پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه

 

باید یقین کامل داشته باشی که با قرآن زنده ای و بدون قرآن مرده

با قرآن بینایی و بدون قرآن نابینا

با قرآن هدایت یافته ای و بدون قرآن گمراه

با قرآن دانشمندی و بدون قرآن نادان

اول الله، آخر الله ، ظاهر الله، باطن الله، فقط الله

بهترین یاد خدا ورد (لااله الا الله) است

کاربران گرامی؛ سوالات شرعی شما از روز پنجشنبه بررسی خواهند شد ان شاءالله، سوالات بسیار زیادی دریافت شده، تکراری ها حذف خواهند شد ×
آمار کلی سایت
  • کل مطالب 2335
  • کل نظرات 9760
  • کل اعضا 1708
  • جدیدترین عضو Shahram
خبرنامه
وااسلاماه
| بازدیدها: 41530

در مورد همجنس گرایی بین زنان که در اصطلاح شرعی بدان مساحقه یا سحاق گویند باتفاق  علما  حرام  است‌. چون  پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود:« لا ینظر الرجل إلی عوره الرجل، ولا المرأه إلی عوره المرأه، ولا یفضی الرجل إلی الرجل فی ثوب واحد، ولا تفضی المرأه إلی المرأه فی الثوب الواحد»  [نباید  مرد به  عورت  مرد  بنگرد  و نباید  زن  به  عورت  زن  بنگرد  و نباید  مردی  با  مردی  دیگر در یک  جامه  با  هم  جمع  شوند  و  نباید  زنی  با  زن  دیگر در یک  جامه  واحد  باشند  یعنی  نباید  بدن  و  جسم  آنها  با  هم  تماس  و  اصطکاک  داشته  باشد]. مسلم

بدیهی  است‌ که  مساحقه  مباشرت  و  تماس  بدنی  دو  زن  است  بدون  اینکه دخولی  صورت‌ گیرد  پس  چون  دخول  صورت  نمی‌گیرد  مساحقه  موجب  تعزیر  است  نه  حد  همانگونه ‌که  مردی  با  زنی  تماس  جسمی  برقرار کند  بدون  اینکه  عمل  جنسی  و  دخولی  صورت‌ گیرد  و  جماعی  واقع  شود.

اما شکی وجود ندارد که همجنس بازی یا لواط از بزرگترین گناهان و جرائم است و الی الابد حرام است. بیگمان  جریمه  و  عمل  زشت  لواط  ازجمله  پست‌ترین  و  بزرگ‌ترین  جرائم  می‌باشد. این  عمل  ازجمله  زشتیهائی  است‌که  فساد  و  تباهی  و زیان  آن‌،  برای  مردم  و  فطرت  انسانی  و  دین  و  دنیا،  آشکار  است‌،  بلکه  برای  زندگی  زیانبار  است‌. و  خداوند  بزرگترین  و  سخت‌ترین  عقوبت  را  نسبت  به  قوم  لوط علیه السلام  انجام  داد،‌که  زمین  آنان  را  فروبلعید  و  باران  و  رگبارسنگ  بر  آنان  بارانید  و  سزای  این  عمل  شنیع  آنان  را  بدینگونه  داد. و  خداوند  آن  را  درقرآن‌کریم  برای  پیامبر صلی الله علیه و سلم   بازگوکرد  تا  برای جامعه  بشری  درسی  و  عبرتی  فراموش  نشدنی  باشد  و  همواره  نصب  العین  جامعه  باشد:

« وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَهَ مَا سَبَقَکُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّن الْعَالَمِینَ * إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَهً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ * وَمَا کَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلاَّ أَن قَالُواْ أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْیَتِکُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ یَتَطَهَّرُونَ * فَأَنجَیْنَاهُ وَأَهْلَهُ إِلاَّ امْرَأَتَهُ کَانَتْ مِنَ الْغَابِرِینَ * وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهِم مَّطَرًا فَانظُرْ کَیْفَ کَانَ عَاقِبَهُ الْمُجْرِمِینَ»(اعراف ۸۰-۸۴)

