پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه

 

باید یقین کامل داشته باشی که با قرآن زنده ای و بدون قرآن مرده

با قرآن بینایی و بدون قرآن نابینا

با قرآن هدایت یافته ای و بدون قرآن گمراه

با قرآن دانشمندی و بدون قرآن نادان

اول الله، آخر الله ، ظاهر الله، باطن الله، فقط الله

بهترین یاد خدا ورد (لااله الا الله) است

آمار کلی سایت
  • کل مطالب 2335
  • کل نظرات 9754
  • کل اعضا 1707
  • جدیدترین عضو MEHDI7
خبرنامه
وااسلاماه
| بازدیدها: 37539

از عبدالله بن مسعود روایت است که رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند :
اکنون بر شما مردی از اهل جنت هویدا خواهد شد که ابوبکر ظاهر شد ( آمد ) سپس فرمودند : مردی از جنت بر شما نمایان خواهد شد که عمر ظاهر شد ( آمد ) .

متن عربی با سند:

حَدّثَنَا عبد بنُ حُمَیْدٍ الرّازیّ حدثنا عبد الملک بنُ عبْدِ القُدّوسِ حدثنا الأَعَمَشُ عَن عَمْرِو بنِ مُرّهَ عَن عبْدِ اللّهِ بن سَلمَهَ عَن عُبَیْدَهَ السّلْمَانِی عَن عبْدِ اللّهِ بنِ مَسْعُودٍ أَنّ النّبیّ صلى الله علیه وسلم قالَ:

“یَطلعُ عَلَیْکُمْ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنّهِ فاطّلَعَ أَبُو بَکْرٍ ثُمّ قالَ یَطلعُ عَلَیْکُمْ رَجُلٌ مِنْ أهْلِ الْجَنّهِ فاطّلَعَ عُمَرُ”

 منبع :

سنن الترمذی : کتاب المَنَاقِبِ عَنْ رَسُولِ الله صلى الله علیه وسلم  ، باب فی مناقب أبی حفص عمر بن الخطاب رَضِیَ اللّهُ عَنْه .

از ابی هریره روایت است که رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند : در خواب بودم که خود را در جنت ( بهشت ) دیدم . در آنجا زنی را دیدم که در کنار قصری وضو می گرفت . پس گفتم ( به ملائک ) : این قصر برای کیست ؟ آنها گفتند : برای عمر بن خطاب . پس غیرت تو را به خاطر آوردم و بازگشتم .

 متن عربی با سند:

حدّثنی حَرْمَلَهُ بْنُ یَحْیَىَ. أَخْبَرَنَا ابْنُ وَهْبٍ. أَخْبَرَنَا یُونُسُ أَنّ ابْنَ شِهَابٍ أَخْبَرَهُ عَنْ سَعِیدِ بْنِ الْمُسّیَبِ، عَنْ أَبِی هُرَیْرَهَ، عَنْ رَسُولِ اللّهِ صلى الله علیه وسلم أَنّهُ قَالَ: “بَیْنَا أَنَا نَائِمٌ إِذْ رَأَیْتُنِی فِی الْجَنّهِ. فَإِذَا امْرَأَهٌ تَوَضّأُ إِلَىَ جَانِبِ قَصْرٍ. فَقُلْتُ: لِمَنْ هَذَا؟ فَقَالُوا: لِعُمَرَ بْنِ الْخَطّابِ. فَذَکَرْتُ غَیْرَتَکَ. فَوَلّیْتُ مُدْبِراً”
منبع:
( صحیح مسلم ، کتاب فضائل الصحابه رضی اللّهُ تعالى عنهم . باب من فضائل عمر، رضی اللّهُ تعالى عنه).

