهولت بار دیگران جوان می‌آفریند. آری می‌پذیریم که خداوند متعال زنهای مؤمنه را در سن جوانی وارد بهشت می‌کند. اما آنها غیر از حورانی هستند که خداوند آنها را می‌آفریند.

قرآن درباره حسن و جمال همسران بهشتی برای ما سخن گفته و می‌فرماید:

«وَحُورٌ عِینٌ * کأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکنُونِ» الواقعه: ٢٢ – ٢٣

منظور از مکنون: پنهان و محفوظ است. یعنی نور خورشید، رنگ‌های آنها را تغییر نداده است. در جائی دیگر خداوند حوران بهشتی را به‌ یاقوت و مرجان تشبیه کرده است، می‌فرمایند:

«فِیهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ یطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ * فَبِأَی آلَاء رَبِّکمَا تُکذِّبَانِ * کأَنَّهُنَّ الْیاقُوتُ وَالْمَرْجَانُ» الرحمن: ۵۶ – ۵٨

یاقوت و مرجان دو تا سنگ بسیار صاف و زیبا هستند، علاوه بر این، در آیه فوق حوران به «قاصرات الطرف» وصف شده‌اند. قاصرات الطرف به کسانی گفته می‌شود که نگاهشان را فقط به همسرانشان محدود می‌سازند، چشم طمع به غیر از همسران خود نمی دوزند. خداوند متعال به جمال و زیبائی حوران گواهی داده است و این گواهی خداوند متعال برای تو قانع کننده باشد، می‌فرماید: « فِیهِنَّ خَیرَاتٌ حِسَانٌ * فَبِأَی آلَاء رَبِّکمَا تُکذِّبَانِ * حُورٌ مَّقْصُورَاتٌ فِی الْخِیامِ» الرحمن: ٧٠ – ٧١

(در میان باغهای بهشت، زنان خوب و زیبا هستند. پس کدامیک از نعمتهای پروردگارتان را تکذیب و انکار می‌نمائید؟! سیاه چشمانی که هرگز از خیمه‌ها بیرون (نمی‌شوند و اینجا و آنجا بدنبال کارهای ناپسند) نمی‌روند).

زنان بهشتی مانند زنان دنیا نیستند. آنان از حیض، نفاس، مدفوع، پیشاب، آب دهن و آب بینی پاکند. خداوند چنین می‌فرماید: «وَلَهُمْ فِیهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَهٌ » البقره: ٢۵

رسول الله صلی الله علیه وسلم درباره زیبائی زنان بهشتی برای ما سخن گفته است، در روایتی که‌ بخاری و مسلم از ابوهریره‌ رضی الله عنه نقل کرده‌اند پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌فرماید: «أَوَّلُ زُمْرَهٍ تَلِجُ الْجَنَّهَ صُوَرُهُمْ عَلَى صُورَهِ الْقَمَرِ لَیلَهَ الْبَدْرِ لَا یبْصُقُونَ فِیهَا وَلَا یمْتَخِطُونَ وَلَا یتَغَوَّطُونَ فِیهَا آنِیتُهُمْ وَأَمْشَاطُهُمْ مِنْ الذَّهَبِ وَالْفِضَّهِ وَمَجَامِرُهُمْ مِنْ الْأَلُوَّهِ وَرَشْحُهُمْ الْمِسْک وَلِکلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ زَوْجَتَانِ یرَى مُخُّ سَاقِهِمَا مِنْ وَرَاءِ اللَّحْمِ مِنْ الْحُسْنِ لَا اخْتِلَافَ بَینَهُمْ وَلَا تَبَاغُضَ قُلُوبُهُمْ قَلْبٌ وَاحِدٌ یسَبِّحُونَ اللَّهَ بُکرَهً وَعَشِیا» بخاری. کتاب: بدء الخلق، باب: ماجاء فی صفه الجنه. فتح الباری: (۶/۳۱۸)، مسلم و ترمذی نیز آن را روایت کرده‌اند.