و باز می فرماید:« وَلَمَّا جَاءَتْ رُسُلُنَا لُوطًا سِیءَ بِهِمْ وَضَاقَ بِهِمْ ذَرْعًا وَقَالَ هَذَا یَوْمٌ عَصِیبٌ * وَجَاءَهُ قَوْمُهُ یُهْرَعُونَ إِلَیْهِ وَمِن قَبْلُ کَانُواْ یَعْمَلُونَ السَّیِّئَاتِ قَالَ یَا قَوْمِ هَؤُلاءِ بَنَاتِی هُنَّ أَطْهَرُ لَکُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَلاَ تُخْزُونِ فِی ضَیْفِی أَلَیْسَ مِنکُمْ رَجُلٌ رَّشِیدٌ * قَالُواْ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا لَنَا فِی بَنَاتِکَ مِنْ حَقٍّ وَإِنَّکَ لَتَعْلَمُ مَا نُرِیدُ * قَالَ لَوْ أَنَّ لِی بِکُمْ قُوَّهً أَوْ آوِی إِلَی رُکْنٍ شَدِیدٍ * قَالُواْ یَا لُوطُ إِنَّا رُسُلُ رَبِّکَ لَن یَصِلُواْ إِلَیْکَ فَأَسْرِ بِأَهْلِکَ بِقِطْعٍ مِّنَ اللَّیْلِ وَلاَ یَلْتَفِتْ مِنکُمْ أَحَدٌ إِلاَّ امْرَأَتَکَ إِنَّهُ مُصِیبُهَا مَا أَصَابَهُمْ إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ * فَلَمَّا جَاء أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِیَهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهَا حِجَارَهً مِّن سِجِّیلٍ مَّنضُودٍ * مُّسَوَّمَهً عِندَ رَبِّکَ وَمَا هِیَ مِنَ الظَّالِمِینَ بِبَعِیدٍ»(هود ۷۷-۸۳)

ترجمه: و (به خاطر آورید) لوط را، هنگامی که به قوم خود گفت: «آیا عمل بسیار زشتی را انجام می‏دهید که هیچیک از جهانیان، پیش از شما انجام نداده است؟! آیا شما از روی شهوت به سراغ مردان می‏روید، نه زنان؟! شما گروه اسرافکار (و منحرفی) هستید! ولی پاسخ قومش چیزی جز این نبود که گفتند: «اینها را از شهر و دیار خود بیرون کنید، که اینها مردمی هستند که پاکدامنی را می‏طلبند (و با ما همصدا نیستند!)» (چون کار به اینجا رسید،) ما او و خاندانش را رهایی بخشیدیم؛ جز همسرش، که از بازماندگان (در شهر) بود. و (سپس چنان) بارانی (از سنگ) بر آنها فرستادیم؛ (که آنها را در هم کوبید و نابود ساخت.) پس بنگر سرانجام کار مجرمان چه شد!

 و هنگامی که رسولان ما [= فرشتگان عذاب‏] به سراغ لوط آمدند، از آمدنشان ناراحت شد؛ و قلبش پریشان گشت؛ و گفت: «امروز روز سختی است!» (زیرا آنها را نشناخت؛ و ترسید قوم تبهکار مزاحم آنها شوند.) قوم او (بقصد مزاحمت میهمانان) بسرعت به سراغ او آمدند -و قبلاً کارهای بد انجام می‏دادند- گفت: «ای قوم من! اینها دختران منند؛ برای شما پاکیزه‏ترند! (با آنها ازدواج کنید؛ و از زشتکاری چشم بپوشید!) از خدا بترسید؛ و مرا در مورد میهمانانم رسوا نسازید! آیا در میان شما یک مرد فهمیده و آگاه وجود ندارد؟!» گفتند: «تو که می‏دانی ما تمایلی به دختران تو نداریم؛ و خوب می‏دانی ما چه می‏خواهیم!» گفت: «(افسوس!) ای کاش در برابر شما قدرتی داشتم؛ یا تکیه‏گاه و پشتیبان محکمی در اختیار من بود! (آنگاه می‏دانستم با شما زشت‏سیرتان ددمنش چه کنم!)» (فرشتگان عذاب) گفتند: «ای لوط! ما فرستادگان پروردگار توایم! آنها هرگز دسترسی به تو پیدا نخواهند کرد! در دل شب، خانواده‏ات را (از این شهر) حرکت ده! و هیچ یک از شما پشت سرش را نگاه نکند؛ مگر همسرت، که او هم به همان بلایی که آنها گرفتار می‏شوند، گرفتار خواهد شد! موعد آنها صبح است؛ آیا صبح نزدیک نیست؟!» و هنگامی که فرمان ما فرا رسید، آن (شهر و دیار) را زیر و رو کردیم؛ و بارانی از سنگ [= گِلهای متحجر] متراکم بر روی هم، بر آنها نازل نمودیم… (سنگهایی که) نزد پروردگارت نشاندار بود؛ و آن، (از سایر) ستمگران دور نیست!