از عبدالله بن عمر روایت است که رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند : در خواب دیدم که قدحی به من داده شد که در آن شیر بود . پس از آن نوشیدم تا اینکه حس کردم که در نوک انگشتان من آبی جریان دارد . سپس باقی شیر را به عمر بن خطاب دادم . حاضرین گفتند : آنرا چه تعبیر می کنید یا رسول الله . ایشان فرمودند : آن علم است . ( یعنی آن شیر نشانی از علم بود )

 متن عربی با سند:

حدّثنی حَرْمَلَهُ بْنُ یَحْیَىَ. أَخْبَرَنَا ابْنُ وَهْبٍ. أَخْبَرَنِی یُونُسُ أَنّ ابْنَ شِهَابٍ أَخْبَرَهُ عَنْ حَمْزَهَ بْنِ عَبْدِ اللّهِ بْنِ عُمَرَ بْنِ الْخَطّابِ، عَنْ أَبِیهِ، عَنْ رَسُولِ اللّهِ صلى الله علیه وسلم قَالَ: “بَیْنَا أَنَا نَائِمٌ، إِذْ رَأَیْتُ قَدَحاً أُتِیتُ بِهِ، فِیهِ لَبَنٌ. فَشَرِبْتُ مِنْهُ حَتّىَ إِنّی لأَرَىَ الرّیّ یَجْرِی فِی أَظْفَارِی. ثُمّ أَعْطَیْتُ فَضْلِی عُمَرَ بْنَ الْخَطّابِ”. قَالُوا: مَاذَا أَوّلْتَ ذَلِکَ؟ یَا رَسُولَ اللّهِ قَالَ: “الْعِلْمَ”
 منبع: ( صحیح مسلم کتاب فضائل الصحابه رضی اللّهُ تعالى عنهم . باب من فضائل عمر، رضی اللّهُ تعالى عنه).

از عبدالله بن عمر روایت است که هنگامی که عبدالله ابی بن سلول مرد . پسر او عبدالله نزد رسول الله صلی الله علیه و سلم آمد و از ایشان تقاضا کرد که لباسشان را برای کفن پدرش به او اعطا کند . سپس از رسول الله صلی الله علیه و سلم تقاضا کرد که بر پدرش نماز بخواند . پس رسول الله صلی الله علیه و سلم برخاست تا بر او نماز گزارد . در آن هنگام عمر برخاست و از لباس رسول الله صلی الله علیه و سلم گرفت و گفت : یا رسول الله آیا بر او نماز می گزاری در حالیکه الله تو را از آن نهی کرده است ؟ پس رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند : برستیکه الله مرا بر آن کار مختار گردانیده . و فرمودند : استغفر لهم او لا تستغفر لهم ان تستغفر لهم سبعین مره . ( التوبه : ۹ ) . و من بر هفتاد مرتبه خواهم افزود . رسول الله بر او نماز خواند . پس الله این آیه را نازل کرد : و لا تصل علی احد منهم مات و لا تقم علی قبره ( توبه : ۹ ) . ( این یکی از موافقات عمر است یعنی مواردی که الله موافق با رای عمر آیه ای را نازل کرده است . چندین جای دیگر نیز خداوند موافق با رای عمر آیات نازل کرده است که مشهورن به موافقات عمر .

متن عربی با سند

حدّثنا أَبُو بَکْرِ بْنُ أَبِی شَیْبَهَ. حَدّثَنَا أَبُو أُسَامَهَ. حَدّثَنَا عُبَیْدُ اللّهِ عَنْ نَافِعٍ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ. قَالَ: لَمّا تُوُفّیَ عَبْدُ اللّهِ بْنُ أُبَیَ، ابْنُ سَلُولَ، جَاءَ ابْنُهُ عَبْدُ اللّهِ بْنُ عَبْدِ اللّهِ إِلَىَ رَسُولِ اللّهِ صلى الله علیه وسلم. فَسَأَلَهُ أَنْ یُعْطِیَهُ قَمِیصَهُ أَنْ یُکَفّنَ فِیهِ أَبَاهُ. فَأَعْطَاهُ. ثُمّ سَأَلَهُ أَنْ یُصَلّیَ عَلَیْهِ. فَقَامَ رَسُولُ اللّهِ صلى الله علیه وسلم لِیُصَلّیَ عَلَیْهِ. فَقَامَ عُمَرُ فَأَخَذَ بِثَوْبِ رَسُولِ اللّهِ صلى الله علیه وسلم. فَقَالَ: یَا رَسُولَ اللّهِ أَتُصَلّی عَلَیْهِ وَقَدْ نَهَاکَ اللّهُ أَنْ تُصَلّیَ عَلَیْهِ؟ فَقَالَ رَسُولُ اللّهِ صلى الله علیه وسلم: “إِنّمَا خَیّرَنِی اللّهُ فَقَالَ: {اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لاَ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِینَ مَرّهً} (۹ التوبه الاَیه: ) وَسَأَزِیدُ عَلَىَ سَبْعِینَ” قَالَ: إِنّهُ مُنَافِقٌ. فَصَلّىَ عَلَیْهِ رَسُولُ اللّهِ صلى الله علیه وسلم. وَأَنْزَلَ اللّهُ عَزّ وَجَلّ: {وَلاَ تُصَلّ عَلَىَ أَحَدٍ مِنْهُمْ مَاتَ أَبَداً وَلاَ تَقُمْ عَلَىَ قَبْرِهِ} (۹ التوبه الاَیه: ).