(چهره‌ی نخستین گروهی که وارد بهشت می‌شوند مانند ماه شب چهاردهم است. آنان در بهشت نه آب دهن می اندازند و نه آب بینی و نه نیازی به قضای حاجت دارند. ظروف طلایی در اختیار دارند، شانه های شان از طلا و نقره است، عرق بدن شان مانند عنبر خوشبو است و برای هر کدام از مردان اهل بهشت دو همسر هست که در اثر زیبائی و لطافت بدن، مغز استخوان پاهایشان از بیرون دیده می‌شود. میان اهل بهشت هیچگونه اختلاف و کدورتی وجود ندارد. دلهایشان مانند دل یک انسان است (یعنی همه همدل و خیر خواه همدیگر هستند) صبح و شام به تقدیس و تسبیح خداوند مشغول‌اند).

به‌ این جمال و زیبائی نگاه کن که‌ پیامبر صلی الله علیه وسلم از آن بحث رانده‌ است، آیا در دنیا نظیری برای آن می‌یابید؟: «لو ان امرأه من نساء اهل الجنه اطلعت علی الارض لأضاءت ما بینها، و لملأت ما بینهما ریحا، و لنصیفها علی رأسها خیر من الدنیا و ما فیها». فتح الباری (۶/۱۵).

(اگر زنی از زنان بهشت بر روی زمین ظاهر شود، میان زمین و آسمان را روشن می‌کند و میان زمین و آسمان را معطر می‌کند و نقابش از دنیا و آفریده‌های آن بهتر است).

تحدید کردن تعداد همسران بهشت به‌ دو همسر، حکایت از حداقل همسران را دارد، زیرا در حدیث آمده است که شهید راه خداوند با هفتاد و دو تن از حوران بهشتی ازدواج داده می‌شود. در سنن ابن ماجه با سند معتبر از مقدام بن معدی کرب روایت شده‌ که‌ رسول‎الله صلی الله علیه وسلم فرمودند:

«للشهید عند الله‌ ثلاث خصال: یغفر له‌ فی اول دفعه من دمه‌، و یری مقعده‌ من الجنه، و یجار من عذاب القبر، و یأمن من فزع الاکبر، و یوضع علی رأسه‌ تاج الوقار، الیاقوته منها خیر من الدنیا و ما فیها، و یزوج اثنتین و سبعین زوجه من الحور العین، یشفع فی سبعین من اقربائه‌». مشکاه المصابیح: ۳۸۳۴٫

(شهید نزد خداوند سه مرتبه دارد: با افتادن نخستین قطره خونش مورد مغفرت قرار خواهد گرفت، جایگاهش در بهشت به او نشان داده می‌شود، از عذاب قبر پناه داده داده‌ شده‌ و از بزرگترین ترس و وحشت در امان خواهد ماند. تاج محبت و عظمت بر سر او نهاده می‌شود. تاجی که یک یاقوت از آن به لحاظ ارزش از دنیا و آنچه در دنیا وجود دارد، بیشتر است و با هفتاد و دو تن از حوران بهشتی ازدواج داده می‌شود، و می‌تواند برای هفتاد نفر از خویشاوندانش شفاعت کند).

ترانه خواندن حوریهای بهشت

رسول‎الله صلی الله علیه وسلم به ما خبر داده است که حوری ها در بهشت با لحنی بسیار زیبا و شیرین ترانه می‌خوانند. در معجم طبرانی با سند معتبر از عبدالله بن عمر روایت شده‌ که‌ رسول‎الله صلی الله علیه وسلم فرمودند: «ان ازواج اهل الجنه لیغنبن ازواجهن باحسن اصوات ما سمعها احد قط. ان مما یغنین: نحن خیرات الحسان – ازواج قوم کرام – ینظره بقره اعیان. ان مما یغنین: نحن الخالدات فلا یمتنه نحن الآمنات فلا یخفنه، نحن المقیمات فلا یظعنه ». صحیح الجامع: ۱۵۵۷٫

(همانا همسران اهل بهشت برای شوهرانشان با بهترین لحن و صدائی که هنوز شنیده نشده است، ترانه می خوانند. بخشی از ترانه های آنها چنین است،. ما زنان نیکو و زیبا هستیم – همسران شوهرانی شریف هستیم – با شادی و طراوت نگاه می‌کنند. و در ترانه دیگری می‌گویند: – ما جاودان هستیم، مرگ هرگز به سراغ ما نمی‌آید، ما در امان و امنیت هستیم،‌ هرگز دچار ترس و بیم نمی‌شویم – ما مقیم و ماندگار هستیم. هرگز کوچ نمی‌کنیم).