امام شوکانی‌گفته  است‌: “چقدرشایسته  ومستحق  است‌کسی  راکه  مرتکب  این  جرم  و  رذیله  و  پستی  می‌شود  بگونه‌ای‌کیفردهندکه  عبرت  و  پند  برای  دیگران  باشد  و  بگونه‌ای  شکنجه  گرددکه  آتش  شهوت  فاسقان  تبهکار  را  خاموش  سازد. براستی  کسی‌که  این  عمل  زشت  قوم  لوط  را  مرتکب  شود،‌که  پیش  از  قوم  لوط  احدی  از  جهانیان  بدان  مبادرت  نورزیده  بود،  شایسته  است‌که  عذاب  و  شکنجه  وکیفرسخت  و  زشت  وجانکاهی  مانند  آنان  ببیند  و  بآتش  آنان  بسوزد. خداوند  این  قوم  تبهکار  را   در  زمین  فرو  برد  و ریشه‌ شان  را از بیخ‌کند و همه  را نابودکرد‌.”

اسلا‌م  بدینجهت  درکیفر و شکنجه  این عمل  بی‌شرمانه  سختگیری  نموده  است  چون  زیانهای  فردی  و اجتماعی  آن  بسیار  آشکار  و  خطرناک  است‌.

دکتر  محمد  وصفی  درکتاب  “‌الاسلام  و الطب‌”  زیانهای  آن  را  بدینگونه  برشمرده  است:

۱-‌عدم  تمایل  به  زن  و  انصراف  از  آن  

۲-  تاثیر  بد  روی  اعصاب

عادت  لواط  نخست  بجنگ  اعصاب  می‌رود  و  روی  اعصاب  تاثیر  خاصی  دارد.

زیانهای  نفسی  و  روحی  لواط  تنها  بدین  عکس‌العمل  روحی  منحط  پایان  نمی‌یابد،  بلکه  این  عمل  ننگین  و  زشت‌،  نیروهای  نفسانی  طبیعی  را  نیز دچار ناتوانی ساخته  و  شخص  را  در  معرض  بیماریهای  عصبی  انحرافی  و  بیماریهای  روحی  زشتی‌،  قرار  می‌دهدکه  از  زندگی  احساس  لذت  نمی‌کند  و  صفت  انسانی  و  مردانگی  را  از  او  سلب  می‌نماید. و آلودگیهای  ارثی  ویژه‌ای  در  او  پدید  می‌آورد  وآفات  عصبی  پنهان  در  او را  ظاهر  می‌سازد  و  آنها  را  بر  او  مسلط  می‌نماید. مانند: بیماریهای  روحی  سادیسم  و  “‌ماسوشیتی  وفیتشیزم  =  منحرف  می‌خواهد  رغبت  و  تمایلات  خود  را  با  تحمل  رنج  و  الم  اشباع  نماید  و  امثال  آن‌.

۳-‌ تاثیر  بد  روی  مغز

علاوه  بر  زیانهایی‌که  برشمردیم‌،  عمل  لواط  اختلالات  زیادی  در  توازن  عقل  و  وسواس  فکری  و  حواس  پرتی  بوجود  می‌آورد،‌که  تصورات  او  دچار  رکود  غریبی  شده و بلاهت  عقلی  آشکاری  و  ضعف  شدید  اراده  در  او  پدیدار  می‌گردد.

این  بدین  سبب  است‌که  ترشحات  غدد  داخلی‌که  ترشحات  غدد  د‌رقیه  =  تیروئید”  و  غددکلیوی  و  غیر  آن  می‌باشند  رو  بنقصان  وکاهش  می‌گذارند  و  لواط  تاثیر  مستقل  روی  آنها  دارد  وآنها  را  دچاراختلال  و  اضطراب  می‌کند  و وظایف  خود  را  بخوبی  انجام  نمی‌دهند. میان  لواط  و  بیماری  روحی  “‌نیوستانا”( حالت  خستگی  روحی  و  جسمی  توام  باکوفتگی  و  بیم  و  هراس  از  بیماریها) رابطه  بسیار  نزدیک  و  استواری  موجود  است‌که  شخصی  معتاد  دچار  بلاهت  وکودنی  و  دروغگوئی  و  عدم  تمرکز  فکر  و  بی‌خردی  و  سبک  مغزی  می‌شود.