 منبع: (صحیح مسلم : کتاب فضائل صحابه رضی الله عنهم ، باب من فضائل عمر رضی الله عنه).

از ابو سعید خدری روایت است که رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند : در خواب بودم که دیدم مردم به من عرضه می شوند در حالیکه پیراهنهایی بر تن دارند . از آنها کسانی بودند که پیراهنهایشان تا سینه هایشان بود و تعدادی نیز بالاتر از آن . و عمر بن الخطاب عبور کرد در حالیکه پیراهنش بر زمین کشیده می شد . حاضرین گفتند : یا رسول الله ! تأویل آن چیست ؟ ایشان فرمودند : آن دین است .

 

 متن عربی با سند :

حدّثنا مَنْصُورُ بْنُ أَبِی مُزَاحِمٍ. حَدّثَنَا إِبْرَاهِیمُ بْنُ سَعْدٍ عَنْ صَالِحِ بْنِ کَیْسَانَ. ح وَحَدّثَنَا زُهَیْرُ بْنُ حَرْبٍ وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیَ الْحُلْوَانِیّ وَ عَبْدُ بْنُ حُمَیدٍ (وَاللّفْظُ لَهُمْ). قَالُوا: حَدّثَنَا یَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ. حَدّثَنَا أَبِی عَنْ صَالِحٍ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ. حَدّثَنِی أَبُو أُمَامَهَ بْنُ سَهْلٍ، أَنّهُ سَمِعَ أَبَا سَعِیدٍ الْخُدْرِیّ یَقُولُ: قَالَ رَسُولُ اللّهِ صلى الله علیه وسلم: “بَیْنَا أَنَا نَائِمٌ، رَأَیْتُ النّاسَ یُعْرَضُونَ وَعَلَیْهِمْ قُمُصٌ. مِنْهَا مَا یَبْلُغُ الثّدِیّ، وَمِنْهَا مَا یَبْلُغُ دُونَ ذَلِکَ، وَمَرّ عُمَرُ بْنُ الْخَطّابِ وَعَلَیْهِ قَمِیصٌ یَجُرّهُ”. قَالُوا: مَاذَا أَوّلْتَ ذَلِکَ؟ یَا رَسُولَ اللّهِ! قَالَ: “الدّینَ”.
 

منبع :
‏صحیح مسلم کتاب فضائل الصحابه رضی اللّهُ تعالى عنهم . باب من فضائل عمر، رضی اللّهُ تعالى عنه

از ابن عباس روایت است که گوید : عمر بن الخطاب را در تابوت قرار دادند و مردم در اطراف او جمع شده بودند و برای او دعا می کردند و فضایل او را می گفتند قبل از اینکه تابوت از زمین برداشته شود و من در میان جمعیت بودم . پس هیچ چیز نظر مرا به خود جلب نکرد ( مرا نترساند ) مگر مردی که از پشت کتف مرا گرفت . به او نظر افکندم و دیدم که علی بن ابیطالب است . او برای عمر رحمت فرستاد و خطاب به او گفت : کسی را بعد از خودت باقی نگذاردی که من آرزوی آنرا داشته باشم که با نامه اعمال او در برابر الله قرار گیرم . به الله قسم که فکر میکنم الله تو را نزد دو هم صحبتت ( رسول الله صلی الله علیه و سلم و ابوبکر ) قرار دهد . چون از رسول الله صلی الله علیه و سلم بسیار شنیده بودم که می گفت : من به همراه ابوبکر و عمر آمدم و من به همراه ابوبکر و عمر داخل شدم و من به همراه ابوبکر و عمر خارج شدم. پس من آرزو دارم که الله تو را همراه آنان قرار دهد . ( یعنی در اکثر موارد ابوبکر و عمر همراه رسول الله صلی الله علیه و سلم بودند در نتیجه علی بن ابیطالب گمان می کند که در ممات نیز مانند حیات این سه یار در کنار یکدیگر باشند و چنان نیز شد و هر سه در یک محل به خاک سپرده شدند )

