پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه

 

باید یقین کامل داشته باشی که با قرآن زنده ای و بدون قرآن مرده

با قرآن بینایی و بدون قرآن نابینا

با قرآن هدایت یافته ای و بدون قرآن گمراه

با قرآن دانشمندی و بدون قرآن نادان

اول الله، آخر الله ، ظاهر الله، باطن الله، فقط الله

بهترین یاد خدا ورد (لااله الا الله) است

آمار کلی سایت
  • کل مطالب 2335
  • کل نظرات 9753
  • کل اعضا 1706
  • جدیدترین عضو امیر
خبرنامه
وااسلاماه
| بازدیدها: 9732

شکی نیست که اهل بیت رسول الله در میان اهل سنت، مقام بلندی دارند و اهل سنت نسبت به آنان احترام بسیار قایلند و حقوق آنها را آنگونه که خداوند در شریعت قرار داده است رعایت می‌کنند، لذا آنان را دوست دارند و محبت و موالات شایسته‌ای نسبت به آنان دارند و به سفارش پیامبر در خصوص آنان عمل می‌نمایند همان وصیتی که در روز غدیر خم فرمود:«و اُذَکِّرُکم الله فی اهل بیتی» : (شما را درباره‌ی ـ رعایت حقوق ـ اهل بیتم سفارش می‌کنم.[۱]

اهل سنت از همه مردم به این وصیت و دیگر وصایای پیامبر بیشتر پایبندند و عمل می‌کنند.

گفتنی است که تمام اهل سنت بر وجوب محبت اهل بیت و تحریم آزار و بی‌ادبی، قولی یا فعلی نسبت به ایشان اتفاق نظر دارند و با افتخار می‌گوییم که، کتابهای اهل سنت مملو از مناقب و فضایل اهل بیت است.

اول: امیرالمؤمنین علی

سهل بن سعد روایت می‌کند که رسول اللهr در روز جنگ خیبر فرمود:

فردا این پرچم را به مردی می‌دهم که خداوند خیبر را بر دستانش فتح می‌کند و او خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش نیز او را دوست می‌دارند، آن شب مردم درباره‌ی مردی که فردا پرچم اسلام را از دست رسول خدا تحویل خواهد گرفت، حرف می‌زدند. [۱]

 صبح که شد، مردم نزد رسول الله آمدند، در حالی که هر یک از آنان امید وار بودند که رسول الله پرچم را به او بدهد، رسول الله فرمود:علی بن ابی طالب کجاست؟

 گفتند: چشمانش درد می‌کند، فرمود: کسی را بفرستیدکه او را بیاورد.علی را آوردند، رسول الله از آب دهان خویش به چشمهای او مالید و برایش دعا کرد، و علیt شفا یافت، بگونه‌ای که گویا هیچ دردی نداشته است.

پس از این پرچم را به علی داد و علی گفت: ای رسول خدا: آیا با آنان بجنگیم تا مثل ما شوند؟

فرمود: به ‌صورت عادی برو تا به میدان آنان برسی، آنگاه آنان را به اسلام دعوت بده و از وجوب حقی که خداوند بر آنان دارد، با خبر کن، به خداوند سوگند اگر خداوند یک نفر را بوسیله‌ی تو هدایت کند، از شتران مو سرخ برای تو بهتر است.[۲]

در این حدیث فضیلتی بسیار بزرگ و یکی از مناقب آشکار امیرالمؤمنین علی‌بن ابی‌طالب وجود دارد؛ چون پیامبر گواهی داده است که خدا و رسولش! علیt را دوست دارد و او نیز خدا و رسولش را دوست ‌دارد.

دوم: فاطمه رضی الله عنها: پیامبر فرمود: فاطمه سردار زنان بهشت است.[۳]

سوم: حسن و حسین:

از براء بن عازبروایت است که رسول الله، حسن و حسین را دید و فرمود: «پروردگارا من این دو را دوست دارم، تو نیز دوست بدار».[۴]

 در این حدیث فضیلتی آشکار برای حسنین است؛ چون پیامبر امتش را به محبت آن دو تشویق کرده و توضیح داد که محبت آن دو، به معنای دوست داشتن پیامبر است.