 ۴-  مالیخولیاء

لواط  یا  خود  مستقیما  سبب  ظهور بیماری  مالیخولیا  می‌شود  یا  یکی  از  عوامل  نیرومند  بروز  و  ظهور  و  برانگیختن  آنست‌.

بدون  شک  این  عمل  زشت  و ننگین  روی  این  بیماری  شدید  اثر  می‏‎گذارد  و آن  را  چند  برابر  نموده  و  عوارض  آن  را  بسیار  پیچیده  می کند،  چون  این  عمل  موجب  انحراف  وظیفه  اعضاء  می‌شود  و  تاثیر  بسیار  بدی  روی  اعصاب  بدن  دارد.

۵-‌ لواط  یک  عمل  نارسای  جنسی  است

لواط  یک  عمل  جنسی  انحرافی  است  و  برای  اشباع  غریزه  جنسی‌ کفایت  نمی‌کند  چون  از  ملامسه  و  تماس  اصلی  و  طبیعی  بدور  است  و  مجموعه  عصبی جنسی  را  ارضاء  نمی‌کند  و  اثر کوبندگی  بدن  روی  اندام  تناسلی  دارد  و  برای  اندام‌های  دیگر  بدن  نیز  زیانبخش  و  زیان‌آور  است‌.

هرگاه  بدقت  فیزیولوژی  جماع  و مباشرت  جنسی  و وظیفه  طبیعی  و سرشتی‌ که  اندام  و  آلت  تناسلی  بهنگام  مباشرت  و  جماع  انجام  می‌دهند،  مورد  بررسی  قرار  دهیم  و  سپس  آن  را  با  نتیجه  و  انجام  عمل  لواط  مقایسه  و  برابرکنیم‌،  بخوبی می‌فهمیم‌که  چقدر  با  هم  فاصله  دارند  و  تفاوت  از کجا  تا  بکجا  است‌. و  بخوبی  درمی‌یابیم ‌که  موضع  و  محل  لواط‌،  هیچگونه  تناسبی  با  عمل  جنسی  ندارد.

۶-‌ سستی  مستقیم  عضلات  اندام  تناسلی  و  پاره  شدن  نسوج  آن

لواط  موجب  می‌گرددکه  درآلت  تناسلی  سستی  و  پاره  شدن  نسوج  و بافتهای  آن  و  ریزش  بعضی  ازاجزاء  آن  پدید  آید  و  شخص  نمی‌تواند  بخوبی  مانع  دفع  مواد  منوی  شود  و  آنرا  نگه  دارد  و  تسلط  خود  را برآن  از  دست  می‌دهد  لذا  اینگونه  اشخاص  فاسق  نمی‌توانند  خود  را  بخوبی‌ کنترل‌کنند  و  همواره  آلوده  بدین  مواد  متعفن  می‌باشندکه  بدون  اراده  و  بدون  احساس  از آنان  خارج  می‌شود.

۷- ر‌ابطه  بین  لواط  و  اخلاق

لواط  خود  یک  آلودگی  اخلاقی  و  بیماری  روحی  خطرناک  است‌،  لذا  همه  اشخاص  مبتلا  بدین  بیماری  ننگین‌،  بداخلاق  و  دارای  طبیعت  فاسد  می‌باشند  که  تقریباً  بین  فضایل  و  رذایل  امتیازی  قایل  نیستند،  دارای  اراده  ضعیف‌اند  و  وجدانی  ندارندکه  آنان  را  سرزنش‌کند  و  آنان  را  از  این  رذیلت  باز  دارد،  هیچ  مانع  روحی  ندارند  که  آنان  را  از  افتادن  بجان  کودکان  بی‌گناه  و  خردسال  بازدارد  و  مانع  شدت  عمل  آنان  شود،  در  راه  اشباع  این  عاطفه  و  عادت  فاسد،  و  در  ارتکاب  جرائم  و  جنایتی‌که  بسیار  می‌شنویم  و  اخبار  آن  را  از  رادیو  و  مجلات  و  جراید  می‌شنویم  و  می‌خوانیم‌،  بسیارگستاخ  و  بی‌شرمند. تفاصیل  جنایات  و  جرائم  و  حوادث  آنان  را  در  دادگاهها  وکتب  طب  می‌یابیم‌.