متن عربی با سند :

حدّثنا سَعِیدُ بْنُ عَمْرٍو الأَشْعَثِیّ وَ أَبُو الرّبِیعِ الْعَتَکِیّ وَ أَبُو کُریْبٍ مُحَمّدُ بْنُ الْعَلاَءِ وَاللّفْظُ لأَبِی کُرَیْبٍ (قَالَ أَبُو الرّبِیعِ: حَدّثَنَا. وَقَالاَ الاَخَرَانِ: أَخْبَرَنَا) ابْنُ الْمُبَارَکِ عَنْ عُمَرَ بْنِ سَعِیدِ بْنِ أَبِی حُسَیْنٍ، عَنِ ابْنِ أَبِی مُلَیْکَهَ. قَالَ: سَمِعْتُ ابْنَ عَبّاسٍ یَقُولُ: وُضِعَ عُمَرُ بْنُ الْخَطّابِ عَلَىَ سَرِیرِهِ. فَتَکَنّفَهُ النّاسُ یَدْعُونَ وَیُثْنُونَ وَیُصَلّونَ عَلَیْهِ. قَبْلَ أَنْ یُرْفَعَ. وَأَنَا فِیهِمْ. قَالَ فَلَمْ یَرُعْنِی إِلاّ بِرَجُلٍ قَدْ أَخَذَ بِمَنْکِبِی مِنْ وَرَائِی. فَالْتَفَتّ إِلَیْهِ فَإِذَا هُوَ عَلِیّ. فَتَرَحّمَ عَلَىَ عُمَرَ وَقَالَ: مَا خَلّفْتَ أَحَداً أَحَبّ إِلَیّ، أَنْ أَلْقَىَ اللّهَ بِمِثْلِ عَمَلِهِ، مِنْکَ. وَایْمُ اللّهِ إِنْ کُنْتُ لأَظُنّ أَنْ یَجْعَلَکَ اللّهُ مَعَ صَاحِبَیْکَ. وَذَاکَ أَنّی کُنْتُ أُکَثّرُ أَسْمَعُ رَسُولَ اللّهِ صلى الله علیه وسلم یَقُولُ: “جِئْتُ أَنَا وَأَبُو بَکْرٍ وَعُمَرُ. وَدَخَلْتُ أَنَا وَأَبُو بَکْرٍ وَعُمَرُ. وَخَرَجْتُ أَنَا وَأَبُو بَکْرٍ وَعُمَرُ”. فَإِنْ کُنْتُ لأَرْجُو، أَوْ لأَظُنّ، أَنْ یَجْعَلَکَ اللّهُ مَعَهُمَا.
 منبع : صحیح مسلم کتاب فضائل الصحابه رضی اللّهُ تعالى عنهم . باب من فضائل عمر، رضی اللّهُ تعالى عنه

آنحضرت فرمودند :‌
خداوندا اسلام را با یکی از این دو نفر هر کدام که نزد تو بهتراست ، عمربن خطاب یا ابوجهل بن هشام ، سرفراز بگردان . ( اینجا بود که خداوند طبق دعای رسولخدا عمربن خطاب را برای سربلندی اسلام ایمان نصیب کرد )
متن عربی:
 اللهم أعز الإسلام بأحب هذین الرجلین إلیک بعمر بن الخطاب أو بأبی جهل بن هشام
 حم وعبد بن حمید ت
منبع: ( أخرجه الترمذی کتاب المناقب باب فی مناقب عمر بن الخطاب
همچنین فرمودند
اگر بعد از من پیامبری مبعوث می شد حتما آن پیامبر عمربن خطاب بود ( یعنی لیاقت عمر رضی الله عنه در حد یک پیامبراست)
متن عربی:
لو کان بعدی نبی لکان عمر بن الخطاب
منبع:
  أخرجه الترمذی کتاب المناقب باب فی مناقب عمر

و فرمودند
همانا خداوند حق را بر زبان و قلب عمرقرار داده  و او جدا کننده بین حق و با طل است .