ابوسعید خدری روایت می‌کند، رسول اللهr فرمود: «حسن و حسین سرداران جوانان بهشتند».[۵]

در این حدیث دو فضیلت بزرگ برای حسن

 و حسین است؛ چون پیامبر به بهشتی بودن آن دو گواهی داده است و نیز خبر داده اند که هر آن دو سرداران جوانان بهشت‌اند.

چهارم: علی بن حسین: :

یحیی بن سعید درباره‌ی او می‌گوید: «او افضل‌ترین هاشمی است که در مدینه دیده‌ام».[۶]

امام زهری گوید: « هیچ هاشمی‌ای افضل‌تر از علی بن حسین ندیدم».[۷]

محمد بن سعد می‌گوید: او ـ علی بن حسین ـ ثقه، مأمون، کثیرالحدیث، عالی مقام، بلند مرتبه و پرهیزگار بوده است.[۸]

پنجم: محمد بن علی باقر:

ابن سعد گوید: «او دارای علم زیادی بوده و حدیث زیادی روایت کرده است».[۹]

و صفدی گوید: او یکی از کسانی است که علم، فقه و دیانت را در خود جمع کرده است.[۱۰]

و امام ذهبی گوید: حافظ حدیث بوده و در احتجاج به او اتفاق دارند.[۱۱]

ششم: جعفر بن محمد معروف به صادق:

امام ابوحنیفه درباره‌اش می‌گوید: «فقیهی آگاه‌تر از جعفر بن محمد ندیدم».[۱۲]

ابوحاتم گوید: «ثقه است، از کسانی مانند او نباید سؤال کرد».[۱۳]

ذهبی گوید: «جعفر بن محمد، صادق سردار علویها در زمان خودش در حجاز است و از صحابه نیست ». [۱۴]

هفتم: موسی بن جعفر، معروف به کاظم :

ابو حاتم رازی گوید: «ثقه، صدوق و یکی از ائمه‌ی مسلمانان است».[۱۵]

ابن تیمیه گوید: «موسی بن جعفر از کسانی است که به عبادتگزاری و پایبند‌یش به طاعات و عبادات گواهی داده‌اند».[۱۶]

ذهبی گوید: «موسی بن جعفر یکی از بهترین حکیمان و از عبادتگزاران با تقوا بوده است».[۱۷]

هشتم: علی بن موسی معروف به رضا :

ذهبی درباره‌ی وی می‌گوید: او در علم، دینداری و سروری مقام و منزلت بلندی دارد.[۱۸]

نهم: محمد بن علی معروف به امام جواد :

ابن تیمیه گوید: از بزرگان بنی هاشم و در سخاوت و سروری معروف است.[۱۹]

بغدادی[۲۰] می‌گوید:

اهل‌سنت معتقد به دوستی و موالات با همه‌ی همسران رسول‌الله

 هستند و هر کس همسران رسول‌اللهr و یا برخی از آنان را کافر بداند، کافر می‌دانند و حسن، حسین، حسن بن حسن، عبدالله بن حسن، علی بن حسین(زین العابدین) و محمدبن علی معروف به باقر و جعفر صادق و موسی بن جعفر و علی بن موسی الرضا و نیز دیگر فرزندان علیt و کسانی که از نسل او هستند، و فرزندانی مانند: عباس، عمر، محمدبن حنفیه و دیگر کسانی که به روش پدرانشان بوده‌اند را محترم و شایان تقدیر و بزرگداشت، می‌شمارند.[۲۱]

 ابو مظفر طاهر اسفراینی[۲۲] در بیان منهج اهل سنت می‌گوید:

خداوند آنان را از این‌که درباره‌ی گذشتگان ـ پیشگامان امت اسلامی چیز ـ منکری بگویند یا بر آنان طعنه و ایراد وارد کنند، محفوظ نگه داشته است و درباره‌ی مهاجران، انصار، بزرگان دین، بدریان شرکت ‌کنندگان در احد، و بیعت رضوان چیزی جز خیر و خوبی نمی‌گویند؛ و تمام کسانی که پیامبر

 به بهشتی بودنشان گواهی داده را جز به خوبی و نیکی یاد نمی‌کنند و معتقدند ازواج و همسران پیامبرr، اصحاب و اولاد ایشان ر را جز به نیکی نباید یاد کرد و نوادگان پیامبر مانند:

 حسن، حسین، و نوادگان مشهورشان مثل عبدالله بن حسن، علی بن حسین، محمد بن علی، جواد بن محمد باقر، علی بن موسی الرضا و تمام کسانی که پایبند به سنت پیامبر و نوادگانش بوده اند، را محترم می‌شمارند و اجازه نمی‌دهند کسی از خلفای راشدین عیبجوئی کند و به آنان توهین نماید و معتقدند نباید کسی به بزرگان تابعین و تابع تابعین که بر منهج قرآن و سنت صحیح بوده اند و خداوند آنان را از آلوده شدن به بدعتها و منکرات حفظ کرده است، طعنه زند.[۲۳]

این خلاصه‌أی بود از عقیده‌ی اهل سنت و جماعت درباره‌ی اهل بیت پیامبر

 است و کسانی که می‌خواهند بیشتر بدانند می‌توانند به کتابهای حدیث، سیره و زندگینامه‌ها رجوع کنند، انشاء الله خواهند دید که اهل‌سنت انصار و یاران اهل بیت‌اند.ی[۲۴]

 

[۱] -النهایه لابن الأثیر ۲/۱۴۰

[۲] -صحیح بخاری با فتح الباری، کتاب فضائل صحابه،باب مناقب علی۷/۷۰ ش/۱-۳۷ و صحیح مسلم، کتاب فضائل صحابه، باب فضائل علی۴/۱۸۷۲ حدیث/۳۴۰۶

[۳] -صحیح بخاری با فتح الباری، فضائل صحابه۷/۱۰۵٫

[۴] – ترمذی کتاب المناقب باب مناقب حسن و حسین (۵/۶۶۱) حدیث (۳۷۸۲) و گوید: حسن و صحیح است و آلبانی صحیح دانسته، ترمذی ۳/۲۲۶

[۵] – مسند احمد ۳/۳ و ترمذی: کتاب المناقب ۵/۶۵۶ حدیث ۳۷۶۸ ومى گوید: حسن و صحیح است وحاکم درمستدرک۳/۱۶۶-۱۶۷ ودر روایتی دیگرو(ابوهما خیر منهما)‌ وابن خزیمه فی صحیحه ۲/۲۰۶والهیثمی فی مجمع الزوائد ۹/۱۸۴ و طبرانی هم روایت کرده است که اسناد آن حسن است و آلبانی در الاحادیث الصحیحه ۲/۴۴۸٫

[۶] – الحلیه ۳/۱۳۸

[۷] – الحلیه ۳/۱۴۱ و تهذیب التهذیب ۷/۳۰۵

[۸] – طبقات کبری ۵/۲۲۲

[۹] – طبقات کبری ۵/۳۲۴

[۱۰] – الوافی بالوفیات ۴/۱۰۲

[۱۱] – سیر اعلام النبلاء ۴/۴۱۳

[۱۲] – تذکره الحافظ ۱/۱۶۶

[۱۳] -الجرح و التعدیل۲/۴۸۷

[۱۴]- مختصر العلو/۱۴۸

[۱۵]-الجرح و التعدیل۴/۱۳۹

[۱۶] -منهاج السنه۴/۵۷

[۱۷]-میزان الاعتدال۴/۲۰۲

[۱۸] -سیر اعلام النبلاء۹/۳۸۷

[۱۹] -منهاج السنه۴/۶۸

[۲۰] – عبدالقاهر بن طاهر بن محمد بن عبدالله تمیمی بغدادی اسفراینی فقیه شافعی، اصولی، ادیب، در بغداد تولد یافت و درسال ۴۲۹هـ در اسفرئین وفات نمود.نگا: وفیات الاعیان ۳/۲۰۳ و الاعلام ۴/۴۸

[۲۱]-الفرق بین الفرق/۳۶۰

[۲۲]- طاهر اسفرائینی شافعی مشهور به (ابومظفر) امام اصولی، فقیه، مفسر، در سال ۴۷۱هـ در طوس وفات نمود. نگا:طبقات الشافعیه ۳/۱۷۵

[۲۳] – التبصیر فی الدین. ۱۹۶

[۲۴] – رجوع شود به العقیده فی اهل بیت، سحیمی.