سمویه در «فوائد» از حضرت انس روایت می‌کند که‌ رسول اکرم صلی الله علیه وسلم فرمود:

«ان الحور العین لتغنین فی الجنه، یقلن: نحن الحور الحسان، جئنا لازواج کرام»

(حوریهای بهشت آواز می‌خوانند و می‌گویند: ما حوری‌های زیبائیم،‌ آمده‌ایم و در انتظار شریف هستیم). صحیح الجامع: ۱۵۹۸٫

غیرت حوری‌ها در برابر همسران دنیا

رسول‎الله صلی الله علیه وسلم می‌فرماید: اگر زنی در دنیا شوهرش را مورد آزار و اذیت قرار دهد، همسر بهشتی او (حوری) نسبت به‌ همسر دنیایی خشمگین می‌شود.

در مسند احمد و سنن ترمذی با سند معتبر از معاذ روایت شده‌ که‌ پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: «لا تؤذی امرأه زوجها فی الدنیا، الا قالت زوجته‌ من الحور العین: لا تؤذیه‌ قاتلک الله‌، فانما هو دخیل عندک، یوشک ان یفارقک الینا». صحیح الجامع الصغیر: ۷۰/۶۹/

(هرگاه همسری در دنیا شوهرش را اذیت کند، همسر حوری او (که در بهشت است) خطاب به همسر دنیوی می‌گوید: (شوهرم) را اذیت نکن، خدا تو را نیامرزد. او نزد تو مهمان است. ممکن است (به همین زودی) تو را -به قصد آمدن نزد ما – رها کند.

وصلی الله وسلم علی نبینا محمد وعلی آله وصحبه أجمعین.‏

وآخر دعوانا أن الحمدلله رب العالیمن.‏

دکتر عمر سلیمان اشقر

منبع: کتاب “بهشت و دوزخ”؛ دکتر عمر سلیمان اشقر

| ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
۶۲ پاسخ به “همسران مومنان در بهشت”
  1. وضعیت کاربر : مهمان
    دوست says:

    بجای خالی کردن عقده و کینه سر مردان بهترست با سند و مدرک معتبر از قرآن و سنت حرف بزنید و ادعا را با یک دلیل و بدون کلی گویی و با حذف موارد کینه ای ثابت کنید .
    شما طوری اظهار نظر می کنید که گویا مردان نگهبان بهشت هستند و سد راه ورود شما به بهشت شدند این واقعا عاقلانه نیست لطفا کمی از عقل تون کار بگیرید و مسئله آخرت رو با زور و عقده حل نکنید مسئله آخرت از تصرفات خود خداوند است تشکیل میزمذاکره برای حل تقسیم بندی بهشت تفکر کودکانه است اگه واقعا کودک هستید منتظر باشید بزرگ شدید می فهمید چه بگید.

  2. وضعیت کاربر : مهمان
    جبرییل says:

    سلام بنده هم با خواندن کامل متن و نظرات به این نتیجه رسیدم مطالب در مورد همسران بهشتی را مردسالارانه نوشته اید و این با عدالت خدا و آیات قرآن سازگار نیست. قطعا غلمان همسر زنان بهشتی است. همانند حور که همسرمردان بهشتی است.

  3. وضعیت کاربر : مهمان
    علی says:

    حدیث ۷۲ حوری هم به اتفاق تمام علما جعلی است.

    • وضعیت کاربر : مهمان
      م says:

      داداش شما تمام علمای اهل سنت رو می شناسید که میگید به اتفاق تمام علمای اهل سنت جعلی است ؟!
      فکر می کنم این سخن خیلی اغراق آمیز باشه

  4. وضعیت کاربر : مهمان
    علی says:

    حدیث زن با آخرین شوهر دنیای خود همراه است که نه امام بخاری قبولش داره و نه امام مسلم چون توی صحیحین نیومده. حدیث برای هر مرد دو حورعین هست هم امام مسلم قبولش نداره چون توی صحیح مسلم نیومده.