متن عربی
  إن الله جعل الحق على لسان عمر وقلبه وهو الفاروق فرق الله به بین الحق والباطل.

| ۲۸ دی ۱۳۹۰
۱۸ پاسخ به “عمر در کلام رسوالله ص”

  1. عباس says:

    با سلام بر وجدانهای پاک/ اقایون تدوین کننده این مطالب : من سوال دارم ! خدا وکیلی به اندازه که ابو هریره و کعب العهبار و عبدالله ابن سلام روایت دارن عمر ابوکر و عثمان روایت دارن/ کل روایات شما تو کتاباتون همش قال ابو هریره قال عبدالله ابن سلام … اقایون این چه خلیفه های هستن که اینقدر ناچیز روایات دارن کجاست روایات پیامبر اسلام / شما دینتون رو دارید از کی میگیرید؟ خودتون نقل کردید که عمر از جنگها فرار میکرده وایه قران اونها رو لعنت کرده خوب الان چطوری این سه خلیفه بهشتی میشن ؟ جواب که ندارین ولی خودتون فکر کنید


  2. سلام says:

    متوجه منظورتون نشدم.کاش رو از متن حذف نمیکردید تا اگه کسی خوند جوابی بده


  3. احمد says:

    علیکم السلام
    از آنجایی که شمارا خیلی دوست داریم به هیچ عنوان حاضر به جواب نیستیم . اما علاوه براینکه لینک مذکور جواب شمارا مفصل نوشته است بقیه مطالبش هم تقریبا تمامی شبهات و سوالات را جواب داده است .
    امیدوارم بتوانید با فیلتر شکن یا وی پی ان دسترسی پیدا کنید . با سپاس فراوان


  4. سلام says:

    سلام علیکم سایت فیلتر بود اگه میشه مختصرا جواب بدهید.در صورت امکان


  5. احمد says:

    سلام,
    دوست عزیز سلام و درود خدا بر شما باد .. جواب شما در لینک زیر مفصل موجود است لطفا مراجعه کنید و اگر سوالی باشید همانجا مطرح بفرمائید و از ذکر نکات تفرقه در این سایت جدا خوداری فرمائید . این سایت مسیرش بسوی وحدت کلمه است موفق باشید .
    http://www.islamtxt.net/question/3


  6. سلام says:

    پیغمبر اکرم – صلّى اللّه علیه وآله – به ابوهریره فرمود: برو و هر کس را دیدى که گواهى به یگانگى خداوند مى دهد و از دل به خدا ایمان دارد، به وى مژده بهشت بده .

    قبل از همه ، عمر به او برخورد و پرسید موضوع چیست ؟

    ابوهریره گفت : پیغمبر چنین مأ موریتى به من داده است .

    ابوهریره مى گوید: عمر با مشت چنان به سینه ام کوفت که با اسفل به زمین خوردم ! سپس گفت : اى ابوهریره برگرد. من نزد پیغمبر برگشتم و گریستم . سپس عمر نیز خدمت پیغمبر آمد.

    حضرت فرمود: ابوهریره ! چرا گریه مى کنى ؟

    گفتم : موضوعى را که فرمودى به عمر گفتم ، ولى او چنان به سینه ام کوفت که با اسفل به زمین خوردم .

    پیغمبر – صلّى اللّه علیه وآله – فرمود: عمر! چرا چنین کردى ؟

    عمر گفت : یا رسول اللّه ! آیا تو به ابوهریره چنین دستورى داده اى ؟

    پیغمبر اکرم – صلّى اللّه علیه وآله – فرمود: آرى .

    گفت : نه ! این کار را نکن ! چون من مى ترسم که مردم به اتکاى آن ، دست از عمل بردارند.

    پیغمبر – صلّى اللّه علیه وآله – فرمود: بگذار بردارند !