[۱] -صحیح مسلم با شرح نووی، کتاب فضائل صحابه، باب فضائل علی ۱۵/۱۸۸ حدیث/۲۴۰۸

 مسلم با شرح نووی، کتاب فضائل صحابه، باب فضائل علی ۱۵/۱۸۸ حدیث/۲۴۰۸

بیشتر بخوانید :

بررسی حدیث ( هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است)

فاطمه رضی الله عنها وفات یا شهادت از دیدگاه اهل سنت

نگاه اهل سنت به حدیث مَنْ مَاتَ وَلَیْسَ لَه امام چیست ؟

امیرالمومنین عمر از دیدگاه اهل بیت رضی الله عنهم

نامگذاری فرزندان اهل بیت بنام های خلفاء راشدین

حدیث کسا، و آیه تطهیر

برخی از فضایل و خدمات حضرت عمر برای اسلام (قسمت ۲)

شمه ای از خدمات امیرالمومنین عمر برای اسلام و جایگاه او نزد پیامبر

نگاهی به حدیث غدیر از دیدگاه اهل سنت

داستان ازدواج دختر علی با خلیفه دوم رضی الله عنهمimages

| ۶ اسفند ۱۳۹۰
۶۹ پاسخ به “اهل بیت از دیدگاه اهلسنت”
  1. وضعیت کاربر : مهمان
    حمید says:

    سلام عرض میکنم خدمت دوستان و سروران عزیزم

    این مطلبی رو که مینویسم در ماه مبارک رمضان و شب سیزدهم است که شبی از شبهای بسیار نورانی این ماه پر برکت برای تمام ما مسلمانان می باشد.

    دوستان من هم مثل خیلی از کسانی که به سایت شما سر میزنند یک مسلمانم و البته شیعه، از اینکه مطالب خوب در سایتتون میذارید خیلی تشکر می کنم و در مورد همسران پیامبر فرمده بودید که برخی قایل به کفر آنها هستند ، این نظر از دیدگاه ما شیعیان نظری کفر گونه است چون ما قایل به ام المومنین بودن تمام همسران پیامبر(ص) هستیم ، یعنی اینان مادران ما هستند

    در مورد اصحاب پیامبر (ص) هم ما قایل به احترام بر تمام آنها هستیم و هر گونه اضافه گویی را تهمت ناروا و گناه کبیره می دونیم

    این نظراتی که در مورد برخی فرموده اید ، که قایل به بی احترانی به همسران رسول الله (ص) می باشند همان افراد تند رویی هستند که مانند آنها در مذاهب دیگر هم هست و نباید به صورت کلی گفته بشه ، به گونه ای که فکر کنند تمام شیعیان این نظر رو دارند

    کاش از سنت پیامبرمون (ص) استفاده کنیم در تحکیم یک امت اسلامی و اتحاد بیشتر در برابر دنیایی که جوانان سنی و شیعه رو دارند بی دین میکنند و هر روز هم با تفرقه ما داره این موضوع بیشتر و با سرعت بیشتری اتفاق می افته به امید اتحاد امت اسلامی

    پاسخ :
    احسنت، فرمایشات شما بسیار زیبا بودند .


  2. محمد رضا says:

    به نام حق : یک توصیه به برادران شیعه خودم شما را به خدا رفتاری نکنید که باعث بدگمانی نسبت به شیعه بشه آیا مراد ما علی به کسی توهین کرده ما که خودمون رو شیعه می دونیم باید لااقل کمی رفتارمون رو شبیه به مولامون کنیم حداقل شبیه دوم اینکه هدف از گفتگو این نیت که برادران اهل سنت رو از مذهبشون برگردونیم یا … هدف اینه که حقیقت تشیع رو بشناسونیم تا اینکه بعضیا با گفتن و مطرح کردن مسائلی به اسم شیعه باعث بدنامی نشه هدف اینکه همدیگرو بهتر بشناسیم البته منظورم مذهبمونه به دور از هر گونه خرافه ای بنده خودم تا مدتی قیل فکر می کردم برادران اهل سنت دشمن درجه یک اهل بیت هستند البته دارم در مورد حال صحبت می کنم ولی بعد به من ثابت شد که برعکس احترام بسیار زیادی برای اهل بیت قایل هستند خوب پس بهتره به جای مشاجراتی که دامنه اختلافاتو زیاد می کنه بیایم به رفع بدبینی ها و تعصبات بی خودی بپردازیم امید وارم انشاالله خداوند به همه مسلمین جزاء خیر بدهد و خداوند لعنت کند کسانی را که با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی تلاش در راه ضربه زدن به اسلام رو داره


  3. jamal abdolazadeh says:

    از مطالب خوب ومفیدی که در سایت قرار دادید ممنونم دستان درد نکند .
    اجرکم عندالله

    حق به همراهتان


  4. بهمن says:

    کسی که با استدراج به خواسته هایش برسد چه خیری در آن خواهد بود-دوستان این نکته رو یادآوری کنم عده ای مقاله میذارن که در کتاب های اهل سنت زیارت قبور ثابت هست و بزرگان اهل سنت زیارت قبور را قبول دارند این را بگم ما اهل سنت فقط توسل به قبور را رد میکنیم ولی زیارت قبور را مستحب میدونیم چون با رفتن به قبرستان ها آخرت بیاد انسان میاد دلکندگی از دنیا و تعلقات آن در وجود انسان بوجود میاد و این بیت شعر در ذهن انسان تداعی میشه که قافله رفتن و تو هم میروی-سوالی شده امام زمان شما کیست این مطلب رو که آدرسش رو میذارم مطالعه کنید متوجه میشید امام زمان ما کیست
    -http://www.islamtxt.net/?q=question/360-
    اینکه فرمودین من حاجتم بوسیله توسل به حضرت امام حسین(رض) برآورده شده باید خدمت شما عرض کنم که دجال هم زمانی بیاد همین کارهارو دقیقا انجام میده مریض شفا میده مرده زنده میکنه هر کار خارق العاده ای که به ذهنت میرسه دجال قادر بر انجام آن است و دجال بعضی از کارهای خودش را بوسیله جن ها انجام میدهد یعنی جن این قدرت را دارد که در بدن یک فرد فلج داخل شود و اعضای فرد را به حرکت در بیارد و فردی فلج که به امام حسین متوسل بشود جن ها هم برای اینکه انحراف عقیده ایجاد کنند و مردم را بر عقیده باطلشان نگه دارن به بدن فرد فلج داخل میشود و اندامش را به حرکت در می آورد و فرد وقتی ببیند خوب شده باور و عقیدش نسبت به توسل به قبور افزایش پیدا میکند و چندین نفر دیگر را هم به سمت همین عقیده دعوت می دهد چون واقعه چشم دیدی که برای خودش اتفاق افتاده یقینش بر برآورده شدن حاجات بوسیله قبور بیشتر میشود این یک طریق و طریق دیگر استدراج میباشد که در اینجا جن ها نقشی ندارند بلکه از طرف خدا هست چطور؟ استدراج چیست؟ استدراج مدمقابل کرامت هست کسی دچار استدراج میشه که عقیدش مخالف اسلام هست و اگر هم بداند عقیده ای که دارد مخالف آیات قرآن و اسلام هست باز هم عقیده خودش را تغییر ندهد و پافشاری بر عقیده باطلش کند چنین فردی دچار استدراج میشود و استدراج در قرآن هم ثابت هست/ وقتی انسانی به قبور برای رفع حاجاتش متوسل بشود و حاجات خود را به صاحب قبر عرضه کند که او واسطه بین او و خدا شود وقتی خدا چین وضعی را ببیند حاجت آن انسان را برآورده می سازد ولی از طریق استدراج و کسی هم که در استدراج باشد جایگاهش جهنم هست و خدا استدراج را به دشمنانش میدهد دشمنان خدا که عقیده اسلام را رها کرده و حاضر نیستن عقیده اسلام را بپذیرند و عقیده خلاف اسلام را انجام میدهند خدا چنین کسانی را گرفتار استدراج می کند. بعضی از صوفی نماها هم که خودشان را از اهل تصوف میدانند و کسانیکه عقاید خلاف اسلام دارند گرفتار استدراج میشوند چطور؟وقتی دچار استدراج بشن/اول یک نکته رو متذکر بشم کسی که از خدا دور هست و پایبند به دستورات خدا و رسول نیست و خلافش را انجام میدهد دنیا براش فراخ میشه و هیچ مشکلی در زندگی براش اتفاق نمی افتد و روز به روز بر مالش افزوده میشه چنین فردی که به دستورات خدا پشت کرده و این وضعیت رو داره دچار استدراج هست-کسی که هر حاجتش برطرف میشه مثل شفا یافتن از مریضی و دیگر حاجت از طریق توسل به قبور یا هر طریقی که اسلام مخالف آن هست و دیگر مذاهب مثل مسیحی یهودی هندو و. . .که حاجاتشان برطرف میشه این اشخاص در استدراج هستن-کسانیکه کارهای خارق العاده از آنها صادر میشه مثل ساحران جادوگران و صوفی نماهایی که خودشان را به تصوف منسوب می کنند و عقاید مخالف اسلام دارند در استدراج هستن-البته کسانیکه کار خارق العاده ازش سر زد و عقایدش موافق اسلام بود و پایبند به شریعت و سنت بود آن کار خارق العاده کرامت میباشد استدراج نیست _در رابطه با استدراج کلیپی برای دانلود قرار میدم یک تکه در رابطه با استدراج صحبت میکنه پیشنهاد میکنم دانلود کنید تا قضیه براتون روشن بشه:


  5. tanha1111 says:

    بقیه پیم پارت سوم لطفا از مدیر محترم خواهشمندم مردونگی کن من اول عضو نبودم همه پیمام با هم طولانی شد یکجا نفرستاد همشون رو یا تو یه پست بزن یا پشت سره هم بزار خودت هم اعتقاداتی داری دیگه زحمت کشید واسه نوشتن این مقاله وار پس مردونگی کن کامل بدست بینند گان برسون ممنونم

    با این اوصاف اگر مثل و شبیه این اتفاقات رو سراغ دارید بیاورید.
    و در اخر درست ما تاریخ رو نمی تونیم به خاطر تحریفاشزیاد اطمینان کنیم ولی عقل و اصول که داریم به نشانه ها و اتفاقات دور برمون هر کدوم نشان دهنده درست و حق بودن کدام افراد و گروه هستند.
    هم برادران اهل سنت و هم برادران اهل شیعه به طور مثال برای وضو گرفتن احکام خاص خود رو دارند و مهمتر از ان احکام خاصی موجب باطل و بیهوده شدن این اعمال میشود پس با این اوصاف وضو و اعمال دارای اختلاف یکی از این دو گروه باطل و بیهوده هست پس باید در این میان گروه حق و درست که اعمالش اعمال پیامبر و درست و حق هست در پیش پروردگار را باید تشخیص داد
    پس در این صورت اعمال کسانی که بهشتی هستن و نزد الهی تقرب خاصی دارند و اعمالشان از اهل بهشی به اهل بهشی دیگر به چندین نسل منتقل شده و چون معصوم و اهل بهشت هستند هیچ قصوری پس در ان نیست پس منطقا و اصوال و عقلانیت حکم می کند که پیرو و مقلد اعمال چنین افرادی باشیم تا افرادی دیگر چون ما دنبال حق هستیم و حق پیش پیامبر و بهشتیان است با وجود اینا دیگر نیازی به غیر نیست که در اعمال هم دچار اختلاف بشیم .عقل و منطق و حقیقت واقعی در یک انسان بالغ و عاقل این دلایل ثابت شده و بدون کوچکترین ذره ای شک و تردید می تواند کاملا یه گروه حق و کاملا درست رو انتخاب کند و بدون تعصب و باد رگ گردن منطق رو بپذیرد و گروه صا لحین و پاکیزه بهشتی رو انتخاب کند چرا که پیرو از این گروه راه بهشت هست و نه غیر
    امیدوارم منطق و عقل بر قلب و احساس مان غلبه کند .
    در اخر لینک اپارات مستند شهید سعید چندانی رو براتون میزارم خواهش می کنم با دقت دانلود کنید و نکته بینانه فکر کنید .
    از مدیر سایت هم خواهش می کنم بدون هیچ تعصبی و غرضی شاید این متن و مستند ارسالیم پاسخگو خیلی چیزا باشد بزارید منتشر شود تاییدش کنید ممنونم.

    پاسخ :
    شما مجاز به گذاشتن لینکهای تبلیغاتی در این سایت نیستید همانگونه که به هیچ وجه حتی نظرات ما در سایتهای مخالفین تائید نمی شود !
    چه بسا سایتهایی هستند که مذهب اهل سنت را زیر سوال می برند و ماخذ شان از نگاه ما روایات جعلی است !
    سایتهای شما اهانتهای زیادی می کنند و ما مسلمانان گذشت می کنیم اما حد اقل شما تحملش را داشته باشید که ما عقاید مان را در سایتهای خودمان بدون اهانت به کسی بیان کنیم ، امیدواریم چنین مردانگی از طرف شما روزی مشاهده شود .