۸- ‌رابطه  میان  لواط  و  تندرستی  و  سلامتی  عمومی  بدن

علاوه  برزیانهایی‌که  برشمردیم  لواط  اشخاص  را  دچار  نفس  تنگی  و  خفقان  قلب  می‌کند  و  بعلت  ضعف  عمومی‌که  عارض  آنها  می‌شود  در  معرض  تاخت  و  تاز  امراض  مختلف  قرار  دارند.

۹- ‌تاثیر  لواط  بر  آلت  تناسلی

لواط  موجب  ضعف  مراکز انزال  منوی  در  بدن  می‌شود  و  عناصر زنده  منوی  را  از  بین  می‌برد  و  بر  ترکیب  مواد  منی  نیز  اثر  می‌گذارد.

و بعد از مدت  اندکی و بتدریج  به  عقیم  بودن  می‌انجامد  و  این  عقیم  بودن  به  انقراض  و زوال  نسل  لواط  گران  می‌انجامد.

۱۰-‌ تیفوئید وغیر

می‌توان‌گفت‌: لواط  سبب  ابتلاء  به  بیماری  خطرناک  تب  تیفوئید  و  امثال  آن  از  بیماریهای  واگیر  و  خطرناک  می‌شود که  میکرب  آنها  از راه  آلودگی  با  مواد  ترشحی‌که  کانون  میکربهای  مختلف  است  منتقل  می‌گردد  و  مایه  بیماریهای‌گوناگون  می‌شود.

۱۱-  بیماریهای  زنا

بدیهی  است‌که  بیماریهائی‌که  به  وسیله  زنا  منتشر و  منتقل  می‌شوند  به  وسیله  لواط  نیز پراکنده  و  منتقل  می‌گردند.که  خود  صاحبان  این  بیماری  را  پیش  ازهمه  درو  می‌کنند  و بنابودی  می‌کشانند.

ازآنچه‌که‌گذشت  فلسفه  تشربع  اسلامی  درتحریم  لواط  را  بخوبی  می‌فهمیم  و  دقت و سختگیری  در  رسوائی  و  شکنجه  لواط‌گر،  برایمان  آشکار  می‌شود  و  باهمیت  از  بین  بردن  این  جرثومه‌های  فساد  و  رهائی  جهان  از  شر  و  تباهی  آنها  پی  می‌بریم‌.

آراء  فقهاء  درباره  حکم  لواط  :

با  اینکه  فقها  و  علماء  اجماع  دارند  بر  تحریم  این  جرم  و  جنایت  و  سخت‌گیری  درباره  مرتکب  آن‌، ولی  درباره  تعیین‌کیفر  و  عقوبت  مقرره  آن  اختلا‌ف  دارند:

۱-‌ گروهی  بر  آن  هستند که  بط‌ور  مطلق  باید کشته  شود.

۲-‌ گرو‌هی  بر  آن  می‌باشند که  حد  لواط  مانند  حد  زنا  است ‌که  ازدو‌اج  ناکرده   غیر ‌محصن  و  بکر  بایستی  شلاق  زده  شود  و  ازدواج ‌کرده  -‌محصن  -‌رجم ‌گردد.

۳- ‌گرو‌هی  قایل  به  تعزیر  هستند.

مذهب  او‌ل‌: اصحاب  پیامبر صلی الله علیه و سلم    و  ناصر  و  قاسم  بن  ابراهیم  و  یکی  از  دو  قول  شافعی  بر  آن  می‌باشندکه  حد  لواط  قتل  وکشتن  است  اگرچه  محصن  هم  نباشد

یعنی  هرکس  مرتکب  لواط  شود  بایدکشته  شود. خواه  فاعل  و  خواه  مفعول هر  دو  باید  کشته  شوند. و  استدلال کرده‌اند:

۱- از ابن عباس روایت است که پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود : (من وجدتموه یعمل عمل قوم لوط فاقتلوا الفاعل والمفعول به) «هر کسی را یافتید که عمل قوم لوط را انجام داد، فاعل و مفعول را بکشید». ترمذی

۲-‌ از  حضرت  علی  هم  نقل  شده  است‌که  او  هرکس  راکه  مرتکب  این  عمل  شده  رجم‌کرده  است‌. بیهقی  آن  را  بیرو‌ن  آورده  و  تخریج  نموده  است‌.