    (صحیح مسلم ج ۱ / ۴۴، الغدیر ج ۶ / ۱۷۶، سیره عمر لابن الجوزى ص ۳۸، شرح ابن أبى الحدید ج ۳ / ۱۰۸ و ۱۱۶ ط ۱، فتح الباری ج ۱ / ۱۸۴، الطرائف لابن طاوس ج ۲ / ۴۳۷ عن الجمع بین الصحیحین

    در روایات متواتر وصحیح السندازجمله در صحیح بخاری ومسلم که صد درصد نزد اهل سنت معتبراست وحجیت دارد. این روایت نقل است که :

    – قَالَ النَّبِیُّ صَلى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ :

    هَلُمَّ أَکْتُبْ لَکُمْ کِتَابًالَاتَضِلُّوابَعْدَهُ فَقَالَ عُمَرُ إِنَّ النَّبِیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَدْغَلَبَ عَلَیْهِ الْوَجَعُ وَعِنْدَکُمْ الْقُرْآنُ حَسْبُنَاکِتَابُ اللَّهِ(۱)

    پیامبرفرمود: کاغذی بیاوریدچیزی برایتان دستوربدهم که بعدازآن هرگزگمراه نشوید. پس عمرگفت: کتاب خدامارابس است – ونیازی به یادداشت پیامبرنیست.
    – صحیح بخاری جزء ۱۴ ص۲۸۱
    صحیح بخاری جز۸ ص ۲۸

    صحیح مسلم باب ترک الوصیه لمن لیس له شی جزءص ۸۴۱۴

    درعبارت دیگردرصحیح بخاری استکه:

    فَقَالَ ائْتُونِی بِکِتَابٍ أَکْتُبْ لَکُمْ کِتَابًا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَدًا فَتَنَازَعُوا وَلَا یَنْبَغِی عِنْدَ نَبِیٍّ تَنَازُعٌ فَقَالُوا هَجَرَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَالَ دَعُونِی .

    یعنی: پیامبر فرمود:کاغذی بیاورید تا چیزی بنویسم که هرگز گمراهنشوید. حاضرین به نزاع پرداختند درحالی که نزد پیامبر نزاع کردن سزاوار نیست . پس گفتندرسول خدا گفت. پیامر فرمود : از پیش من بروید.

    ودر صحیح مسلم :

    -..لمَّا حُضِرَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَفِی الْبَیْتِ رِجَالٌ فِیهِمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ فَقَالَ النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ هَلُمَّ أَکْتُبْ لَکُمْ کِتَابًا لَا تَضِلُّونَ بَعْدَهُ فَقَالَ عُمَرُ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَدْ غَلَبَ عَلَیْهِ الْوَجَعُ وَعِنْدَکُمْ الْقُرْآنُ حَسْبُنَا کِتَابُ اللَّهِ.

    وحدت نه بمعنی اینکه شیعه شود ویا شیعه شود ویا بماند و شیعه شیعه !وحدت یعنی شیعه و که خدا و پیامبر را قبول دارند ببینند در متقن ترین سند یعنی قرآن و سنت چه فرموده!

    قران فرمود : وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَى انْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى…

    و هرگز از روى هواى نفس سخن نمى‏گوید!آنچه مى‏گوید چیزى جز وحى که بر او نازل شده نیست!


  7. جمعه says:

    من شنیده ام که در قیامت یک تیر آهن ۱۸ که نصف آن از شدت حرارت بسیار سرخ شده ونیمی دیگر سرد است وجود دارد وآن را از طرف سرد توی ……………………………………………………………………..
    ………………………………………………….


  8. احمد says:

    اهورا,
    و سلام بر شما اهورای عزیز دوست دار محمد و یاران جان بر کف شان آنانی که نهال اسلام را با خون شان آبیاری کردند، و سپاس از شما بخاطر جملات زیبا و دلنشین تان خداوند یار و یاور همه ما باد


  9. اهورا says:

    سلام بر محمد و اصحاب و یارانش سلام بر خلفای راشدین و سلام بر مادران مومنان و همه کسانی که برای گسترش دین محبوب اسلام از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیده اند و همچنان سلام خدا بر امام ابو حنیفه شافعی مالکی و امام احمد رضی الله عنه اجمعین. و در انتها سلام بر شما دوستان عزیز که یاری دهنده حقیقت جویان هستید. راهتان پر رهرو باد


  10. رها says:

    اسلام علیکم

    قالَ رَسولُ اللهِ صلَّی اللهُ علیهِ وَ آلهِ وَ سلَّم :
    علیِّ بنِ أَبی طالبُ خلیفهُ اللهِ وَ خلیفَتی ،

    وَ حُجَّهُ اللهِ وَ حجَّتی ،

    وَ بابُ اللهِ وَ بابی ،

    وَ صَفیُّ اللهِ وَ صَفیِّی ،

    وَ حَبیبُ اللهُ وَ حَبیبی ،

    وَ خَلیلُ اللهُ وَ خَلیلی ،

    وَ سَیفُ اللهِ وَ سَیفی ،

    وَ هُو أَخی وَ صاحِبی وَ وَزیری وَ وَصیّی.

    پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند :

    علی بن ابی طالب خلیفه ی خدا و خلیفه ی من ،

    ججت خدا و حجت من ،

    دری به سوی خدا و به سوی من ،

    برگزیده ی خدا و برگزیده ی من ،

    محبوب خدا و محبوب من ،

    دوست خدا و دوست من ،

    شمشیر خدا و شمشیر من است.

    و او برادر و همنشین و وزیر و وصیّ من است.

    بحارالانوار ، ج ۲۶ ، ص ۲۶۳

    مطالبتون را خوندم
    خداوند تمام مسلمین جهان را از شر کفار و ظالمین نجات دهد
    برای پیروزی بی شک مسلمین دعا کنید

    جواب رها

    بحار الانوار کتاب نا معتبری است این فرد سیصدسال قبل زیسته است و روایاتی از اهلبیت مستقیم نقل می کند در حالیکه آنها هزارسال قبل می زیستند اگر تحقیق کنید می بینید بسیاری از روایاتش غیر معقول هستند .


  11. سیف الاسلام says:

    السلام علیلکم
    برادرم !سایتتان بسیار مفید است !امروز چنددانلود گرفتم!
    الله تعالی از شما راضی باشد!
    جزاک الله خیرا


  12. سیف الاسلام says:

    سلام علیکم
    ممنون از زحماتتون
    بامطلب داستان زندگینامه علی رضی الله عنه بروزم
    موفق باشید
    درپناه الله


  13. عبدالهادی says:

    کاربر گرامی این سایت جای توهین به هیچ فرد یا گروهی نیست . بجای این کار مطلب مفیدی یاد بگیرید
    با تشکر : مدیریت


  14. یک مسلمان says:

    جناب مدیر سایت!
    چی بگم که کلا نظر دهی، برای این بخش رو هم مثل بخش زندگی نامش غیر فعال نکنید؟!


  15. وحید says:

    من در مورد زندگی حضرت عمر خیلی تحقیق کردم عمر بهترین خدمت را به اسلام کرده به همه توصیه میکنم زندگی خلیفه دوم رو از کتابهای مختلف نه یک مذهب بخونند حضرت عمر چنین فردی نبوده که بضیا گمان میکنن عمر اسلام رو تقویت کرده واحسانات بزرگی بر ما نموده است .


  16. مهدی says:

    سلام
    کتابهای شما برای ما اسناد و مدارک نیستند وما نیاز به کتابهای شما نداریم هر چند عمر رض از زبان علی رض در نهج البلاغه ستایش شده است.
    استناد شب و روز شما به کتب اهلسنت به وضوح بیانگر این موضوع است .


  17. یک جویای حقیقت says:

    سلام
    یک سوال داشتم آیا این فضائل که ذکر شد در کتب اهل تشیع نیز آمده است زیرا آنها هر چه فضیلت برای حضرت علی رضی الله عنه قائل اند را در کتب اهل تسنن نیز ثابت می کنند و انسان یقین پیدا می کند که آنها در ادعاشان صادق اند ، حال شما هم این احادیث قضائل را رد کتی اهل تشیع برای ما انسانهای جوییای حقیقت ذکر کنید.
    متشکرم


  18. عاشق دین رسول الله ص says:

    عمر کرداسلام را اشکار …بیاراست گیتی چو باغ بهار موفق باشید خدا قوت

یک دیدگاه بگذارید

جستجو
آخرین مطالب
پیوندهای محبوب
آمار سایت
  • کاربران آنلاین 36نفر
  • بازدید امروز 55264
  • بازدید دیروز 137987
  • بازید کل 107541473

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای وااسلاماه با ذکر منبع و آدرس سایت بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com