  6. mohsen says:

    سلام خدمت دوستان و برادران شیعه و سنی
    دوستان بیایید لطفا کمی به منطق و واقیعت و اصول و قاعده که عقل حکم می کن توجه کنیم
    لطفا بیایید تعصب و اون مذهب ارثی و غریزی که از پدرانمان به ما رسیدن رو برای مدتی کنار بزاریم بشیم محقق علم و تاریخ البته براساس عقل نه بر اساس نوشته های تحریفی
    الان این سایت رو میشه نوعی سایت سنی مذهب خواند که این تعاریف رو که چکیده و بدست امده بزرگان اهل سنت هم هست که همه اهل بیت رو بهشتی می خوانند اما سوال از دوستان شیعه و سنی چرا باید این پاره تنای پیغمبر و اهل بهشت اهل زهد و تقوا چرا باید به بدترین شکل به شهادت برسند به چه گناهی چرا واقعا چرا این بندگان معصوم الهی الانم الان هست باید کم لطفی بشه برایشان به کدوم قدرت و حکومت و ثروت غصب کرده ای به کدوم گناه که نه به کدوم خطایی
    چرا این ها متاسفانه بدست افرادی به شهادت میرسند که متاسفانه متاسفانه دارای مذهب سنی هستند .
    الان چرا بدترین جنایات که توسط تکفیری ها-سلفی ها-وهابی ها….که کوچکترین کارشون سر بریدن بی گناهانی مثل شیعه هست خودشون رو سنی مذهب نشان میدهند.
    چرا شیاطیین دنیا اسرائیل و امریکا و…با سنی های عربستان با سنی های سوریه و سیستان دوستند و با شیعیان دشمن خونی یه سوال ادم با دشمن اسلام و دین دوستی میشود ؟
    اون دوستمون گفت اهل بیت و اهل سنت یکی هستن و حنفی و شافعی اینا همان اهل بیت هست خب دوست گرامی چرا وقتی همشون یکی هست خب چرا وقتی یکی می پرسه یکی از این ۴تا رو میگی خب یبار هم کتابا و تفسیرات اهل بیت رو بفرمایید.
    می فرمایید اهل بیت پیامبر بهشتی هستند خب چرا باید بانوی دو عالم که مقدم بر بهشتیان هست چرا بدست افراد خلیفه اول به شهادت برسد چرا واقعا.
    به دلیل حجم زیاد بقیه پیم تو پست بعدی می باشد لطفا کامل مطالعه فرمایید

    بقیه پیام قبلی در این پست
    مورد بعدی اینه که همه عقلانی قبول دارند که افراد با ایمان و خالص الهی بیشتر از سایرین به خدا تقرب دارند و در نتیجه اجر الهی برای انها شامل میشود که یکیش میتواند این باشد که از خدا خواهشی بکند و قاعدتا خدواند هم طبق شرایط و وضیعت ای همه بندش حرف او را گوش داده و در چندین مورد به عنوان اجر و پاداشی هم که شدا خداوند هم به خواهش این بندش گوش بده پس این از این این اصولی و عقلانی است خب فرض کنیم امامان و اهل بیت پیامر هم بهشی و سنت و خلفا هم اهل بهشت درست خب ما بار ها و بار ها شنیدیم و دیدیم (که اخر این پیام مقاله وارم براتون یدونه مستند میزارم که خیلی تکان دهنده هست) که اهل بیت پیامبر واسطه برای شفای بیماران و یا واسطه ای برای حل مشکلات افراد مختلف پیش پروردگارشان شده اند که نه یبار نه دوبار بلکه بار ها و بار ها این اتفاق افتاده خب از این نتیجه میرسیم که اهل بیت پیامبر حق بودن و پیش خدا مقام و منذلت خاصی دارند که خدواند هم به حرف انها گوش میده اما من شخصا چنین اتفاقی رو از خلفای اهل سنت نه شنیدم و ندیدم پس اینجا لازم هست که خیلی عمیقبه فکر بریم .
    و در اخر یه مستندی هست که تو نت فراوون هست به نام شفای سعید چندانی نوجوان اهل سنت و حنفی اهل سیستان که خواهش می کنم تقاضا دارم و حتی قسمتون میدم به هر چی اعتقاد دارید این مستند رو هر طوری شده دانلود کنید و ببینید خیلی خیلی تاثیر گذار و جواب خیلی از سوالات مبهم تمام مذاهب هست تو این مستند اون فرد نوجوان به نام سعید چندانی یا بهتر بگم شهید سعید چندانی خودش و خانوادش همه چیز رو دقیق با زبان خودش تعریف می کند .