    • وضعیت کاربر : مهمان
      م says:

      شما اعمال خودتون رو در دنیا خوب کنید غصه تقسیم بندی بهشت رو نخورید اونجا یکی هست که عادلانه بهشت رو تقسیم کند حالا همه چی حل شد که نوبت به تقسیم بهشت رسید

    • وضعیت کاربر : مهمان
      علی says:

      بحث تقسیم بندی بهشت نیست. چون خداوند عادل است و بین مرد و زن در پاداش فرقی نمیگذارد. هر آنچه نفسشان طلب کند به آنها میدهد. بحث سر این است که متن شما ایراداتی اساسی دارد. امیدوارم تجدیدنظری بفرمایید. با تشکر

    • وضعیت کاربر : مهمان
      م says:

      اولا بنده در متن بالا ایرادی ندیدم

      دوما اصل اینه که مومن خدا رو اطاعت و بندگی کنه و برای این آفریده شده نه اینکه از مادر متولد شده که فکرش حور و تعداد حور باشه.

      سوما از کجا معلوم اعمالی که ما داریم انجام میدیم فقط مارو راضی می کنه یا نه خدا رو هم راضی می کنه ؟!

  5. وضعیت کاربر : مهمان
    علی says:

    با سلام. همچنین حدیث المرأه لآخر ازواجها آدرس دقیقشو میخوام. چون اینو هم داخل صحیحین ندیدم. با تشکر

  6. وضعیت کاربر : مهمان
    علی says:

    سلام ببخشید آدرس حدیث که میگه برای هر کدام از مردان اهل بهشت دو همسر هست رو میشه دقیق بگید؟ چون من هر چی گشتم داخل صحیح بخاری و صحیح مسلم اینو ندیدم لطفا اگه این حدیث وجود داره آدرس دقیقشو بدید.

  7. وضعیت کاربر : مهمان
    ادامه گفتگو says:

    خبری از شما نشد انگار برای ثابت کردن ادعای تون یک حدیث و یا یک آیه هم ندارید !!
    پس لطفا به خودتون اجازه ندید بی سند خواهشات شخصی رو تبلیغ کنید و باعث انحراف خود و دیگران بشید .

    • وضعیت کاربر : مهمان
      سمانه says:

      آیه قرآن در مورد اینکه زنان در بهشت غلمان دارند: آیه ۲۴ سوره طور
      و یَطوفُ علیهم غِلمانٌ لّهم کانهم لؤلؤ مکنون.

    • وضعیت کاربر : مهمان
      گفتگو says:

      ممنون که جواب دادید آیه ۲۴ سوره طور رو مرور می کنیم آیه اینه وَ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ غِلْمانٌ لَهُمْ کَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَکْنُونٌ.
      ترجمه آیه اینه ،و همواره پسرانی همچون مرواید درون صدف برای (خدمت) آنان بر گردشان می چرخند.
      تفسیر نور در توضیحش نوشته غلمان جمع غُلام است به معنی پسران نوجوان. مراد خدمتکاران و کارگزاران است
      اینا جزوی از خدمتکاران بهشتی هستند و نه همسران زنان مومن و نه برای ارائه خدمات جنسی به آنان !
      آیه ۲۳ سوره واقعه هم به همین اشاره می کند

    • وضعیت کاربر : مهمان
      سمانه says:

      این دیدگاه به دلیل غیر مودبانه و غیر علمی بودن حذف گردید !