 امام  شافعی  گفته  است‌که  ما  بدین  عمل  او  استناد  کرده  و  هرکس  مرتکب  این  عمل  شود  ازدواج ‌کرده  یا  ازدواج  نکرده  -‌محصن  و  غیرمحصن  -‌کیفرش  را  قتل  و  کشتن  می‌دانیم‌.

۳-‌ از  حضرت  ابوبکر  روایت  شده‌که  او  اصحاب  را  بمشورت  خواند  درباره‌ کسی  که  عمل‌ لواط  را  مرتکب  می‌شود. آن  سخن  علی  بن  ابیطالب  از همه  شدیدتر و  تندتر  بود که  فرمود : “‌این‌گناهی  است‌که هیچ  امتی  از  امتها  مرتکب  آن  نشده‌اند  مگر  یک  امت  و  می‌دانید که  خداوند  با  آن  امت  چگونه  رفتارکرد. بنظرما  چنین  اشخاص  باید با  آتش  سوزانده  شوند”‌. لذا  ابوبکر  به  خالد  بن  ولید  نوشت  و  به  وی  دستور  دادکه چنین  اشخاصی  را  بسوزاند. بیهقی  این  روایت  را  تخریج  نموده  و  در  اسناد  آن  “‌ارسال‌”  می‌باشد.

شوکانی‌گفته  است‌: رویهم  این  احادیث  می‌تواند  مورد  احتجاج  و  استدلال  قرار  گیرند. ولی  این‌گروه  درباره  چگونگی‌کشتن  مرتکب  این  عمل  ننگین  با  هم  اختلاف دارند:

-‌ ازابوبکر  و  علی  روایت  شده‌که  نخست  چنین  شخصی  را  باید  با  شمشیرکشت  سپس  جسدش  را  باید  سوزاند  چون  براستی  معصیت  بزرگی  است‌. بقول  عمر  و  عثمان  باید  او  را  در  زیر آوار کشت  و  دیوار  بر  او  خراب  نمود. و  بقول  ابن  عباس  او  را  باید  از  بام  بلندترین  ساختمان  شهر  پایین  انداخت‌.

یغوی  از  شعبی  و  زهری  و  مالک  و  احمد  و  اسحاق  حکایت‌کرده‌که  او  باید  رجم  گردد. و  ترمذی  نیزآن  را  ازمالک  و  شافعی  و  احمد  و  اسحاق  حکایت‌کرده  است‌. از نخعی  روایت  شده‌که  اگر  می‌شد  دو  بار  زانی  را  رجم‌کرد  می‌بایستی  مرتکب  لواط  را  دو  بار  رجم  بکنند.

منذری‌گفته  است  ابوبکر  و  علی  و  عبدالله  بن  زبیر و  هشام  بن  عبدالملک  مرتکب  عمل  لواط  را  می‌سوزاندند.

مذهب  دوم‌: سعید  بن  المسیب  و  عطاء  بن  ابی  بتاج  و  حسن  بصری  و  قتاده  و نخعی  و  ثوری  و  اوزاعی  و  ابوطالب  و  امام  یحیی  بر  آن  هستندکه  حد  مرتکب  لواط  مانند  حد  زنا  است‌که  بکر و  ازدواج  نکرده  -‌غیر  محصن  -‌یکصد  ضربه  شلاق  می‌خورد  و آنگاه  یکسال  تبعید  می‌شود. و کسی‌که  محصن  و  ازدواج  کرده  باشد  رجم  می‌گردد. و  استدلال  کرده‌اند  که‌:

۱-  عمل  لواط  نوعی  از  انواع  زنا  است  چون  بهرحال  –  فرج  شامل  جلو  و  عقب  است  -‌و لواط  هم  داخل  شدن  فرجی  درفرجی  است  مانند  زنا  پس  معنی  عام  دلایل  و ارده  درباره  زنای  محصن  و  غیر  محصن  شامل  حال  هر  دو  طرف  مرتکب  لواط  –  (‌فاعل  و  مفعول  به‌)  -‌نیز  می‌گردد. و  حدیثی  نیز  از  پیامبر صلی الله علیه و سلم    روایت  شده‌که  فرمود:”إذا أتی الرجل الرجل فهما زانیان”  [‌هرگاه  مردی  با  مردی  لواط  کرد  هر  دو  مرتکب  زنا  شد ه ا ند]”‌.