  7. محب الزهرا says:

    وعتصمو باالحبل لله جمیعا و لا تفرققوا
    ۱٫در حدیثی معروف از پیامبر داریم به این مضمون که هر کس بمیرد و امام زمان حودش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است.
    ایا شما قبول دارید که حضرت زهرا مسلمان از دنیا رفته اند؟اگر جواب مثبت است ایشان چه کسی را به عنوان امام زمان خویش میدانستند؟


  8. rezaye says:

    باسلام-بکاربردن کلمات رکیک دلیل بر ضعف اطلاعات است چه ازبرادران اهل سنت باشند و چه از برادران اهل تشیع ،پیشنهاد می کنم برای رسیدن به حقیقت مستند و بر پایه ی منطق و ادله و شواهد منطقی و عقلانی محکم با یکدیگر گفتگوکنید تادیگران آنها را مشاهده کنند و تصمیم درست بگیرند و در ضمن احترام همدیگر را داشته باشید که خود نوعی تزکیه است. فقط عرض کنم که وقتی قرآن کتاب معتبر إلهی است هر چه بعد از قرآن بخواهد پایه ی استدلال قرار گیرد باید کاملا معتبر باشد،از لحاظ خانواده ، شخصیت ، فضیلت ، تقوا و …… وقتی خود پیامبر(ص)فرمودند«إنـّی تارکُ فیکم الثقلین:کتاب الله و عترتی » منظور از عترت مگه اهل بیت نیستند بنابر این فقط به همین دو مورد (کتاب و اهل بیت)چنگ
    بزنیم کافی نیست به جای اینکه بگوییم فلانی چنین گفت و فلانی چنان گفت . من فکر می کنم اینگونه بهتر است ،ضمن احترام به برادران اهل سنت خودمان . تعصب انسان را به حقیقت نمی رساند هر کدام از ماها باشیم . با تشکر از مدیر سایت.


  9. مسلم says:

    هم مطالب جالبی بودند هم نظرات جالبی

    نظر یکی اینکه خط قرمزش حضرت زهرا رض است ولی همان فرد اعتقاد دارد خط قرمز علی بن ابی طالب نبوده؟؟؟
    یکی اعتقاد دارد از اهل بیتی که به رحمت خدا رفتند می توان طلب کمک و حاجت کرد !!!!حال اینکه هیچ دلیلی بر این گفته ندارند نه از قران نه از اعمال اهل بیت و مرده ای که خودش هنگام وفات نیازمند زندگان بود که کفنش کنند و خاکش کنند
    یکی از اصل غدیر میگوید مگر اصل آن چه بود ؟یک خطبه مثل همه خطبه های پیامبر ص حتما اعتقاد دارن که علی را خلیفه بلافصل بعد از خود کرد ؟؟ ولی در هیچ جائی علی این ادعا را نکرده ، هیچ آیه ی صریح مبنی بر امامت علی در قران نیس ضمنا به قول شما ۱۲۰۰۰۰نفر صحابی شاهد و گواه بر گفته من کنت مولاه ….. بودند حال علی رض ۱۲۰۰۰۰نفر شاهد بر حق مسلم خود دارد ولی از طرفی اسلام با ۴ نفر شاهد حق طرف را برمیگرداند ولی حضرت علی رض با ۱۲۰۰۰۰نفر شاهد این حق …… را بر نگرداند

    اینگونه است که عده ای ادعای محبت اهل بیت میکنند ولی عملا عکس آن را انجام میدهند ……………

1 2 3

یک دیدگاه بگذارید

جستجو
آخرین مطالب
پیوندهای محبوب
آمار سایت
  • کاربران آنلاین 58نفر
  • بازدید امروز 20004
  • بازدید دیروز 124304
  • بازید کل 107368226

این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی وااسلاماه محفوظ میباشد.

استفاده از محتوای وااسلاماه با ذکر منبع و آدرس سایت بلامانع است. | تگ ها

Powered By Vaislamah.com - Copyright © 2010-2015 Vaislamah.com