  8. وضعیت کاربر : مهمان
    ادامه گفتگو says:

    برای بار چندم عاجزانه درخواست می نمایم حدیثی که پیامبر فرموده زنان بهشت دارای حور و غلمان هستن رو برام ذکر کنید چون من بلد نیستم میخام از شما یاد بگیرم شما که ادعا دارید چنین احادیثی وجود داره منم علاقه مندم ببینم و یاد بگیرم پس چرا نشون نمیدید ؟!!
    خواهش می کنم منو از سرگردانی نجات بدید

  9. وضعیت کاربر : مهمان
    ترمه says:

    هر مطلبی که اجتهاد و دیدگاههای علما و مجتهدین رو زیر سوال برد حذف بفرمایید حتی جواب توهین ها رو هم حذف بفرمایید بعد در سایت بگذارید مطالبی که حاوی دیدگاهها و مطالب نادرست باشد حدف می شوند!!! قبل از من یکی از خانم ها هم معترض شده بودند که جواب هاشون تایید نمی شه
    همینکه خیلی ها هستند که این اجتهادها رو نمی پذیرند خودش خیلیه الحمدالله پاداش بندها دست الله است
    کلید بهشت و نفس زنان را به مردان نسپرده اند تا مردان تعیین کنند که حق زنان در بهشت چیست
    عالمان و مجتهدانی که وجود حوری برای زنان را هم تایید می کنند دلایل محکم از آیات قرآن و احادیث می آورند اما علمای مخالف هرگز نتوانستند دلیل محکمی بیاورند که آیاتی که در سوره ی الرحمن آمده چگونه می توان گفت زنان هم همه ی این نعمت ها را دارند جز حوری؟!!!
    اگر در قرآن و احادیث با صراحت به زنان وعده ی حوری داده نشده در مسائل زناشویی هم زنان مورد خطاب نبوده اند اما در واقع خطاب به زنان هم هست پس با تفکر و رجوع به آیات قرآن که در مورد بهشت آمده و احادیث به این نتیجه خواهیم رسید که حوری هم خطاب به زنان هم هست
    این مطالب و فقط برای خودتان فرستاده ام نه تایید شدن چرا که به خودم احترام میذارم ! اما خدمتتان عرض کردم دوست ندارم مطالبم در سایت شما باشه اما اصلا توجهی نکردید من در سایت های دیگه پیرامون همین مسائل فعالیت داشته ام اما هرگز چنین برخوردی ندیده ام
    والسلام

    • وضعیت کاربر : مهمان
      سمانه says:

      خواهرم چه اصراری بر حور هست. اگر حور به گفته بعضی افراد فقط به جنس زن گفته میشود غلمان که دیگه به جنس مرد گفته میشه و به صراحت در قرآن در آیه ۲۴ سوره طور بیان شده
      البته حتی حور هم در عربی فقط به زن گفته نمیشود
      در عربی حور هم به زن گفته میشه هم به مرد
      و حور عین در آیه ۵۴ سوره دخان و آیه ۲۰ سوره طور به صراحت برای زنان نیز بیان شده است

  10. وضعیت کاربر : مهمان
    ادامه گفتگو says:

    بنده از شما بزرگوار حدیثی از پیامبر خواستم نه کلیپ، کلیپ ها منبع دین نیستند منبع دین اسلام، قرآن و سنت پیامبرهستن اگه شما حدیثی از پیامبر دارید چرا میرید سراغ کلیپ ها ؟! مگه کلیپ ها از یپامبر بالاترند هر کی می تونه کلیپ بسازه معصوم که نسیتند. و اگه حدیثی سراغ ندارید یک آیه بیارید.
    پس هنوز منتظرم حدیثی صحیح از صحاح سته با متن ، سند و ترجمه بیارید ؟
    و اگه نبود یک آیه بدون شرح بیارید ؟
    ممنونم

  11. وضعیت کاربر : مهمان
    asma says:

    کلیپ که نه. طولانیه ۵۰ دقیقه است و این مفسر و مجتهد بزرگ ۵۰ دقیقه در مورد حور و غلمان و ولدان و اینکه چگونه به ازدواج مردان و زنان مومن در می آید توضیح میدهند. حالا اسم مفسر و مجتهد رو وقتی فیلم رو به دستتون رسوندم میفهمید.

1 2

یک دیدگاه بگذارید

جستجو
آخرین مطالب
پیوندهای محبوب
آمار سایت
  • کاربران آنلاین 21نفر
  • بازدید امروز 29872
  • بازدید دیروز 112414
  • بازید کل 107628495

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای وااسلاماه با ذکر منبع و آدرس سایت بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com