۲- ‌بفرض  اینکه  معنی  عام  دلایل  وارده  درباره  زنا  شامل  حال  لائط  و  ملوط  (‌هردو طرف  عمل  لواط‌)  نشود  بقیاس  ملحق  به  زنا  هستند  و  چون  زناکاران  با  آنان  رفتار می  شود  .
مذهب  سوم‌: ابوحنیفه  و  الموید  بالله  و مرتضی  و  شافعی  بنا  بقولی  برآن  هستند  که  مرتکب  این  عمل  شنیع  باید  تعزیرگردد  چون  این  عمل  زنا  نیست  و  حکم  زنا  درباره  آن  اجرا  نمی‌گردد.
شوکانی  مذهب  اول  را  ترجیح  داده  و  قول  آخر  و  مذهب  سوم  را  ضعیف  دانسته  است  چون  با  دلایل  مخالفت  دارد. و  بنقد  و  بررسی  مذهب  دوم  پرداخته  وگفته‌: بفرض  اینکه  دلایل  عام  زناکه  بین  محصن  و  غیرمحصن  فرق‌گذاشته‌اند  شامل  مرتکب  جرم  و جنایت  قوم  لوط  نیزبشود،  دلایل  وارده  درباره  قتل  فاعل  و  مفعول  در  لواط  بطور  مطلق  تخصیص  یافته‌اند (یعنی  بحکم  زنای  محـصن  و  تنها  حکم  زنای  محصن  شامل  حال  لواط‌گران  می‌شود)و  بفرض  اینکه  دلایل  زنا  شامل  آنا  نشود  باطل‌کننده  قیاس  هستند. چون  قیاس  با  وجود  نص  جایز  نیست  و  معتبر  نمی‌باشد  همانگونه  که  در  اصول  فقه  بیان  شده  است‌.

| ۱ اسفند ۱۳۹۱
۸ پاسخ به “همجنس گرایی از دیدگاه اسلام و پیامدهای آن”
  1. وضعیت کاربر : مهمان
    ادهم says:

    سلام علیکم
    آیا ازنظر دینی برای زنان خوب است که گواهنامه بگیرند .

    پاسخ:
    علیکم السلام و رحمت الله
    آیا زنان می توانند اسب سواری و یا رانندگی کنند ؟

  2. وضعیت کاربر : مهمان
    محمد says:

    سلام
    بعضی افراد همجنس باز نیستند بلکه همجنس گرا هستند یعنی بدون انجام ارتباطات تنها تمایل خود را به هم جنس خود نشان میدهند
    این اختلالات گاهی بدلیل ژنتیک و اختلال در کروموزوم هاست، حک اینگونه افراد چیست؟آیا آنها هم گناه کارند؟درمانی برایشان هست؟
    یا افرادی که به اصطلاح دو جنسه خواند میشوند چه حکمی برای آنهاست؟
    ممنون میشوم پاسخ دهید.

    پاسخ :
    گناه زمانی در اعمالنامه ثبت می شود که انجام شود و تنها به دلیل گرایشات به گناهان گناه ثبت نمی شوند. برای درمان این بیماری به پزشک متخصص مراجعه شود .

  3. وضعیت کاربر : مهمان
    یه بدبخت says:

    ینی هیچ راهی واسه توبه کردن وجودنداره

  4. وضعیت کاربر : مهمان
    davood says:

    سلام من یک پسر ۲۰ ساله هستم که عاشق دوستم شدم دوستم یک پسر تقریبا بزرگتر از خودم است هر چقدر سعی کردم نتونستم فراموشش کنم من با اون رابطه جنسی داشتم میخوام در باره من غلط فکرنکنین من پسری هستم که از ۱۰ سالگی نماز وروزه هام روترک نکردم فکر نکنم هیچ کدوم ازکسایی که من رو میشناسن  از دست من ازرده باشن اعضای خانواده من رو بیشتر از همه  دوست دارن مسجدهم میرم ولی نمیدونم چرا این احساسات از وجود من بیرون نمیرن خیلی سعی کردم  شبها همش پیش خدا گریه میکنم که چرا اینجوریم  همش فکر خودکشی به سرم میزنه دیگه نمیدونم چیکار کنم خواهش میکنم منو کمک کنید یک راهی برام نشون بدین راحت شم دیگه زندگی کردن برام خیلی سخته همش ارزوی مرگ میکنم لطفا کمکم کنین

    پاسخ :
    علاوه بر مواردی که ذکر کردید و هیچ وقت ترک نکنید توصیه های زیر را جدی بگیرید .
    ۱_ مشکل شما اگر فقط با دوست فعلی است و با دیگران نیست زود حل می شود و اگر با دیگران نیز هست بایستی به مشاوره بروید .
    ۲_ ارتباط با دوست خودرا بطور کلی قطع نمایید و از دوستانی که برای شما مشکل مشابه ایجاد می کنند به هر نحوی که باشد هرگز همراهی نکنید .
    ۳_ با دوستان نیک و متقی همراه باشید .
    ۴_ چشم خودرا در برابر کسانی که شمارا به وسوسه می اندازند محافظت نمایید .
    ۵_ تنها در خانه نمانید ، اگر فکر می کنید اینترنت ، گوشی و ….. هر چه که ذهن شمارا بطرف گناه متمایل میگرداند حتما برای مدتی ترک نمایید .
    ۶_ نگاه عکس ها نکنید و هرگاه فکر گناه آمد اعوذبالله بخوانید .
    ۷_ به مرکز جماعت تبلیغ بروید و مدتی با آنها باشید خیلی تاثیر دارد .
    ۸_ بیکار نباشید .
    ۹_ اعمالی که ذکر کردید حتما ادامه دهید .
    ۱۰_ ازدواج ، قوی ترین راه علاج است .
    امیدواریم خداوند مهربان مشکل شمارا برطرف سازد او بر هر کاری تواناست .

  5. وضعیت کاربر : مهمان
    davood says:

    سلام


  6. مسلمان آگاه says:

    سلام برادر و خواهرم
    من یک مسلمان همجنسگرام
    من کسی هستم که بارها از کنارم رد شدی ولی هیچوقت دردم رو برات آشکار نکردم …
    من یکی هستم مثل تو با فرق اینکه عاشق همجنسهام میشم …

    مسلمونی کن و انسانیت به خرج بده و حداقل بذار خودم مشکل خودم رو حل کنم، انقدر نمک به زخمم نپاش
    ازدواج کردن من دردی رو دوا نمی کنه … جز اینکه زندگی فردی دیگر رو هم مختل کنم

    برادر و خواهرم
    همجنسگرایی صرف رابطه جنسی با همجنس و همجنسبازی نیست.
    همجنسگرایی سبکی از زندگی ، تکامل و رسیدن به آرامشه

    و من الله توفیق


  7. شهرام says:

    سلام
    نه شما و نه هیچ انسان نرمالی نمیتونه به ما (همجنسگرایان) کمک کنه.. مگر اینکه این حس را تجربه کرده باشه. تمام رهنمون ها هم فقط از دید خودتان اجراییه و بس.
    این گرایشی هستش که خدا در وجود بندگان مفلوکی مثل من قرار داده که ظلم طبیعت به فجیعترین وضع را نسبت به ما اعمال کنه… هیچ درمانی هم نداره ، من خودم مبتلا هستم ازدواج هم کردم اما بدتر شد و بصورت عقده بزرگی در من خودش را نشون داد. ما محکومیم به یک حس ممنوعه ، محکومیم به انسان متفاوت بودن و محکومیم به مسلمان بودن و فقط و فقط باید بمیریم……


  8. پارسا says:

    با سلام
    طبق نظر قرآن متجاوزین به حقوق مردم هستند که محارب محسوب میشوند نه همجنسگراها
    خداوندی که اسلام مطرح میکند کسی است که هر سخنی را با بخشایش و مهربانی آغاز میکند نه شکنجه و عذاب
    امثال شما که بدون هیچ امتیازی از طرف خدا خود را مجری احکام تنبیهات الهی میدانید بی شک بیمار هستید نه یه همجنسگرا
    به کررات در کلام الهی خطاب به پیغمبر امر شده که وظیفه تو فقط ابلاغ و تبلیغ است نه اجبار و تنبیه
    فقط شیطان چچنین اجازه ای میدهد که در جزء جزء مسائل خصوصی مردم دخالت کنید که مثلا چه کسی چه چیزی خورد یا نوشید یا با چه کسی خوابید
    ولی در ملزومات زندگی و گرانی و فساد مالی که خودتان عاملش هستید کمترین دخالتی نمیکنید

یک دیدگاه بگذارید

جستجو
آخرین مطالب
پیوندهای محبوب
آمار سایت
  • کاربران آنلاین 16نفر
  • بازدید امروز 30294
  • بازدید دیروز 18366
  • بازید کل 107711294

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای وااسلاماه با ذکر منبع و آدرس سایت بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com